Bank rozpoczął działalność w 1986 roku jako Bank Rozwoju Eksportu (BRE Bank), pierwotnie koncentrując swoją ofertę na klientach korporacyjnych. W segmencie klientów indywidualnych jesteśmy obecni od 2000 roku, tj. od momentu startu internetowego mBanku – w 2018 roku obchodziliśmy 18 urodziny, szerzej opisane w poprzednim raporcie.
Powołanie Banku Rozwoju Eksportu jako spółki akcyjnej
Debiut BRE Banku na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie
Zawarcie umowy o strategicznym partnerstwie z Commerzbankiem AG
Przejęcie i fuzja z Polskim Bankiem Rozwoju SA
Uruchomienie mBanku – pierwszego internetowego banku w Polsce – w zaledwie sto dni
Utworzenie MultiBanku, drugiego detalicznego ramienia BRE Banku, przeznaczonego dla klientów zamożnych
Ekspansja zagraniczna, otwarcie pierwszych placówek mBanku w Czechach i na Słowacji
- Rebranding – zastąpienie trzech dotychczasowych marek przez jedną – mBank
- Start Nowego mBanku – udostępnienie nowej platformy transakcyjnej
Ogłoszenie Strategii „mobilny Bank” na lata 2016-2020
Start mAcceleratora – funduszu, mającego na celu rozwój i komercjalizację technologii dla instytucji finansowych
Strategiczne partnerstwo z WOŚP, oferta dla e-commerce poprzez spółkę mElements
- Nowa strategia na lata 2020-2023
- Ogłoszenie zamiaru sprzedaży akcji mBanku przez Commerzbank
W 2001 roku wystartowaliśmy z MultiBankiem, uzupełniając model biznesowy o obsługę klientów w sieci placówek w największych miastach w Polsce. Od początku działalności rozwój mBanku opierał się na wzroście organicznym, co oznacza, że obecna skala działania została osiągnięta bez przejmowania innych banków i instytucji finansowych. Jako jedyny bank w Polsce z powodzeniem powieliliśmy swój model cyfrowej bankowości detalicznej w innych krajach. W 2007 roku rozpoczęliśmy działalność w Czechach i na Słowacji. Od 2013 roku usługi bankowości oferujemy pod wspólną marką mBanku, o największym potencjale wzrostu i rozpoznawalności.
W 2019 roku kontynuowaliśmy integrację oferty Grupy mBanku wokół cyfrowego DNA, zgodnie z którym funkcjonują procesy wewnętrzne, narzędzia i usługi dla klientów. Skutecznie realizujemy strategię skoncentrowaną na tworzeniu nowoczesnego i innowacyjnego banku transakcyjnego, oferującego zintegrowany asortyment produktów i usług zarówno dla klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych. Z myślą o naszych klientach MŚP, w 2019 roku dokonaliśmy zakupu spółki LeaseLink, aby umożliwić płatności leasingiem w branży e-commerce. Więcej informacji na temat spółek znajduje się w sekcji Kluczowe Informacje.