mBank od początku działalności wyznacza kierunki zmian i innowacji w bankowości. Byliśmy pierwszym w pełni internetowym bankiem w Polsce. Dzięki realizacji obecnej strategii utrzymujemy rolę lidera bankowości mobilnej. Umożliwiamy naszym Klientom kontrolę nad finansami zawsze i wszędzie, gdzie tego potrzebują.

Nasz model biznesowy

W mBanku realizujemy przemyślany model biznesowy bankowości uniwersalnej. Dzięki temu zarówno klienci indywidualni, jak i małe przedsiębiorstwa i duże korporacje mogą cieszyć się spójną i kompleksową ofertą. Chcemy być partnerem i wsparciem dla naszych klientów w każdym aspekcie i momencie życia. Nasza oferta obejmuje bankowość detaliczną, korporacyjną i inwestycyjną oraz inne usługi finansowe, takie jak leasing, faktoring, finansowanie nieruchomości komercyjnych, działalność maklerską, wealth management, corporate finance i doradztwo w zakresie rynków kapitałowych. Charakterystyczne oznaczenie kolorystyczne wskazuje, do jakich adresatów skierowane są poszczególne grupy usług.

mbank-infografiki-ofertambank-infografiki-oferta
mbank-digital-dna-15-15-01mbank-digital-dna-15-15-01

W centrum  modelu biznesowego mBanku znajduje się cyfrowe DNA, które kształtuje nasz sposób myślenia o bankowości od 2000 roku. Wpływa na wszystkie procesy wewnętrzne, rozwój produktów oraz  narzędzi, za pośrednictwem których klienci korzystają z naszych usług. Cyfrowe DNA jest bezpośrednio powiązane z kapitałem intelektualnym – obserwujemy rozwój technologii adaptując najnowsze osiągnięcia i moderując innowacje wewnątrz banku.

Rozwijamy technologię, jednak w centrum naszej uwagi pozostaje zawsze człowiek i jego potrzeby. Uwzględniamy sposób, w jaki nasze rozwiązania wchodzą w interakcje z naszymi pracownikami, partnerami oraz – co najważniejsze – z klientami. Ten element naszego modelu biznesowego – Human Experience – opiera się na identyfikacji rzeczywistych ich potrzeb. Odzwierciedla on nasze wartości, na które składają się:

mbank-infografiki-ikona-mobilnosci_infografika-2 kopia 7mbank-infografiki-ikona-mobilnosci_infografika-2 kopia 7

Działalność operacyjna mBanku jest oparta na nowoczesnym interfejsie użytkownika dla bankowości internetowej, aplikacji mobilnej nowej generacji, bankowości wideo, a także zarządzaniu relacjami z klientem (CRM) w czasie rzeczywistym na podstawie analizy wzorców zachowań. Cała oferta produktowa skupiona jest wokół rachunku bieżącego z szerokim spektrum usług finansowych dostępnych „jednym kliknięciem”. W ten sposób realizujemy strategiczny cel bycia najwygodniejszym bankiem transakcyjnym na rynku. Udostępniamy użytkownikom nowoczesną, wygodną, łatwo dostępną i przyjazną platformę internetową oraz systematycznie rozwijamy aplikację mobilną, aby gwarantować klientom możliwość zarządzania finansami gdziekolwiek się znajdują. Ulepszamy ofertę utrzymując się w czołówce instytucji wprowadzających nowe rozwiązania, takie jak płatności Blik, Google Pay czy Apple Pay. Już od 18 lat marka mBanku towarzyszy klientom w ich codziennym życiu, udostępniając szereg usług dodatkowych z poziomu bankowości internetowej czy mobilnej. Zaliczają się do nich między innymi możliwość bezpłatnego założenia profilu zaufanego na platformie transakcyjnej w celu załatwiania spraw urzędowych przez internet, usługa złożenia wniosku o świadczenie „Rodzina 500+” online, czy mOkazje.

Oferta mBanku obejmuje produkty kredytowe, oszczędnościowe, inwestycyjne, ubezpieczeniowe oraz rozwiązania przeznaczone dla przedsiębiorstw. Jej kompleksowość pozwala nam spełniać specyficzne wymagania poszczególnych grup klientów. Jednocześnie wspólny model biznesowy dla wszystkich wymienionych obszarów pozwala na płynne poruszanie się klientów pomiędzy segmentami, przez co mBank stanowi doskonałe wsparcie na wszystkich etapach ich rozwoju osobistego i zawodowego.

Grupa mBanku dąży do bycia partnerem dla klientów korporacyjnych w oparciu o dobre relacje, kompleksowe doradztwo i dobre rozumienie specyfiki biznesu odbiorców naszych produktów. Wspieramy przedsiębiorców już od początku ich drogi zawodowej, umożliwiając założenie firmy przez internet lub w placówce i oferując pakiet usług na start, m.in. finansowanie, księgowość, terminale i obsługę walutową. Duże przedsiębiorstwa i międzynarodowe korporacje z powodzeniem korzystają ze zintegrowanej palety rozwiązań bankowości komercyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem zaawansowanej platformy bankowości transakcyjnej. Uzupełnienie tej kompleksowej oferty stanowią usługi bankowości inwestycyjnej, związane z rynkiem kapitałowym (equity capital management, ECM) i instrumentów dłużnych (debt capital management, DCM) oraz doradztwem w zakresie fuzji i przejęć (mergers & acquisitions, M&A). Segment Korporacji i Rynków Finansowych obsługuje 23 706 klientów korporacyjnych, w tym duże przedsiębiorstwa (K1 – roczne obroty w wysokości powyżej 1 mld zł i niebankowe instytucje finansowe), średnie przedsiębiorstwa (K2 – roczne obroty w wysokości 50 mln zł – 1 mld zł) i małe przedsiębiorstwa (K3 – roczne obroty w wysokości poniżej 50 mln zł, pełna księgowość) poprzez sieć 46 wyspecjalizowanych placówek.

Z rozwijanej od 19 lat bankowości detalicznej mBanku korzysta obecnie 5,7 mln klientów indywidualnych i mikroprzedsiębiorstw w Polsce, Czechach i Słowacji w oparciu o internet, bezpośrednią obsługę za pośrednictwem call center, bankowość mobilną i internetową, a także sieć oddziałów.

Skład Grupy i główne obszary działalności

[102-2] 

Spółki Grupy mBanku wspólnie oferują kompleksową obsługę klientów umożliwiając im optymalizację procesów oraz osiąganie zróżnicowanych celów biznesowych.

Na poniższym schemacie została przedstawiona struktura Grupy z punktu widzenia segmentów i obszarów biznesowych:

Segment Bankowość Detaliczna Korporacje i Rynki Finansowe
Bankowość Korporacyjna  i Inwestycyjna Rynki Finansowe
Bank
  • Obsługa klientów detalicznych, klientów bankowości prywatnej i mikroprzedsiębiorstw
  • Obsługa klientów zamożnych (private banking i wealth management)
  • Obsługa korporacji i niebankowych instytucji finansowych (K1)
  • Obsługa dużych przedsiębiorstw (K2)
  • Obsługa małych i średnich przedsiębiorstw (K3)
  • Obsługa banków
  • Obsługa klientów korporacyjnych w zakresie tradingu i sprzedaży
  • Ryzyko i zarządzanie płynnością
Spółki konsolidowane
  • Część detaliczna mLeasing Sp. z o.o.
  • Część detaliczna Asekum Sp. z o.o.1
  • Część detaliczna mBanku Hipotecznego S.A.
  • mFinanse S.A.
  • Część korporacyjna mLeasing Sp. z o.o.
  • Część korporacyjna Asekum Sp. z o.o.1
  • Część korporacyjna mBanku Hipotecznego S.A.
  • mFaktoring S.A.
  • Garbary Sp. z o.o.
  • Tele-Tech Investment Sp. z o.o.
  • mFinance France S.A.
  • mLeasing Sp. z o.o. – w zakresie związanym z pozyskiwaniem finansowania
  • mBank Hipoteczny S.A. – w zakresie związanym z pozyskiwaniem finansowania
Inne spółki:
  • mCentrum Operacji Sp. z o.o. (dostawca usług outsourcingowych)
  • BDH Development Sp. z o.o. (zarządzanie nieruchomościami)
  • Future Tech FIZ

1mBank posiada 100% udziałów w Asekum Sp. z o.o. pośrednio poprzez mLeasing Sp. z o.o.

Skład Grupy mBanku (uwzględniający spółki konsolidowane) na dzień 31 grudnia 2018 roku przedstawia poniższy schemat. Czerwonym kolorem oznaczone zostały podmioty kluczowe – z perspektywy oferty skierowanej do klientów – dla działalności Grupy.

mBank jest jedynym polskim bankiem, który z powodzeniem powielił swój rozwinięty w kraju model biznesowy na rynkach zagranicznych.

Obecnie działamy na trzech rynkach: w Polsce od 1986 roku, a od 2007 roku też w Czechach i na Słowacji. W obu sąsiednich krajach zaczęliśmy działalność od produktów transakcyjnych i depozytów dla klientów detalicznych. Następnie, na bazie stworzonych w ten sposób relacji, wprowadziliśmy tam też kredyty hipoteczne i konsumpcyjne oraz aplikację mobilną.

Wiodąca rola dostawcy bankowości mobilnej i internetowej jest uzupełniona o kompleksową obsługę w placówkach. Sieć detaliczna w Polsce obejmuje 325 oddziałów różnego rodzaju, natomiast sieć korporacyjna składa się z 46 punktów obsługi, uzupełnionych dodatkowo o placówki spółek Grupy. Sieć Grupy mBanku podlega ukierunkowanej rozbudowie dla maksymalnej wygody współpracy z klientami. Kontaktując się z doradcami w oddziale klienci mają możliwość nie tylko skorzystać z produktów i usług Grupy mBanku, lecz także wspólnie zainstalować aplikację i nauczyć się poruszania po bankowości

W zależności od potrzeb, klienci mogą skorzystać z kompleksowej obsługi produktowej i kasowej w tradycyjnych placówkach mBanku. Pełna oferta bardziej złożonych produktów finansowych, takich jak kredyty hipoteczne i firmowe, dostępna jest również w centrach finansowych i punktach obsługi agencyjnej mFinanse. W centrach doradczych obsługiwani są zarówno klienci indywidualni, jak i firmowi, a wszyscy zainteresowani mogą skorzystać dodatkowo z usług spółek Grupy mBanku, w tym Wealth Management. W „lekkich” placówkach oferowane są prostsze produkty oraz ograniczona kwotowo obsługa kasowa. W mKioskach, zlokalizowanych w centrach handlowych, klienci mogą zapoznać się z ofertą banku, założyć konto oraz otrzymać kredyt niezabezpieczony.

Mając na uwadze komfort klientów oraz jak najlepszą dostępność naszych usług, w 2018 roku otworzyliśmy 25 nowych punktów obsługi w ramach sieci detalicznej, zaznaczając obecność banku w mniejszych miejscowościach. Jako jedyni spośród dużych banków komercyjnych w Polsce zwiększamy sieć stacjonarną. Wynika to przede wszystkim z modelu organicznego wzrostu oraz istotnego potencjału, który dostrzegamy w bezpośrednim kontakcie z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami.

Władze mBanku

Według stanu na 31 grudnia 2018 roku skład Rady Nadzorczej mBanku przedstawiał się następująco:

  • Maciej Leśny – Przewodniczący Rady Nadzorczej
  • Stephan Engels – Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej
  • Tomasz Bieske – Członek Rady Nadzorczej
  • Andre Carls – Członek Rady Nadzorczej
  • Marcus Chromik – Członek Rady Nadzorczej
  • Janusz Fiszer – Członek Rady Nadzorczej
  • Mirosław Godlewski – Członek Rady Nadzorczej
  • Jörg Hessenmüller – Członek Rady Nadzorczej
  • Gurjinder Singh Johal – Członek Rady Nadzorczej
  • Michael Mandel – Członek Rady Nadzorczej
  • Teresa Mokrysz – Członek Rady Nadzorczej
  • Agnieszka Słomka-Gołębiowska – Członek Rady Nadzorczej.

W Radzie Nadzorczej jest czterech członków niezależnych: Tomasz Bieske, Janusz Fiszer, Mirosław Godlewski oraz Agnieszka Słomka-Gołębiowska.

Według stanu na 31 grudnia 2018 roku skład Zarządu mBanku przedstawiał się następująco:

  • Cezary Stypułkowski – Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Banku
  • Frank Bock – Wiceprezes Zarządu ds. Rynków Finansowych
  • Andreas Böger – Wiceprezes Zarządu ds. Finansów
  • Krzysztof Dąbrowski – Wiceprezes Zarządu ds. Operacji i Informatyki
  • Lidia Jabłonowska-Luba – Wiceprezes Zarządu ds. Zarządzania Ryzykiem
  • Cezary Kocik – Wiceprezes Zarządu ds. Bankowości Detalicznej
  • Adam Pers – Wiceprezes Zarządu ds. Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej

Więcej informacji o Zarządzie oraz Radzie Nadzorczej mBanku znajduje się w dziale opisującym Ład Korporacyjny.

Wyniki wyszukiwania: