Podczas 28. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy mBank po raz trzeci był bankowym partnerem Fundacji. W ramach strategicznej współpracy zapewniamy zarówno obsługę finansową styczniowej zbiórki pieniędzy, jak i całorocznej działalności WOŚP.
Oprócz bezpieczeństwa finansowego współpraca z mBankiem pozwala darczyńcom wspierać Fundację z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Podczas 28. Finału Fundacja WOŚP zagrała dla zapewnienia najwyższych standardów diagnostycznych i leczniczych w dziecięcej medycynie zabiegowej.
mBank i jego klienci dodali do konta Fundacji ponad 15 mln zł i przyczynili się do rekordowego wyniku zbiórki. Z przekazanych pieniędzy aż 3 mln zł pochodzi od mBanku. 2 mln zł wpłaciliśmy w wyniku rozpoczętej w święta akcji „100 za 100”. Za każdy dzień, w którym na konto WOŚP wpłynęło minimum sto wpłat od klientów, mBank dokładał 100 tys. zł. Konto Orkiestry zasilił też wynik charytatywnej aukcji dzieł sztuki z kolekcji mBanku przeprowadzonej w domu aukcyjnym Desa Unicum. Za siedemdziesiąt dzieł zapłacono ponad 1 mln zł. Z okazji 28. Finału WOŚP mBank ponownie wydał kolekcjonerską kartę płatniczą Mastercard. Jej wizerunek zaprojektował Jurek Owsiak.
mBank pomaga Fundacji WOŚP nie tylko podczas finałów. Od 1 stycznia do 28 lutego 2020 roku prowadziliśmy kampanię dla nowych klientów korporacyjnych z pełną księgowością „W rytmie WOŚP”. Za każdy nowy rachunek mBank przez pół roku przekazywał na konto Fundacji równowartość opłat za jego prowadzenie, w sumie prawie 100 tys. zł.
Klienci detaliczni przez cały rok mogą wspierać WOŚP, przekazując ustaloną kwotę na specjalny cel oszczędnościowy. Ustawiają go w aplikacji lub serwisie transakcyjnym. Łącznie dzięki regularnym wpłatom w 2020 roku klienci przekazali w ten sposób na WOŚP ponad 1,2 mln zł, za co Fundacja kupuje pompy insulinowe dla kobiet w ciąży.
W kwietniu 2020 roku mBank przekazał darowiznę w wysokości 500 tys. zł na Fundusz Interwencyjny Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wspierał on szpitale i placówki medyczne ratujące życie i zdrowie osób zakażonych koronawirusem. Do wpłat zachęcaliśmy też naszych klientów, którzy dzięki udostępnionym rozwiązaniom do szybkich wpłat przekazali 1 mln zł na Fundusz Interwencyjny WOŚP.
mBank był również mecenasem Akademii Sztuk Przepięknych przy 26. Pol’and’Rock Festival, który odbył się online. Jak co roku kolekcjonerzy mogli zamówić specjalną festiwalową kartę zaprojektowaną przez Jurka Owsiaka. mBank jest także głównym sponsorem i partnerem bankowym kolejnego Finału WOŚP, który odbył się 31 stycznia 2021 roku.