Kluczowe liczby

Artboard 90 copy 90
Nasi klienci

5 685 tys. klientów detalicznych

23,7 tys. klientów korporacyjnych

Artboard 90 copy 59Artboard 90 copy 92
Nasi pracownicy

6 524 etaty w Grupie mBanku

Artboard 90 copy 22
Aplikacja mobilna

1,5 mln użytkowników

Transakcyjność

Niemal 850 tys. klientów korzysta z BLIK

Bankowość mobilna w najlepszym wydaniu
Klienci pozyskiwani mobilnie

Klienci logujący się do rachunku przez urządzenia mobilne

mAccelerator Omnichannel: aplikacja, mLinia, chat, video
Mobile onboarding – otwieranie konta przez aplikację, bez kuriera
i wizyty w oddziale
średnio 27 logowań
w miesiącu 38% klientów korzysta z aplikacji mobilnej
Rozwój współpracy
m.in. w zakresie cyberbezpieczeństwa
i robotyzacji
32,2% wszystkich interakcji przychodzących na mLinię pochodziło
z aplikacji mobilnej
Kluczowe wyniki i wskaźniki
Przychody Wskaźnik koszty/dochody Wzrost sumy bilansowej RoE netto
5 059 mln zł 42,8% +10,9%
rok do roku
9,5%
Niezbędnik inwestora
Kapitalizacja Cena akcji Członek indeksów GPW, m.in. Ratingi mBanku
18,0 mld zł

(4,2 mld EUR)

424,2 WIG Banki, WIG20, Respect Index  Fitch: BBB

Standard & Poor’s: BBB+

[FS6] 

Kompleksowa oferta w trzech głównych segmentach działalności

działalność detaliczna w Polsce, Czechach i na Słowacji. Obsługa klientów indywidualnych oraz mikroprzedsiębiorstw, stale ulepszana o nowe rozwiązania

Bankowość detaliczna: 65,7% zysku brutto Grupy mBanku

Liczba klientów: 5,7 mln

Liczba oddziałów: 1741

Przyrost kredytów z wył. efektu kursu walutowego: 7,5%

Przyrost depozytów: 18,4%

1 W tym 141 oddziałów w Polsce i 33 w oddziałach zagranicznych, bez mKiosków i placówek mFinanse.

wspieranie rozwoju firm z sektora MSP i korporacji w oparciu o wieloletnie doświadczenie banku w obsłudze przedsiębiorstw

Bankowość korporacyjna i inwestycyjna: 30,3% zysku brutto Grupy mBanku

Liczba klientów: 23,7 tys.

Liczba oddziałów: 46 

Przyrost kredytów z wył. efektu kursu walutowego: 15,2%

Przyrost depozytów: 1,4%2

2 Z wyłączeniem transakcji repo/sell-buy-back.

działalność na rzecz klientów i mBanku, m.in. sprzedaż produktów finansowych, zarządzanie płynnością, bilansem mBanku, ryzykiem stóp procentowych oraz usługi depozytariusza

Rynki finansowe: 4,6% zysku brutto Grupy mBanku

Udział w rynku IRS/FRA: 10,7%

Udział w rynku bonów i obligacji skarbowych: 14,3%

Udział w rynku papierów dłużnych banków: 23,4%

mLeasing

leasing finansowy i operacyjny samochodów osobowych, ciężarowych, maszyn i nieruchomości

mFaktoring

faktoring krajowy i eksportowy z regresem i bez oraz gwarancje importowe

mFinanse 

otwarta platforma sprzedaży produktów finansowych: kredytów, rachunków, ubezpieczeń i produktów inwestycyjnych i oszczędnościowych

mBank Hipoteczny                         

oferta kredytowa na rynku nieruchomości oraz emisja listów zastawnych

Najważniejsze projekty i innowacje w Grupie mBanku w 2018 roku

W 2018 roku zostaliśmy partnerem bankowym Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy – organizacji pozarządowej cieszącej się największym zaufaniem społecznym w Polsce. W ramach współpracy obsługiwaliśmy pod względem finansowym 26. Finał WOŚP, który odbył się 14 stycznia, jak również całoroczną działalność fundacji. Zachęcaliśmy również naszych użytkowników do wspierania akcji, a sami przekazaliśmy na jej cel równowartość wpłat naszych klientów – rekordową dotację jednorazową w wysokości 7 mln zł.

Więcej na temat strategicznej współpracy z WOŚP w sekcji WOŚP – gramy razem!

W 2018 roku mBank powołał nową spółkę mElements, specjalizującą się w innowacyjnych rozwiązaniach z zakresu banking API (interfejs programowania aplikacji, ang. Application Programming Interface). mElements dostarcza platformę API dla mBanku w związku z wymogami dyrektywy unijnej PSD2 i równocześnie wykorzystuje know-how do poszerzania oferty dla klientów Grupy mBanku.

Jednym z pierwszych sukcesów spółki jest stworzenie unikalnego API kredytowego, który pozwala na włączenie w platformy sprzedaży e-commerce procesów kredytowych mBanku, zarówno dla klienta detalicznego, jak i MŚP. Przykładem praktycznego wdrożenia tego rozwiązania jest współpraca z Allegro oraz DotPay, dzięki której nasi klienci – internetowi mikroprzedsiębiorcy – mają możliwość uzyskania limitu kredytowego i obsługi wniosku o kredyt online w oparciu m.in. o obroty w e-commerce. Istotną zaletą tego rozwiązania jest prosty i szybki proces, w którym wystarczającą dokumentację stanowi wniosek online w wykorzystywanym serwisie.

Naszym celem jest dalszy rozwój i doskonalenie procesów w obszarze e-commerce, dostarczanie ułatwień dla kupujących i sprzedających przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa i pełnym wsparciu technicznym dla użytkowników.

mAccelerator to pierwszy fundusz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, którego celem jest rozwój i komercjalizacja najnowocześniejszych technologii. Jego budżet wynosi 50 mln EUR, czyli ponad 200 mln zł. Fundusz inwestuje w młode firmy, które z czasem staną się partnerami dla instytucji finansowych na całym świecie. Obecnie skupia się na cyberbezpieczeństwie, biometrii, technologii RPA (ang. Robotic Process Automation), sztucznej inteligencji i cyfrowym marketingu z naciskiem na chatboty i komunikatory.

W 2018 roku portfel mAcceleratora powiększył się o dwie nowe spółki: Bot4Business i SaveCart. Obecnie w portfelu funduszu znajdują się 4 spółki:

  • Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego – oferująca rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa oparte na biometrii pasywnej oraz usługę całodobowego wsparcia klientów w zakresie bezpieczeństwa w sieci;
  • Digital Teammates – specjalizująca się w technologii RPA;
  • Bot4Business (B4B) – twórca platformy komunikacyjnej na bazie sztucznej inteligencji do przesyłania wiadomości;
  • SaveCart – zajmująca się personalizacją oferty sklepów internetowych.

B4B rozwija platformę, która pozwala na komunikację z klientami w aplikacjach do przesyłania wiadomości (np. Messenger, Viber). Platforma jest wspierana przez sztuczną inteligencję i podpowiada konsultantom możliwe odpowiedzi do klientów. Obecnie B4B świadczy usługi dla jednego klienta z sektora cyberbezpieczeństwa i jest w trakcie pozyskiwania kolejnego klienta.

Spółka SaveCart stworzyła narzędzie, które obserwuje aktywność klientów, bada ich preferencje i tworzy profile behawioralne. Na tej podstawie wyświetla im w czasie rzeczywistym reklamy, wysyła komunikaty i rekomendacje zakupowe.

W grudniu 2018 roku mBank, we współpracy z Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego, rozpoczął pilotażowy program weryfikacji behawioralnej użytkowników. Polega ona na analizie interakcji użytkownika z komputerem lub urządzaniem mobilnym, czyli sposobu poruszania kursorem myszy oraz dynamiki korzystania z klawiatury. Po okresie testowym usługa zostanie zaoferowana wszystkim klientom i stanowić będzie kolejny element zabezpieczeń. Bank będzie sprawdzać, czy w serwisie zalogowany jest właściwy użytkownik, co pozwoli na szybką reakcję w sytuacji zagrożenia.

W 2018 roku rozpoczęliśmy proces odświeżania serwisu bankowości internetowej dla klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw (z wyłączeniem serwisu mBank CompanyNet dla klientów korporacyjnych). Zmieniona bankowość online ma być jeszcze łatwiejsza w obsłudze, a sam system bardziej elastyczny. Dzięki temu użytkownicy zyskają możliwość lepszego dopasowania go do własnych potrzeb.

Ulepszony design i nowe funkcje są wprowadzane stopniowo, dając klientom czas na zapoznanie się z nimi, a wszystkie zmiany w serwisie – od wyglądu poprzez funkcjonalność – są efektem konsultacji z klientami.

Zmieniając wygląd i funkcje serwisu, postawiliśmy w roli ekspertów naszych klientów. Przez ponad rok zbieraliśmy od nich oceny i informacje na temat tego, co jest dla nich ważne w bankowości internetowej, jak oceniają obecny serwis i w jaki sposób chcieliby korzystać z niego przyszłości. Dodatkowo, dzięki specjalnej opcji „Oceń nas” klienci mogli zostawić swój komentarz od razu w sekcji, która była dla nich istotna.

W sierpniu 2018 roku wdrożyliśmy usługę Qlips, ułatwiającą opłacanie rachunków bezpośrednio w bankowości elektronicznej. Klienci mają możliwość wyboru dostawców, wobec których płatności będą automatycznie generowane w serwisie transakcyjnym. W przeciwieństwie do tradycyjnego polecenia zapłaty, usługa umożliwia weryfikację danych przed jej akceptacją przez klienta. Usługa Qlips służy zarówno opłacającym rachunki, jak i ich wystawcom – firmy usługowe mogą w ten sposób wykorzystać wygodny i prosty w obsłudze kanał komunikacji ze swoimi klientami.

Nagrody i wyróżnienia

  • Aplikacja mobilna mBanku została uhonorowana pierwszym miejscem w kategorii Bankowość mobilna oraz wyróżnieniem internautów podczas Mobile Trends Awards 2018 – gali, podczas której są przyznawane najbardziej prestiżowe nagrody branży mobilnej w Polsce.
  • Nasza bankowość mobilna została doceniona za granicą. Znaleźliśmy się w czwórce finalistów prestiżowego konkursu BAI Global Innovation Awards w kategorii Innovative Touchpoints & Connected Experiences. Konkurs BAI to prestiżowy program, który przedstawia najbardziej nowatorskie rozwiązania w branży finansowej na całym świecie.
  • Znaleźliśmy się w pierwszej trójce najlepszych bankowych aplikacji mobilnych w Europie według firmy doradczej Forrester.
  • Po raz kolejny zostaliśmy wyróżnieni w konkursie Gwiazdy Bankowości organizowanym przez „Dziennik Gazetę Prawną” i PwC. Bank zajął drugie miejsce w kategorii Gwiazda Innowacyjności (m.in. dzięki aplikacji, mobilnej autoryzacji i karcie wielowalutowej). Z kolei w kategorii głównej, w której brane pod uwagę były wzrost, stabilność, efektywność, innowacyjność i relacje z klientami, zajęliśmy czwarte miejsce.
  • W plebiscycie organizowanym po raz trzeci przez miesięcznik „My Company Polska”, mBank po raz drugi otrzymał statuetkę Marki Godnej Zaufania. Zostaliśmy laureatem w dwóch kategoriach: Bank oferujący konto firmowe i Bank oferujący kredyty/pożyczki dla firm. Badanie w formie ankiety online przeprowadziła wśród podmiotów gospodarczych firma badawcza Kantar Millward Brown. W całym badaniu wymieniono aż 184 marki produktów, mimo to marka mBank znalazła się w elitarnym gronie 21 wyróżnionych tytułem najbardziej godnych zaufania.
  • mBank zajął drugie miejsce w rankingu banków rekomendowanych firmom, opracowanym przez magazyn „Forbes”. Redakcja polecała banki, których oferta i jakość obsługi uzyskały najwyższe oceny. W ocenie magazynu mamy najlepszą ofertę, dostaliśmy 28,5 punktu na 30 możliwych do uzyskania. W pozostałych kategoriach – kredyty, lokaty, bankowość mobilna i różnorodność oferty – uzyskaliśmy maksimum punktów.
  • Dostaliśmy nagrodę Polskiego Stowarzyszenia Inwestorów Kapitałowych dla najlepszego banku finansującego. Konkurs Nagrody PSIK ma na celu uhonorowanie zarządzających funduszami private equity/venture capital oraz firm doradczych, banków i kancelarii prawnych za ich osiągnięcia na polskim rynku private equity/venture capital.
  • Zostaliśmy laureatem konkursu Global Finance w kategorii World’s Best Corporate/Institutional Digital Banks 2018, a nasz internetowy serwis transakcyjny dla klientów korporacyjnych po raz kolejny został uznany za najlepszy w Polsce.
  • Magazyn EUROMONEY przyznał mBankowi pierwsze miejsce w kategorii Best Service Bank in Poland. Klienci korporacyjni, w tym osoby zarządzające finansami firm, dyrektorzy, skarbnicy oraz księgowi, wybrali nasz bank jako najlepszy w Polsce pod względem oferowanych usług finansowych.
  • Kampania mBanku „Rocznik 1999” otrzymała złotą statuetkę konkursu Effie Awards Poland 2018 w kategorii Finanse. Kampania ta była skierowana do osób, które w 2017 roku weszły w pełnoletność.
  • Prestiżowy Złoty Spinacz został przyznany mBankowi za najlepszą kampanię w kategorii Finanse. Odnieśliśmy sukces dzięki naszej nowatorskiej, angażującej kampanii „przeprowadzkowej” do nowej łódzkiej siedziby – Przystanku mBank.
  • Biuro prasowe mBanku otrzymało miano najlepszego w Polsce według „Badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki PR 2018” (ARC Rynek i Opinia).
  • Jesteśmy jedną z najlepszych spółek giełdowych 2017 roku. W rankingu „Pulsu Biznesu” zajęliśmy trzecie miejsce i jako jedyny bank znaleźliśmy się w gronie laureatów. W kategorii Najlepsze relacje inwestorskie drugie miejsce zajął zespół, który prowadzi Ernest Pytlarczyk.
  • W plebiscycie Złoty Bankier portalu Bankier.pl i dziennika „Puls Biznesu” zdobyliśmy statuetki w kategoriach Bank wrażliwy społecznie (doceniono książkę „Matematyka jest wszędzie. Rodzinne przygody z matematyką” wydaną przez mFundację) oraz Social media (najlepiej prowadzone media społecznościowe). W styczniu przeprowadziliśmy po raz pierwszy kampanię wspierającą Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz pierwszy w kraju livestreaming z opcją darowizny.
  • Zyskaliśmy również uznanie zdobywając kolejne wyróżnienie za stosowanie najlepszych praktyk w zakresie bezpieczeństwa. Jest ono przyznawane nie tylko na podstawie badania narzędzi i procedur bezpieczeństwa w banku, ale także dodatkowych działań dotyczących edukacji w zakresie bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej. Od trzech lat konsekwentnie realizujemy kampanię „Uważni w sieci”, która uwrażliwia internautów na zagrożenia czyhające w internecie i wskazuje pozytywne zachowania, pomagające zachować bezpieczeństwo.
  • Po raz kolejny weszliśmy do prestiżowego grona RESPECT Index na GPW. Trafiają do niego spółki o najwyższej płynności, prowadzące odpowiedzialne działania wobec środowiska, społeczności i pracowników.
  • mBank po raz kolejny okazał się jednym z najlepszych pracodawców w Polsce. Otrzymaliśmy tytuł Top Employer 2018. Certyfikatem zostają wyróżnione przedsiębiorstwa, które tworzą najlepsze warunki pracy, a także dbają o talenty i ich rozwój na wszystkich szczeblach organizacji. Dostaliśmy również dwa wyróżnienia za Najlepszą kampanię employer branding.
  • Nasz zespół ds. social media został wyróżniony w kategorii Najlepszy zespół contact center w konkursie Złota Słuchawka, organizowanym przez SMB Polskie Stowarzyszenie Marketingu. Ponadto, otrzymaliśmy wyróżnienie w kategorii Doskonała komunikacja z klientami za projekt „Rozmawiaj z klientem, jak z dobrym znajomym”.
  • Naszą kampanię „Uważni w sieci”, jej wpływ na bezpieczeństwo nie tylko naszych klientów, ale także wszystkich użytkowników internetu, docenili eksperci branżowi. Za nasze zaangażowanie otrzymaliśmy nagrodę na konferencji Secure Tech w kategorii Best Practice.
  • mBank ponownie został zwycięzcą rankingu portalu Bankier.pl najlepszych aplikacji mobilnych banków komercyjnych. Zostaliśmy wyróżnieni za najlepsze zaplecze płatnicze (uzyskaliśmy w tej kategorii maksymalną liczbę punktów) oraz bardzo solidną obsługę klienta w kwestii zarządzania finansami za pośrednictwem urządzenia mobilnego.
  • W konkursie HR DREAM TEAM 2018 otrzymaliśmy statuetkę za projekt „Pomagać. Nie wkurzać. Zachwycać. Gdziekolwiek” w kategorii Skuteczna i przyjazna rekrutacja kandydatów. Ideą konkursu HR DREAM TEAM jest promocja najbardziej efektywnych zespołów realizujących projekty z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Międzynarodowe grono ekspertów uznało bankowość prywatną mBanku za najlepszą w naszym kraju. mBank, w konkursie organizowanym przez prestiżowe magazyny „PWM” i „The Banker”, już po raz drugi zdobył tytuł Best Private Bank in Poland.
  • Więcej informacji o nagrodach i wyróżnieniach znajduje się na stronie internetowej banku w sekcji Biuro prasowe: http://media.mbank.pl

Wyniki wyszukiwania: