Wyniki wyszukiwania:

pl
Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

Dialog z Klientami

Jak rozmawiamy z klientami?

W oparciu o świadomość, że mBank funkcjonuje w erze klienta, wyłoniliśmy trzy warunki każdej interakcji z klientem:

  • realizacja potrzeby – rzeczywista potrzeba klienta będzie zrealizowana;
  • łatwość – w sposób prosty i przyjazny, wręcz niezauważalny;
  • doświadczenie klienta zgodne z marką mBanku – tworzymy pozytywne emocje zgodne z pozycjonowaniem marki. Nasza marka to ikona mobilności, faktycznie udostępniamy nasz bank wszystkim i wszędzie.

mKanon. Zasady komunikacji

Komunikację mBanku z klientami określa wewnętrznie opracowany i znany wszystkim pracownikom mKanon. Dobra i skuteczna komunikacja według nas to taka, która jest: jasna, wyczerpująca, krótka, w pierwszej osobie, empatyczna, szczera i poprawna językowo. Uproszczenie języka dotyczy zarówno codziennej komunikacji z klientami, którą prowadzimy w wielu kanałach, jak i sposobu formułowania zapisów umów bankowych. Więcej o upraszczaniu umów kredytowych

Chcemy, aby nasi klienci – gdy czytają każdy nasz komunikat – czuli, że jesteśmy dla nich, pomagamy im iść do przodu, rozwijać się. Sposób, w jaki to robimy, wyraża osobowość i wartości naszej marki. mKanon to uniwersalne zasady komunikacji z naszymi klientami detalicznymi i korporacyjnymi.

Komunikacja jest czytelna i zrozumiała dla odbiorcy. Struktura przekazu jest klarowna. Zdania są proste i nie zawierają żargonu bankowego.

Komunikacja jest kompletna, w pełni wyjaśnia przyczyny i konsekwencje procesów, podkreśla kwestie najistotniejsze z perspektywy klienta.

Komunikacja jest zwięzła. Zdania w komunikatach są krótkie – ale uwaga! Rezygnujemy z tego, co zbędne, a pozostawiamy uzasadnienie, wskazujemy dalsze kroki, okazujemy empatię.

Komunikacja jest zgodna z zasadami języka polskiego. Nie zawiera zwrotów w języku angielskim i wyrażeń specjalistycznych, o ile nie jest to absolutnie konieczne.

Komunikacja jest partnerska, zawiera wszystkie kluczowe informacje i pokazuje szczerość naszych intencji. Drobny druk jest zarezerwowany dla informacji dodatkowych, w tym wymaganych przepisami prawa.

Komunikacja jest przyjazna i pomocna, podkreśla identyfikację z klientem. Jest otwarta na klienta i dialog. Staramy się utożsamić z klientem i pokazać, że rozumiemy zarówno jego sytuację, jak i emocje. Jeśli musimy odmówić klientowi, możemy użyć stwierdzenia: przykro mi/nam, niestety.

Pierwsza osoba liczby mnogiej podkreśla, że mBank to zespół ludzi wspólnie pracujących dla klientów. Dlatego nie piszemy o naszych działaniach w trzeciej osobie, lecz tak, by pokazać, że razem odpowiadamy za działania naszego Banku.

Rozmawiamy o satysfakcji. System NPS

Naszą ambicją jest być bankiem, który celnie odczytuje i przewiduje potrzeby swoich klientów oraz potrafi precyzyjnie na nie odpowiadać. Aby lepiej poznać i zrozumieć preferencje naszych klientów, korzystamy z Net Promoter Score (NPS), czyli zorganizowanego procesu badania satysfakcji klientów. Zgodnie z naszą filozofią marketingu: zadowoleni klienci powinni częściowo zastępować kosztowne działania marketingowe. Dlatego zależy nam na zdobyciu jak największej liczby zadowolonych klientów, ambasadorów marki. A do tego konieczne jest rzetelna analiza czynników, które to zadowolenie warunkują. Poznanie wyników NPS – konkretnych liczb, nie jest dla mBanku wartością samą w sobie. Najważniejsze jest pozyskanie dokładnej, pogłębionej wiedzy o krytycznych momentach relacji z klientami, które wymagają od nas poprawy. Więcej o badaniach satysfakcji w mBanku.