powrót

mBank doceniony na forum międzynarodowym – Best of Show na FinovateEurope

Best of Show - nowy mBank zapowiada mOkazje i przelewy wysyłane jak wiadomościNa zakończonej w ubiegłym tygodniu międzynarodowej konferencji Finovate w Londynie, zespół nowego mBanku został wyróżniony przez grono ekspertów z całego świata (wśród nich ponad 1 tys. ekspertów z Europy i USA - bankowców, założycieli start-upów, firm technologicznych, finansistów, dziennikarzy branżowych i bloggerów) i dzięki ich głosom otrzymał tytuł „Best of Show”, przyznawany najbardziej innowacyjnym projektom. Oznacza to, że projekt nowego mBanku został oceniony jako jedno z rozwiązań definiujących przyszłość bankowości.


Na konferencji prezentowaliśmy nowy sposób realizacji przelewu oraz platformę rabatową mOkazje, umożliwiającą otrzymanie zwrotu za zakupy w sklepach, z których klienci korzystają najczęściej. Przedstawione w Londynie innowacje to kolejne, ogłaszane w tym roku elementy projektu nowego mBanku. W styczniu w Warszawie zaprezentowaliśmy Wam design nowego serwisu transakcyjnego.

FinovateEurope

Konferencje z logo Finovate to jedne z największych na świecie i najciekawszych  spotkań poświęconych przyszłości technologii w bankowości i finansach. Odbywają się regularnie w miastach takich jak Nowy Jork, Singapur czy San Francisco, stając się wyznacznikiem innowacyjności dla branży. W tym roku miała miejsce największa europejska konferencja Finovate, która zgromadziła ponad 1 tys. ekspertów z branży finansowej i bankowej oraz rekordową liczbę 64 firm prezentujących swoje rozwiązania. Sam pomysł na prezentację wg Finovate jest niezwykle prosty i ciekawy. W czasie zaledwie siedmiu minut należy pokazać własne rozwiązanie „na żywo”. Dzięki temu, konferencja zachowuje dynamiczny charakter i nie sposób się na niej nudzić! Na koniec dwóch intensywnych dni wybieranych jest osiem najlepszych i najbardziej porywających prezentacji. Projekt nowego mBanku wskazano jako jedno z rozwiązań definiujących przyszłość bankowości.

Best of Show

Prezentacja mBank i współpracującego z nim Efigence, dzięki głosom uczestników otrzymała tytuł „Best of Show”, przyznawany firmom, które w opinii uczestników konferencji proponują najbardziej zaawansowane rozwiązania, wytyczające przyszły kierunek rozwoju dla branży bankowej. W ramach prezentacji, zapowiedzieliśmy dwie nowości – przelewy wysyłane jako wiadomość do adresata oraz serwis rabatowy mOkazje.

W nowym mBanku wykonanie przelewu będzie jeszcze prostsze niż do tej pory. Jak tłumaczy Michał Panowicz, szef projektu nowego mBanku, projektując scenariusz realizacji przelewów przyjęto zupełnie nową filozofię. – Przelewy traktujemy jak wiadomości, do których pieniądze są załącznikiem. Dlatego w mBanku przelew będzie można przesłać także mailem, SMS-em i za pośrednictwem Facebooka, bez konieczności pamiętania numeru rachunku odbiorcy – wyjaśnia Michał Panowicz. W ramach transakcji, odbiorca będzie mógł ten numer uzupełnić samodzielnie i bez formalności. Do tego, aby przekazać pieniądze, wystarczą zaledwie trzy lub cztery kliknięcia myszką (w zależności od tego, czy odbiorca został wcześniej zdefiniowany) – co również przekłada się na użyteczność usługi.

Innym elementem nowego mBanku, zaprezentowanym w Londynie, jest serwis rabatowy mOkazje – W ramach tej usługi, będziemy prezentować klientom specjalne oferty firm, z których usług korzystają najczęściej. Dzięki temu każda wykorzystana przez użytkownika oferta promocyjna będzie wiązać się ze zwrotem części wydanej sumy. Co ważne, pieniądze wrócą na rachunek klienta automatycznie, bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności – tłumaczy Michał Panowicz.

Oferty dostępne w serwisie mOkazje będą zgodne z profilem poszczególnych klientów, tak by stanowiły dla nich realną wartość, a nie „spam”. – Będziemy je dostosowywać do użytkowników głównie na podstawie historii ich rachunku. Zaproponujemy okazje zakupowe, dzięki którym rocznie będzie można zyskać nawet kilkaset złotych – podsumowuje Panowicz. mOkazje będą udostępnione przez bank za pośrednictwem aplikacji w serwisie Facebook oraz na stronach serwisu transakcyjnego.

Dzięki serwisowi zyskają nie tylko klienci, ale i merchanci – firmy, oferujące swoje produkty i usługi za pośrednictwem mOkazji. – Nasi partnerzy otrzymają możliwość dotarcia z ofertą, której klient naprawdę potrzebuje, i którą dzięki rabatowi naprawdę doceni. Ponieważ zakładamy, że każdą z ofert będzie można podarować dodatkowo wybranym znajomym w serwisie społecznościowym, korzyści dla partnera może być jeszcze więcej, gdyż zwiększy się zasięg jego oferty – podsumowuje Michał Panowicz.

Zaprezentowane w Londynie propozycje (które udostępnimy Wam jeszcze w pierwszej połowie roku) stanowią część projektu polegającego na budowie nowego systemu bankowości elektronicznej, zgodnego z duchem bankowości 3.0.