Zakładamy, że w horyzoncie krótkoterminowym i średnioterminowym – czyli do roku 2020 – nie nastąpią istotne zmiany w otoczeniu rynkowym, konkurencyjnym i regulacyjnym. Sytuacja makroekonomiczna nadal będzie sprzyjać branży, a konsolidacja sektora będzie kontynuowana. Grupa mBanku, choć nie wyklucza akwizycji, konsekwentnie rozwija się w sposób organiczny.
Na rynku bankowym nadal będziemy obserwować intensywny rozwój segmentu płatności mobilnych. W mBanku udział kanałów cyfrowych w sprzedaży oraz zdobywaniu nowych klientów jest istotnie wyższy niż w konkurencyjnych bankach, które historycznie rozwijały model dystrybucji oparty na sieci oddziałów. Pozostajemy wierni zasadzie „przede wszystkim mobilność”, zgodną z naszą ambicją, aby zapewniać naszym klientom przyjazny, wielokanałowy dostęp do usług. Dokładamy starań, aby klienci wybierali mBank „na zawsze”, a zadowoleni ze współpracy polecali go swoim znajomym i rodzinie. Grupa mBanku będzie wzmacniać swoją kluczową przewagę konkurencyjną, kontynuując inicjatywy informatyczne i cyfryzacyjne, w rezultacie których usprawnia i automatyzuje procesy wewnętrzne, istotne z punktu widzenia klienta.