Wyniki wyszukiwania:

pl
Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

Kapitał organizacyjny

Czym dla nas jest kapitał organizacyjny?

Kapitał organizacyjny mBanku to innowacyjne cyfrowe systemy, narzędzia (procedury i polityki) oraz filozofia działania, które przyśpieszają przepływ wiedzy i informacji w organizacji, jak i na zewnątrz – do dostawców i kanałów dystrybucji.

Od początku mBank jest ikoną innowacyjności polskiego sektora bankowego. Poszerzając swoją działalność o segment detaliczny, stworzyliśmy pierwszy w pełni internetowy bank w Polsce, którego sercem jest nowoczesna, łatwo dostępna i wygodna platforma. Realizowana obecnie strategia, która sięga 2020 roku, opiera się na wyzwaniach i perspektywach bankowości mobilnej. Koncepcja cyfrowego banku to nie tylko innowacyjne narzędzia dystrybucji produktów, ale także rozwijana według tej samej filozofii struktura organizacyjna, procesy wewnętrzne, podejście do zarządzania ryzykiem, infrastruktura, w tym systemy IT oraz sieć placówek detalicznych.

Wiemy, że nasi klienci zauważają i doceniają pełną sprawność funkcjonowania organizacji – a zatem tak samo ważne, jak innowacyjne produkty lub kanały kontaktu z bankiem, są też sprawnie działające operacje.

Wyróżnikiem wypracowanych w Polsce i wciąż rozwijanych rozwiązań organizacyjnych jest możliwość ich powielania. Dzięki temu jesteśmy jedynym polskim bankiem, który z powodzeniem przeniósł swój model biznesowy zagranicę: do Czech i na Słowację. W 2017 roku mBank udzielił licencji na swój system bankowości elektronicznej francuskiemu bankowi, La Banque Postale.

Kluczowym założeniem organizacyjnym mBanku jest wielokanałowość, w której produkty udostępniane są klientom za pośrednictwem kanałów zdalnych – aplikacji, platformy internetowej, czatu, usług call center oraz wspierającej je nowoczesnej sieci placówek.

Jak zarządzamy wynikami z kapitału organizacyjnego?

  • Ciągle optymalizujmy nasze struktury, systemy, procesy i narzędzia.  Udoskonalamy struktury banku, dążymy do centralizacji kompetencji w zarządzaniu kosztami, ujednolicamy systemy, automatyzujemy i digitalizujemy, upraszczamy i tworzymy linie procesów. W 2017 roku zrobiliśmy ważny krok w kierunku digitalizacji – przeprowadziliśmy migrację starego repozytorium, w którym były przechowywane dokumenty klientów bankowości detalicznej, do systemu zarządzania dokumentacją ECM 1.0 (ang. Enterprise Content Management, czyli klasa zintegrowanych systemów zarządzania zasobami informacyjnymi w przedsiębiorstwie). Zadanie to wiązało się z przeniesieniem ponad 30 milionów obrazów, ale znacznie skróciło czas potrzebny do uzyskania dostępu do dokumentów, które wcześniej były archiwizowane w formie papierowej.
  • Wdrożyliśmy CRM 3.0. To usprawnienie systemowe, które doprowadziło do centralizacji aplikacji wykorzystywanych w sprzedaży. W efekcie przełożyło się  ono korzystnie na efektywność sprzedaży w call centre.
  • Wdrożyliśmy platformę PaymentHUB. To istotny krok w kierunku centralizacji obsługi wszystkich systemów rozliczeniowych. Uzyskaliśmy w pełni zautomatyzowaną wymianę plików pomiędzy bankiem a Krajową Izbą Rozliczeniową (KIR). Zmiana ta istotnie uszczelniła i poprawiła efektywność procesu. Korzyść, którą zyskał dzięki temu klient, to możliwość zlecania płatności o godzinę dłużej niż dotychczas w ramach poszczególnych sesji rozrachunkowych.
  • Utworzyliśmy specjalny zespół zarządzający operacjami i uruchomiliśmy program DigitALL. Głównym celem zespołu jest rozbudowanie zdigitalizowanego zaplecza (back office) w mBanku. Zespół pozyskuje i testuje najlepsze rozwiązania z obszaru efektywnego zarządzania procesami oraz sprawdza możliwości rozbudowy platformy do zarządzania dokumentacją cyfrową. Jego członkowie stale pracują nad katalogiem mniejszych zmian optymalizacyjnych, które pozwolą zaoszczędzić czas i koszty, ograniczyć liczbę wydruków oraz minimalizować ryzyko popełnienia błędu.
  • Integrujemy sieć placówek – Jedna Sieć. Dzięki projektowi Jedna Sieć, wszyscy klienci Grupy mogą korzystać ze zintegrowanej sieci placówek. Przenosimy nasze placówki tam, gdzie najczęściej bywają klienci, np. do centrów handlowych, lokalizujemy je przy głównych ulicach czy w centrach biurowych. Łączymy też placówki detaliczne i korporacyjne w tzw. centra doradcze i umieszczamy je w budynkach biurowych przyjaznych osobom z niepełnosprawnością.