Nasze podejście do tej sfery w całej Grupie mBanku regulują:
- Polityka przeciwdziałania korupcji,
- Polityka zasad wręczania i przyjmowania prezentów przez pracowników,
- Polityka przeciwdziałania nadużyciom,
- Polityka zarządzania konfliktami interesów.
Nad przestrzeganiem zasad zawartych w powyższych dokumentach czuwa w mBanku Departament Compliance. Zajmuje się on również koordynacją pracy jednostek compliance w spółkach Grupy.
Ze względu na specyfikę działalności maklerskiej, m.in. odrębne przepisy, dodatkowe procedury obowiązują w Biurze Maklerskim mBanku. Ma ono ponadto własne służby nadzoru. Nadużyciem jest umyślne wykorzystanie stanowiska służbowego, statusu naszego klienta albo kontrahenta w celu uzyskania nieuprawnionej korzyści – ze szkodą dla mBanku lub klientów. Wśród przykładów można podać nadużycia w bankowości elektronicznej, oszustwa kredytowe, kradzieże, pranie pieniędzy, nieupoważniony dostęp czy szpiegostwo przemysłowe.