Dla firm działających w branży finansowej skuteczna ochrona danych i prywatności konsumenta jest podstawowym warunkiem wiarygodności. Wiemy również, że jest to bardzo istotny temat dla naszych klientów.
Dane osobowe obywateli Unii Europejskiej, a więc i Polski, podlegają szczególnej ochronie. W mBanku respektujemy wszystkie uprawnienia naszych klientów. Obszar ten regulują: Polityka bezpieczeństwa danych osobowych w mBanku oraz Polityka zarządzania danymi w czasie w mBanku S.A.
Polityki powstały zgodnie z Ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO). Opisują one zasady wykonywania obowiązków określonych przez RODO w mBanku, jak również realizację praw podmiotu danych.
W mBanku istnieje stanowisko Inspektora Danych Osobowych, do którego można napisać na adres: inspektordanychosobowych@mbank.pl.
Więcej informacji na temat ochrony danych i jej realizacji w mBanku można znaleźć na naszej stronie: https://www.mbank.pl/rodo/strona-glowna/.
W 2020 roku:
- Otrzymaliśmy 41 skarg z Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO). Dotyczyły one przetwarzania danych naszych klientów czy też klientów potencjalnych. Do końca 2020 roku nie otrzymaliśmy decyzji administracyjnej UODO wskazującej, że bank przetwarza dane niezgodnie z RODO.
- Całkowita liczba zidentyfikowanych w mBanku naruszeń RODO wyniosła 54. Wszystkie wyżej wymienione naruszenia notyfikowaliśmy w UODO, a osoby poszkodowane poinformowaliśmy o tym, zgodnie z przepisami RODO.
- Wszystkie skargi otrzymane z UODO oraz potwierdzone w banku naruszenia RODO na bieżąco analizujemy. W przypadkach, które tego wymagały, podjęliśmy działania na rzecz wyeliminowania stwierdzonych nieprawidłowości.
„Ludzie są niesamowici”
W 2020 roku wznowiliśmy ogólnopolską kampanię społeczną dotyczącą cyberbezpieczeństwa pod hasłem „Ludzie są niesamowici”. W jej ramach tłumaczyliśmy internautom, które sytuacje w sieci mogą być groźne i dlaczego. W kampanii promowaliśmy wiedzę o zagrożeniach w sieci i informacje o tym, jak się przed nimi chronić. Działania prowadziliśmy w internecie i telewizji, gdzie emitowaliśmy spoty informacyjne. Akcję uzupełniała strona LudzieSaNiesamowici.pl, na której rozwijaliśmy główne przekazy z kampanii.