Wejdź na stronę internetową mBanku, w sekcję kontakt i porozmawiaj z naszym pracownikiem w Polskim Języku Migowym.
Instalacja aplikacji - pytania i odpowiedzi
-
Dlaczego muszę powiązać urządzenie ze swoim kontem w mBanku i czy jest to bezpieczne?
-
Powiązanie lub tzw. "parowanie" jest konieczne, żeby stworzyć kod PIN i korzystać z aplikacji bez konieczności logowania się za pomocą ID klienta i hasła. Aplikacje mBank nigdy nie proszą o podanie tych danych.
-
-
Jak mogę aktywować aplikację mobilną mBanku?
-
Aplikację mobilną mBanku można aktywować na dwa sposoby.
1. Przy użyciu wyłącznie telefonu
2. Przy użyciu komputera i serwisu transakcyjnego mBanku
Proces aktywacji aplikacji mobilnej znajdziesz tutaj
-
-
Gdzie w serwisie transakcyjnym znajduje się miejsce, w którym zsynchronizuję mój telefon z aplikacją?
-
1. Zaloguj się do serwisu transakcyjnego mBanku.
2. Kliknij ikonkę koła zębatego obok Twojego zdjęcia profilowego.
3. Wybierz opcję "Dostęp do banku" w części "Bezpieczeństwo".
4. Wybierz pole "Urządzenie mobilne" i kliknij przycisk "Dodaj".
5.Wpisz dowolną nazwę urządzenia, które ma określać Twój telefon, z którego chcesz mieć dostęp do aplikacji i wciśnij przycisk "Zatwierdź".
6. Na numer telefonu zarejestrowany w mBanku zostanie przekazana wiadomość głosowa z 6-cyfrowym kodem.
7. Uruchom aplikację mobilną. Wybierz opcję aktywacji aplikacji przez komputer.
8. Na ekranie wpisz kod przekazany w wiadomości głosowej. Pod kodem wpisz numer telefonu, który używasz do autoryzacji transakcji w mBanku. Następnie wciśnij przycisk "Dalej".
9. Zdefiniuj PIN, którym będziesz się logował do aplikacji i autoryzował operacje.
10. Potwierdź PIN przepisując go jeszcze raz.
Jeśli wpisane dane są poprawne, pojawi się zielony ekran kończący autoryzację i możesz zacząć korzystać ze swojej aplikacji.
-
-
Mam zarejestrowany więcej niż 1 numer telefonu w mBanku. Który wybrać do aplikacji?
-
Wybierz ten numer, na który otrzymujesz SMSy autoryzacyjne do transakcji w mBanku.
-
-
Dlaczego muszę ustalić kod PIN do aplikacji?
-
PIN służy do logowania się oraz zatwierdzania transakcji przez aplikację mobilną mBanku. Kod PIN musi się składać z 5 do 8 cyfr. Muszą być użyte co najmniej 3 różne cyfry i nie mogą następować kolejno po sobie (np. 123456 lub 111444).
-
-
Czy mogę zainstalować aplikację na kilka urządzeniach?
-
Tak, aplikację możesz zainstalować na kilku urządzeniach. Każde nowe urządzenie, w zależności od sposobu parowania jaki wybierzesz, dodasz poprzez serwis transakcyjny lub bezpośrednio z poziomu telefonu. Dalej postępuj zgodnie z instrukcją instalacji aplikacji.
-
-
Jak zalogować się do aplikacji mobilnej po zainstalowaniu jej na telefonie?
-
Aby zalogować się do aplikacji należy:
1. Wejść do aplikacji.
2. Wpisać PIN i potwierdzić przyciskiem "Zaloguj".
Jeśli Twój telefon posiada skaner linii papilarnych, możesz aktywować logowanie do aplikacji mBanku za pomocą odcisku palca. Funkcja jest dostępna w aplikacji na systemy iOS oraz Android.
-
-
Do jakich informacji mam dostęp bez logowania się do aplikacji?
-
Bez logowania do aplikacji możesz sprawdzić saldo rachunku i karty kredytowej. Sposobem prezentacji salda karty i rachunku możesz sterować z poziomu ustawień. Bez zalogowania możesz także skorzystać z BLIKA oraz map dzięki, którym znajdziesz najbliższy bankomat, wpłatomat, placówkę albo mOkazję.
-
-
Uprawnienia aplikacji - Android
-
Oprócz typowych uprawnień aplikacji mobilnych (np. dostęp do internetu i sieci Wi-Fi), aplikacja mBanku, w celu prawidłowego działa wszystkich funkcji prosi o dostęp do następujących uprawnień:
- Odczytywanie stanu i informacji o telefonie – uprawnienie wykorzystywane w celach bezpieczeństwa oraz podczas łączenia aplikacji z serwisem transakcyjnym.
- Lokalizacja – uprawnienie jest wymagane w celu prawidłowego wyświetlenia najbliższych punktów (bankomaty, wpłatomaty,
mOkazje itp.). Aplikacja korzysta z danych lokalizacyjnych na podstawie odbiornika GPS lub lokalizacji na podstawie nadajników GSM. - Dostęp do książki telefonicznej i kontaktów – uprawnienie wykorzystywane w celu realizacji przelewów na numer telefonu.
- Dostęp do pamięci USB – uprawnienie niezbędne do tymczasowego przechowywania pobranych dokumentów w formacie PDF.
Z tego samego powodu aplikacja korzysta z uprawnień typu „Testuj dostęp do chronionej pamięci”. - Dostęp do czytnika linii papilarnych – uprawnienie wymagane, aby zalogować się do aplikacji mobilnej za pomocą odcisku palca.
- Dostęp do aparatu telefonu – uprawnienie niezbędne, do poprawnego nawiązywania połączeń z konsultantem poprzez video chat (wybierając ikonę Centrum informacji w górnym prawym rogu pulpitu aplikacji. Następnie wybierz Kontakt > Połącz się na wideo), do skanowania kodów QR lub danych do przelewu.
- Zarządzanie uprawnieniami do kont – aplikacja mBanku tworzy w urządzeniu swoje własne, bezpieczne konto (pamięć chronioną), które jest niezbędne do prawidłowej obsługi procesu logowania do aplikacji i synchronizacji danych. Do danych zapisanych na tym koncie nie mają dostępu inne aplikacje.
UWAGA: urządzenie, na którym przeprowadzono procedurę tzw. rootowania lub jailbreak, narażone jest na możliwość czytania
danych zapisanych w bezpiecznej pamięci przez inne aplikacje.
Aplikacja korzysta również z dostępu do konta Google. To uprawnienie jest niezbędne w celu obsługi funkcji korzystających z mapy. - Sterowanie wibracją – uprawnienie niezbędne, aby telefon mógł zawibrować po otrzymaniu powiadomienia z mBanku.
- Ustawienia synchronizacji – uprawnienie wymagane do prawidłowej aktualizacji danych dotyczących np., bankomatów, mOkazji zmiany salda na rachunku.
- Mikrofon i nagrywanie dźwięku – uprawnienie niezbędne do nawiązywania połączeń z konsultantem za pomocą video (wybierając ikonę Centrum informacji w górnym prawym rogu pulpitu aplikacji. Następnie wybierz Kontakt > Połącz się na wideo).
-
-
Uprawnienia aplikacji - IOS
-
Oprócz typowych uprawnień aplikacji mobilnych (np. dostęp do Internetu i sieci Wi-Fi), aplikacja mBanku, w celu prawidłowego działa wszystkich funkcji prosi o dostęp do następujących uprawnień:
- Odczytywanie stanu i informacji o telefonie – uprawnienie wykorzystywane w celach bezpieczeństwa oraz podczas łączenia aplikacji z serwisem transakcyjnym.
- Lokalizacja – uprawnienie jest wymagane w celu prawidłowego wyświetlenia najbliższych punktów (bankomaty, wpłatomaty,
mOkazje itp.). Aplikacja korzysta z danych lokalizacyjnych na podstawie odbiornika GPS lub lokalizacji na podstawie nadajników GSM. - Dostęp do książki telefonicznej i kontaktów – uprawnienie wykorzystywane w celu realizacji przelewów na numer telefonu.
- Dostęp do pamięci USB – uprawnienie niezbędne do tymczasowego przechowywania pobranych dokumentów w formacie PDF.
Z tego samego powodu aplikacja korzysta z uprawnień typu „Testuj dostęp do chronionej pamięci”. - Dostęp do czytnika linii papilarnych – uprawnienie wymagane, aby zalogować się do aplikacji mobilnej za pomocą odcisku palca.
- Dostęp do aparatu telefonu – uprawnienie niezbędne, do poprawnego nawiązywania połączeń z konsultantem poprzez video chat (wybierając ikonę Centrum informacji w górnym prawym rogu pulpitu aplikacji. Następnie wybierz Kontakt > Połącz się na wideo), do skanowania kodów QR lub danych do przelewu.
Mikrofon i nagrywanie dźwięku – uprawnienie niezbędne do nawiązywania połączeń z konsultantem za pomocą video (wybierając ikonę Centrum informacji w górnym prawym rogu pulpitu aplikacji. Następnie wybierz Kontakt > Połącz się na wideo). - Zarządzanie uprawnieniami do kont – aplikacja mBanku tworzy w urządzeniu swoje własne, bezpieczne konto (pamięć chronioną), które jest niezbędne do prawidłowej obsługi procesu logowania do aplikacji i synchronizacji danych. Do danych zapisanych na tym koncie nie mają dostępu inne aplikacje.
UWAGA: urządzenie, na którym przeprowadzono procedurę tzw. rootowania lub jailbreak, narażone jest na możliwość czytania
danych zapisanych w bezpiecznej pamięci przez inne aplikacje.
Aplikacja korzysta również z dostępu do konta Google. To uprawnienie jest niezbędne w celu obsługi funkcji korzystających z mapy. - Sterowanie wibracją – uprawnienie niezbędne, aby telefon mógł zawibrować po otrzymaniu powiadomienia z mBanku.
- Ustawienia synchronizacji – uprawnienie wymagane do prawidłowej aktualizacji danych dotyczących np., bankomatów,
mOkazji zmiany salda na rachunku.
-