Najbardziej innowacyjny bank w Polsce
Nasze starania doceniają instytucje branżowe. Banking Awards to konkurs dla banków z całego świata. W 2019 roku zdobyliśmy w nim nagrodę dla najbardziej innowacyjnego banku detalicznego w Polsce. W uzasadnieniu jury podało, że mBank wyznacza kierunek zmian w bankowości internetowej i mobilnej w naszym kraju. Doceniono naszą aplikację mobilną, a także możliwość korzystania z kilku różnych form płatności mobilnych, jak Google Pay, Apple Pay czy BLIK. Zostaliśmy docenieni również za zaangażowanie we współpracę z firmami rozwijającymi nowoczesne technologie finansowe (fintechami), z którymi wspólnie opracowujemy innowacje, także adresowane do klientów detalicznych.
Aplikacja mobilna
Rok 2019 to dalszy, systematyczny rozwój aplikacji mobilnej. W tym czasie, mBank udostępnił 15 aktualizacji aplikacji, co potwierdza naszą zdolność do zwinnego wprowadzania zmian i reagowania na oczekiwania klientów. Prace nad aplikacją skoncentrowane były głównie na poprawianiu użyteczności oraz działaniach komunikacyjno-sprzedażowych.
Pomimo szeregu wyzwań związanych z dyrektywą PSD2 (ang. Payment Services Directive 2), wprowadziliśmy do aplikacji szereg usprawnień, dzięki którym korzystanie z niej będzie jeszcze łatwiejsze i przyjemniejsze.
Przebudowany ekran szczegółów kart, aby użytkownik mógł szybciej dotrzeć do najważniejszych informacji oraz wykonać ważne dla niego akcje. Dodatkowo, udostępniliśmy możliwość zmiany kodu PIN dla karty.
Podczas wykonywania przelewu do nowego odbiorcy, użytkownik ma możliwość zapisania danych do książki adresowej, aby móc szybciej wykonywać kolejne przelewy.
To szereg usprawnień związanych z podróżowaniem i obsługą walutową. Usługa mKantor została wzbogacona o kolejne waluty. Jednocześnie, przebudowaliśmy ekrany mKantoru, aby transakcje wykonywane na walutach były jeszcze bardziej intuicyjne. Wprowadziliśmy również kalkulator walutowy, dzięki któremu klient, wpisując kwotę transakcji w walucie lokalnej, otrzyma równowartość w PLN, przeliczoną według aktualnych kursów walut.
Klient może zdecydować czy powiadomienia transakcyjne, które otrzymuje, mają od razu zawierać szczegółowe dane: kwotę transakcji, nazwę odbiorcy i nadawcy przelewu oraz nazwę sklepu (dla operacji wykonywanych kartą).
Udostępniliśmy klientom możliwość częściowej wypłaty środków, bez konieczności likwidacji celu.
Rozszerzyliśmy możliwość ponawiania przelewów z historii, dla transakcji do ZUS i Urzędu Skarbowego. Klient, z poziomu szczegółów transakcji z US lub ZUS ma dostępną opcję ponawiania, która automatycznie wypełnia dane przelewu na podstawie poprzedniej transakcji.
Nowa, bardziej czytelna wersja ekranu z kodem BLIK, która uwzględnia dotychczasowe uwagi i sugestie klientów oraz przygotowuje aplikację do udostępnienia kolejnych usług BLIK (usługa „Poproś o przelew” została uruchomiona w I kwartale 2020 roku);
Usługa skierowana do klientów firmowych, daje możliwość aktywacji limitu faktoringowego, rejestracji nowych faktur oraz spłaty zadłużenia.
Ekran podsumowujący finanse klienta.
Na koniec 2019 r. z aplikacji korzystało 1 894,7 tys. osób, czyli ponad 70% aktywnych klientów. To najwyższy wskaźnik w polskiej bankowości. Średnio użytkownik korzysta z niej około 31 razy w miesiącu. Aż 72,1% wszystkich logowań do banku pochodzi z aplikacji. Za pomocą aplikacji sprzedajemy 43,6% ubezpieczeń turystycznych i 12,5% kredytów gotówkowych. Wartość uruchomionych za pomocą aplikacji kredytów niezabezpieczonych wzrosła o 102,4% w stosunku do 2018 roku.
W marcu 2019 roku, aplikacja mBanku zdobyła 1. miejsce w ogólnopolskim konkursie Mobile Trends Awards, w kategorii „Bankowość i finanse”. Jednocześnie, aplikacja została sklasyfikowana na 5. miejscu w rankingu Forrester: „The Forrester Banking Wave™: European Mobile Apps”.