powrót

mBank ma rozwiązanie dla klientów bankrutującego biura podróży

mBank ma rozwiązanie dla klientów bankrutującego biura podróżyW ostatnich dniach pojawiły się informacje o bankructwie firmy Sky Club, organizującej wyjazdy wakacyjne. Część klientów tour operatora została poszkodowana, ponieważ wykupione przez nich wycieczki nie dojdą do skutku, nawet pomimo zapłacenia pełnych kosztów wyjazdu.





Jeśli jednak za wycieczkę zapłacili kartami płatniczymi, mBank ma dla nich rozwiązanie, dzięki któremu mogą odzyskać stracone pieniądze. Poza wygodą użytkowania, jest ono kolejnym argumentem przemawiającym za płaceniem kartami.

Mowa o  procedurze chargeback, która jest całkowicie bezpłatna i udostępniona w przypadku, gdy pomimo dokonania płatności kartą, klient nie otrzymuje zamówionego towaru lub usługi, lub ma do nich zastrzeżenia.

Aby zgłosić wadliwą transakcję należy złożyć reklamację o niezrealizowaniu usługi oraz przedstawić dokument potwierdzający, że zdarzenie miało miejsce i podać przewidywaną datę dostarczenia towaru lub usługi. Dlatego przed zgłoszeniem do banku należy zwrócić się do sprzedawcy i uzyskać od niego odpowiedź, która będzie stanowiła podstawę do reklamacji transakcji w banku. Jeśli kontakt z firmą jest niemożliwy, np. z powodu bankructwa, można przedstawić pismo informujące o tym fakcie. 

Dalej sprawą zajmuje się bank we współpracy z organizacją płatniczą, jednak klient powinien być przygotowany na to, że bank może zwrócić się do niego o dostarczenie dodatkowych dokumentów, niezbędnych do realizacji procesu. Jeśli sprzedawca, u którego została dokonana płatność nie może udowodnić, że usługa lub towar został dostarczony lub klient otrzymał rekompensatę, reklamacja zostaje uznana, a klient otrzymuje zwrot pobranych środków.

Tego typu ochroną objęte są wszystkie transakcje kartowe, zarówno realizowane bezgotówkowo, dokonywane w punktach handlowo - usługowych, jak i przez internet z użyciem kodu CVV (ochrona nie dotyczy przelewów realizowanych z kart kredytowych).

Dodatkowych informacji udzielają operatorzy mLinii pod numerem telefonu: 801 300 800 lub 42 6 300 800.

Dowiedz się więcej na temat usługi chargeback...