Zmiany w składzie Grupy mBanku, które nastąpiły w minionym roku oraz podjęte inicjatywy strategiczne stanowiły wyraz naszej orientacji na rozwój technologiczny i możliwości, jakie stwarza on dla jeszcze lepszej, bardziej efektywnej i innowacyjnej obsługi klienta. W lutym 2017 roku ogłosiliśmy utworzenie mAcceleratora – funduszu, któremu powierzyliśmy pod zarządzanie 50 mln euro. Środki te mają być zainwestowane w nowe przedsięwzięcia rozwijające pomysły z potencjałem do wykorzystania w sektorze finansowym, w szczególności z takich dziedzin jak cyberbezpieczeństwo, biometria, robotyzacja procesów, sztuczna inteligencja czy marketing cyfrowy.
Ważnym potwierdzeniem dla wysokich ocen naszej platformy bankowej jest pierwsza transakcja zrealizowana w ramach projektu mBOX. W czerwcu 2017 roku francuski La Banque Postale kupił licencję na internetowy i mobilny serwis mBanku. Sprzedaż polskiego know-how i transfer lokalnych pomysłów bankowych na światowe rynki postrzegamy jako dowód innowacyjności naszego sektora, która zaczęła być doceniana także poza krajem.
W zakresie społecznej odpowiedzialności wśród działań podejmowanych w 2017 roku na szczególną uwagę zasługuje kontynuacja, zapoczątkowanej 2 lata temu, kampanii społecznej dotyczącej bezpieczeństwa w internecie pod hasłem #uwazniwsieci. Równocześnie, Fundacja mBanku prowadziła szereg działań edukacyjnych, wspierających dzieci i młodzież w nauce matematyki. Nasze działania w zakresie społecznej odpowiedzialności, wartości jakimi się kierujemy, wpisują się w realizację zobowiązań podjętych przez nas w ramach członkostwa w United Nations Global Compact.
Potwierdzeniem skuteczności naszych inicjatyw, realizowanych w obszarze CSR, stało się włączenie banku w skład RESPECT Indeksu. Skupia on 28 spółek notowanych na GPW, które są najwyżej oceniane za swoje działania wobec środowiska, społeczności i pracowników. Naszym priorytetem na najbliższe lata jest dalsza realizacja kierunków, wyznaczonych w Strategii „mobilny Bank”, tzn. rozwój jej filarów: mobilności, efektywności i empatii wobec klienta w oparciu o zaangażowanie pracowników i biegłość technologiczną. Będziemy rozwijać aplikację mobilną dla klientów indywidualnych jako podstawowy kanał kontaktu z bankiem, a także usprawniać i popularyzować korzystanie z aplikacji wśród klientów korporacyjnych, umacniając pozycję banku jako „ikony mobilności”. Będziemy też nadal pracować nad automatyzacją procesów wewnętrznych w banku, poprawiając efektywność działania, tak istotną w obecnym otoczeniu niskich stóp procentowych, z podatkiem bankowym, znacznie obniżającym rentowność sektora bankowego, rosnącymi wymogami regulacyjnymi i zmieniającym się zachowaniem klientów.
Raport ten jest efektem wielomiesięcznej pracy, w którą zaangażowanych było bardzo wiele osób, zarówno wewnątrz firmy, jaki i poza nią. Zależało nam na tym, aby był on najlepszą odpowiedzią na oczekiwania naszych interesariuszy. Szczególne podziękowania kieruję tu do pracowników Grupy mBanku, których nieustanne zaangażowanie przyczyniło się do sukcesu Grupy w minionym roku. Jesteśmy dobrze przygotowani, aby wykorzystując nasze przewagi konkurencyjne, z powodzeniem sprostać wyzwaniom, jakie przyniesie 2018 rok.
Zapraszamy Państwa do lektury Raportu i zapoznania się z naszymi działaniami. Jednocześnie zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i uwagami, dzięki którym będziemy mogli nadal doskonalić nasze działania i rozwijać mobilną, skoncentrowaną na potrzebach klienta, wygodną i bezpieczną bankowość.