Instalacja aplikacji - pytania i odpowiedzi

  •  

    Gdzie w serwisie transakcyjnym znajduje się miejsce, w którym zsynchronizuję mój telefon z aplikacją?

    • 1. Zaloguj się do serwisu transakcyjnego mBanku.

      2. Kliknij ikonkę koła zębatego obok Twojego zdjęcia profilowego.

      3. Wybierz opcję "Dostęp do banku" w części "Bezpieczeństwo".

      4. Wybierz pole "Urządzenie mobilne" i kliknij przycisk "Dodaj".

      5.Wpisz dowolną nazwę urządzenia, które ma określać Twój telefon, z którego chcesz mieć dostęp do aplikacji i wciśnij przycisk "Zatwierdź".

      6. Na numer telefonu zarejestrowany w mBanku zostanie przekazana wiadomość głosowa z 6-cyfrowym kodem.

      7. Uruchom aplikację mobilną. Wybierz opcję aktywacji aplikacji przez komputer.

      8. Na ekranie wpisz kod przekazany w wiadomości głosowej. Pod kodem wpisz numer telefonu, który używasz do autoryzacji transakcji w mBanku. Następnie wciśnij przycisk "Dalej".

      9. Zdefiniuj PIN, którym będziesz się logował do aplikacji i autoryzował operacje.

      10. Potwierdź PIN przepisując go jeszcze raz.

      Jeśli wpisane dane są poprawne, pojawi się zielony ekran kończący autoryzację i możesz zacząć korzystać ze swojej aplikacji.

  •  

    Dlaczego muszę ustalić kod PIN do aplikacji?

    • PIN służy do logowania się oraz zatwierdzania transakcji przez aplikację mobilną mBanku. Kod PIN musi się składać z 5 do 8 cyfr. Muszą być użyte co najmniej 3 różne cyfry i nie mogą następować kolejno po sobie (np. 123456 lub 111444).

  •  

    Czy mogę zainstalować aplikację na kilka urządzeniach?

    • Tak, aplikację możesz zainstalować na kilku urządzeniach. Każde nowe urządzenie, w zależności od sposobu parowania jaki wybierzesz, dodasz poprzez serwis transakcyjny lub bezpośrednio z poziomu telefonu. Dalej postępuj zgodnie z instrukcją instalacji aplikacji.

  •  

    Do jakich informacji mam dostęp bez logowania się do aplikacji?

    • Bez logowania do aplikacji możesz sprawdzić saldo rachunku i karty kredytowej. Sposobem prezentacji salda karty i rachunku możesz sterować z poziomu ustawień. Bez zalogowania możesz także skorzystać z BLIKA oraz map dzięki, którym znajdziesz najbliższy bankomat, wpłatomat, placówkę albo mOkazję.

  •  

    Uprawnienia aplikacji - Android

    • Oprócz typowych uprawnień aplikacji mobilnych (np. dostęp do internetu i sieci Wi-Fi), aplikacja mBanku, w celu prawidłowego działa wszystkich funkcji prosi o dostęp do następujących uprawnień:

      • Odczytywanie stanu i informacji o telefonie – uprawnienie wykorzystywane w celach bezpieczeństwa oraz podczas łączenia aplikacji z serwisem transakcyjnym.
      • Lokalizacja – uprawnienie jest wymagane w celu prawidłowego wyświetlenia najbliższych punktów (bankomaty, wpłatomaty,
        mOkazje itp.). Aplikacja korzysta z danych lokalizacyjnych na podstawie odbiornika GPS lub lokalizacji na podstawie nadajników GSM.
      • Dostęp do książki telefonicznej i kontaktów – uprawnienie wykorzystywane w celu realizacji przelewów na numer telefonu.
      • Dostęp do pamięci USB – uprawnienie niezbędne do tymczasowego przechowywania pobranych dokumentów w formacie PDF.
        Z tego samego powodu aplikacja korzysta z uprawnień typu „Testuj dostęp do chronionej pamięci”.
      • Dostęp do czytnika linii papilarnych – uprawnienie wymagane, aby zalogować się do aplikacji mobilnej za pomocą odcisku palca.
      • Dostęp do aparatu telefonu – uprawnienie niezbędne, do poprawnego nawiązywania połączeń z konsultantem poprzez video chat (wybierając ikonę Centrum informacji w górnym prawym rogu pulpitu aplikacji. Następnie wybierz Kontakt > Połącz się na wideo), do skanowania kodów QR lub danych do przelewu.
      • Zarządzanie uprawnieniami do kont – aplikacja mBanku tworzy w urządzeniu swoje własne, bezpieczne konto (pamięć chronioną), które jest niezbędne do prawidłowej obsługi procesu logowania do aplikacji i synchronizacji danych. Do danych zapisanych na tym koncie nie mają dostępu inne aplikacje.
        UWAGA: urządzenie, na którym przeprowadzono procedurę tzw. rootowania lub jailbreak, narażone jest na możliwość czytania
        danych zapisanych w bezpiecznej pamięci przez inne aplikacje.
        Aplikacja korzysta również z dostępu do konta Google. To uprawnienie jest niezbędne w celu obsługi funkcji korzystających z mapy.
      • Sterowanie wibracją – uprawnienie niezbędne, aby telefon mógł zawibrować po otrzymaniu powiadomienia z mBanku.
      • Ustawienia synchronizacji – uprawnienie wymagane do prawidłowej aktualizacji danych dotyczących np., bankomatów, mOkazji zmiany salda na rachunku.
      • Mikrofon i nagrywanie dźwięku – uprawnienie niezbędne do nawiązywania połączeń z konsultantem za pomocą video (wybierając ikonę Centrum informacji w górnym prawym rogu pulpitu aplikacji. Następnie wybierz Kontakt > Połącz się na wideo).
  •  

    Uprawnienia aplikacji - IOS

    • Oprócz typowych uprawnień aplikacji mobilnych (np. dostęp do Internetu i sieci Wi-Fi), aplikacja mBanku, w celu prawidłowego działa wszystkich funkcji prosi o dostęp do następujących uprawnień:

      • Odczytywanie stanu i informacji o telefonie – uprawnienie wykorzystywane w celach bezpieczeństwa oraz podczas łączenia aplikacji z serwisem transakcyjnym.
      • Lokalizacja – uprawnienie jest wymagane w celu prawidłowego wyświetlenia najbliższych punktów (bankomaty, wpłatomaty,
        mOkazje itp.). Aplikacja korzysta z danych lokalizacyjnych na podstawie odbiornika GPS lub lokalizacji na podstawie nadajników GSM.
      • Dostęp do książki telefonicznej i kontaktów – uprawnienie wykorzystywane w celu realizacji przelewów na numer telefonu.
      • Dostęp do pamięci USB – uprawnienie niezbędne do tymczasowego przechowywania pobranych dokumentów w formacie PDF.
        Z tego samego powodu aplikacja korzysta z uprawnień typu „Testuj dostęp do chronionej pamięci”.
      • Dostęp do czytnika linii papilarnych – uprawnienie wymagane, aby zalogować się do aplikacji mobilnej za pomocą odcisku palca.
      • Dostęp do aparatu telefonu – uprawnienie niezbędne, do poprawnego nawiązywania połączeń z konsultantem poprzez video chat (wybierając ikonę Centrum informacji w górnym prawym rogu pulpitu aplikacji. Następnie wybierz Kontakt > Połącz się na wideo), do skanowania kodów QR lub danych do przelewu.
        Mikrofon i nagrywanie dźwięku – uprawnienie niezbędne do nawiązywania połączeń z konsultantem za pomocą video (wybierając ikonę Centrum informacji w górnym prawym rogu pulpitu aplikacji. Następnie wybierz Kontakt > Połącz się na wideo).
      • Zarządzanie uprawnieniami do kont – aplikacja mBanku tworzy w urządzeniu swoje własne, bezpieczne konto (pamięć chronioną), które jest niezbędne do prawidłowej obsługi procesu logowania do aplikacji i synchronizacji danych. Do danych zapisanych na tym koncie nie mają dostępu inne aplikacje.
        UWAGA: urządzenie, na którym przeprowadzono procedurę tzw. rootowania lub jailbreak, narażone jest na możliwość czytania
        danych zapisanych w bezpiecznej pamięci przez inne aplikacje.
        Aplikacja korzysta również z dostępu do konta Google. To uprawnienie jest niezbędne w celu obsługi funkcji korzystających z mapy.
      • Sterowanie wibracją – uprawnienie niezbędne, aby telefon mógł zawibrować po otrzymaniu powiadomienia z mBanku.
      • Ustawienia synchronizacji – uprawnienie wymagane do prawidłowej aktualizacji danych dotyczących np., bankomatów,
        mOkazji zmiany salda na rachunku.