Dostawcy mBanku mają obowiązek przestrzegać przepisów prawa, prawa pracy, praw człowieka, prawa antykorupcyjnego oraz ochrony środowiska. Ponadto nie mogą dopuszczać się dyskryminacji. mBank prowadzi swoją działalność w sposób etyczny i odpowiedzialny, określony w szczególności w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, standardach Międzynarodowej Organizacji Pracy oraz wytycznych OECD (ze szczególnym uwzględnieniem wytycznych dotyczących zwalczania korupcji).
Każdy dostawca, biorący udział w postępowaniu zakupowym lub realizujący umowy z mBankiem, zobowiązuje się działać zgodnie z wytycznymi. Zapewnia także, że jego podwykonawcy również będą ich przestrzegać.
Przez wytyczne należy rozumieć w szczególności postanowienia:
- Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka,
- standardów Międzynarodowej Organizacji Pracy,
- wytycznych OECD (zwłaszcza w zakresie walki z korupcją),
- Deklaracji z Rio de Janeiro o Środowisku Naturalnym i Rozwoju – Agenda 21,
- Konwencji Narodów Zjednoczonych przeciwko korupcji,
- międzynarodowych sankcji handlowych i embarg, w tym sankcji, które mogą obowiązywać w wyniku rezolucji uchwalonej zgodnie z Rozdziałem VII Karty NZ przez Radę Bezpieczeństwa NZ, lub dowolnych sankcji nałożonych przez Unię Europejską,
- aktów prawa wewnętrznego implementujących wymienione postanowienia, jak również postanowienia regulaminów, w szczególności eliminujących konflikty interesów.
100% naszych dostawców w 2020 roku zapoznało się i zadeklarowało, że przestrzegają zasad dla dostawców.