bezpieczna bankowość mobilna
jak bezpiecznie pobrać aplikację
zawsze pobieraj aplikację z oficjalnych sklepów – aplikacja z nieznanego źródła jest niebezpieczna dla Twoich pieniędzy i danych
jeśli pobierasz aplikację przez kod QR – dokładnie sprawdź, czy strona z kodem QR jest prawdziwa
w ustawieniach Twojego urządzenia włącz opcję wyświetlania adresu strony przed przejściem na nią - dzięki temu będziesz mieć kontrolę nad tym, jaką stronę otwierasz
jeśli masz wątpliwość, czy QR kod przeniósł Cię na stronę oficjalnego sklepu, nie pobieraj aplikacji z takiej strony
nigdy nie pobieraj aplikacji z linków, które dostajesz w SMS-ie, mailu, czy przez komunikator
ważne
Jeśli pobierasz aplikację z innych miejsc niż oficjalne sklepy, narażasz się na pobranie złośliwej aplikacji, przez którą oszuści mogą wyłudzać Twoje dane, czy przejmować SMS-y i wysyłać je bez Twojej zgody.
oficjalne sklepy
Dzięki aplikacji skontrolujesz finanse oraz historię, a my poinformujemy Cię o zaplanowanych płatnościach - aplikację pobieraj tylko z oficjalnych sklepów.
jak bezpiecznie połączyć aplikację z kontem
Proces łączenia aplikacji z kontem zaprojektowaliśmy tak, aby zminimalizować ryzyko, że oszuści zyskają dostęp do Twojego konta.
W trakcie łączenia aplikacji z kontem poprosimy Cię o wysłanie SMS-a z numeru telefonu, który masz zarejestrowany w banku. Dzięki temu oszuści, nawet jeśli podstępem wykradną Twoje dane, nie połączą aplikacji z Twoim kontem.
bezpieczne metody logowania do aplikacji mobilnej
PIN
PIN to kod, który skład się z od 6 do 8 cyfr i ustalasz go samodzielnie. Logujesz się nim do aplikacji oraz zatwierdzasz operacje.
ważne
Nie podawaj nikomu swojego PIN-u do aplikacji i pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie poproszą Cię o PIN.
Ustaw inny PIN do aplikacji niż np. do karty czy odblokowania telefonu.
Nigdy nie wpisuj PIN-u na stronach internetowych (w przeglądarce).
Podczas podawania PIN-u zadbaj o to, aby nie podejrzała go inna osoba (szczególnie w miejscu publicznym).
dane biometryczne
Dane biometryczne to Twoje unikalne cechy, niemal niemożliwe do podrobienia przez cyberprzestępców. Do aplikacji mobilnej możesz zalogować się: odciskiem palca, skanem twarzy lub tęczówki.
ważne
Nie dodawaj na swoim urządzeniu danych biometrycznych innych osób, bo mogą uzyskać dostęp do Twojego konta.
PIN
PIN to kod, który skład się z od 6 do 8 cyfr i ustalasz go samodzielnie. Logujesz się nim do aplikacji oraz zatwierdzasz operacje.
ważne
Nie podawaj nikomu swojego PIN-u do aplikacji i pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie poproszą Cię o PIN.
Ustaw inny PIN do aplikacji niż np. do karty czy odblokowania telefonu.
Nigdy nie wpisuj PIN-u na stronach internetowych (w przeglądarce).
Podczas podawania PIN-u zadbaj o to, aby nie podejrzała go inna osoba (szczególnie w miejscu publicznym).
dane biometryczne
Dane biometryczne to Twoje unikalne cechy, niemal niemożliwe do podrobienia przez cyberprzestępców. Do aplikacji mobilnej możesz zalogować się: odciskiem palca, skanem twarzy lub tęczówki.
ważne
Nie dodawaj na swoim urządzeniu danych biometrycznych innych osób, bo mogą uzyskać dostęp do Twojego konta.
PIN
PIN to kod, który skład się z od 6 do 8 cyfr i ustalasz go samodzielnie. Logujesz się nim do aplikacji oraz zatwierdzasz operacje.
ważne
Nie podawaj nikomu swojego PIN-u do aplikacji i pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie poproszą Cię o PIN.
Ustaw inny PIN do aplikacji niż np. do karty czy odblokowania telefonu.
Nigdy nie wpisuj PIN-u na stronach internetowych (w przeglądarce).
Podczas podawania PIN-u zadbaj o to, aby nie podejrzała go inna osoba (szczególnie w miejscu publicznym).
dane biometryczne
Dane biometryczne to Twoje unikalne cechy, niemal niemożliwe do podrobienia przez cyberprzestępców. Do aplikacji mobilnej możesz zalogować się: odciskiem palca, skanem twarzy lub tęczówki.
ważne
Nie dodawaj na swoim urządzeniu danych biometrycznych innych osób, bo mogą uzyskać dostęp do Twojego konta.
bezpieczne metody zatwierdzania operacji
Aby zatwierdzić operacje, które zlecasz w serwisie transakcyjnym (np. potwierdzić przelew czy zmienić PIN do karty), możesz korzystać z:
mobilnej autoryzacji lub
haseł SMS.
Najbezpieczniejszą metodą zatwierdzania operacji jest mobilna autoryzacja. Dlatego zalecamy – jeśli zatwierdzasz operacje za pomocą jednorazowych haseł SMS, jak najszybciej zacznij korzystać z mobilnej autoryzacji.
zalecenia bezpieczeństwa w aplikacji mobilnej
1wejdź w ustawienia (koło zębate)
wejdź w ustawienia (koło zębate)
jakie zalecenia rekomendujemy
Zalecenia bezpieczeństwa w aplikacji mobilnej to nasze rekomendacje, które pomogą Ci lepiej chronić Twoje dane i konto.
potwierdzaj operacje za pomocą mobilnej autoryzacji
Nie musisz obawiać się, że ktoś przejmie Twoje hasło SMS i wykorzysta je, aby zatwierdzić nieuczciwą transakcję.
pobieraj aplikację mBanku z oficjalnego sklepu (Google Play, App Store, App Gallery)
Aplikacja z nieznanego źródła jest niebezpieczna dla Twoich pieniędzy i danych.
korzystaj z najnowszej wersji aplikacji
Na bieżąco będziesz mieć dostęp do wszystkich nowych zabezpieczeń, które wprowadzamy.
włącz blokadę ekranu telefonu
Nawet, jeśli ktoś ukradnie Twój telefon, nie będzie mógł skorzystać z Twojej aplikacji mobilnej i nie będzie mieć dostępu do Twoich pieniędzy, nie dostanie się do SMS-ów i zdjęć oraz innych informacji, które masz na telefonie.
włącz powiadomienia o przelewach wychodzących i operacjach kartą
Będziesz dostawać powiadomienia (push) o wszystkich przelewach lub transakcjach kartą. Jeśli jakaś sytuacja Cię zaniepokoi, możesz od razu zareagować, np. zmienić hasła do konta, limity, zablokować kartę lub skontaktować się z mLinią.
zachowuj oryginalne zabezpieczenia systemu
Urządzenie, które nie ma oryginalnych zabezpieczeń jest łatwym celem ataków przestępców. Mogą je zainfekować wirusami i zainstalować złośliwe aplikacje, podejrzeć hasła, wykraść dane lub zmienić uprawnienia. Jeśli Twój telefon nie ma oryginalnych zabezpieczeń, radzimy – nie korzystaj na nim z aplikacji mobilnej.
blokuj podgląd danych aplikacji
Jeśli przestępcy zainstalują na Twoim telefonie oprogramowanie do podglądu i zdalnej kontroli (np. Teamviewer, Anydesk itp.), nie będą mogli podejrzeć haseł, salda, historii przelewów, ani przejąć kontroli nad Twoim kontem w aplikacji mobilnej.
włącz usługę CyberRescue
Na bieżąco będziesz dostawać informacje o aktualnych zagrożeniach w sieci oraz będziesz mieć bezpłatne i całodobowe wsparcie specjalistów od bezpieczeństwa, którzy odpowiedzą na Twoje pytania i udzielą wsparcia w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu.
potwierdzaj operacje za pomocą mobilnej autoryzacji
Nie musisz obawiać się, że ktoś przejmie Twoje hasło SMS i wykorzysta je, aby zatwierdzić nieuczciwą transakcję.
pobieraj aplikację mBanku z oficjalnego sklepu (Google Play, App Store, App Gallery)
Aplikacja z nieznanego źródła jest niebezpieczna dla Twoich pieniędzy i danych.
korzystaj z najnowszej wersji aplikacji
Na bieżąco będziesz mieć dostęp do wszystkich nowych zabezpieczeń, które wprowadzamy.
włącz blokadę ekranu telefonu
Nawet, jeśli ktoś ukradnie Twój telefon, nie będzie mógł skorzystać z Twojej aplikacji mobilnej i nie będzie mieć dostępu do Twoich pieniędzy, nie dostanie się do SMS-ów i zdjęć oraz innych informacji, które masz na telefonie.
włącz powiadomienia o przelewach wychodzących i operacjach kartą
Będziesz dostawać powiadomienia (push) o wszystkich przelewach lub transakcjach kartą. Jeśli jakaś sytuacja Cię zaniepokoi, możesz od razu zareagować, np. zmienić hasła do konta, limity, zablokować kartę lub skontaktować się z mLinią.
zachowuj oryginalne zabezpieczenia systemu
Urządzenie, które nie ma oryginalnych zabezpieczeń jest łatwym celem ataków przestępców. Mogą je zainfekować wirusami i zainstalować złośliwe aplikacje, podejrzeć hasła, wykraść dane lub zmienić uprawnienia. Jeśli Twój telefon nie ma oryginalnych zabezpieczeń, radzimy – nie korzystaj na nim z aplikacji mobilnej.
blokuj podgląd danych aplikacji
Jeśli przestępcy zainstalują na Twoim telefonie oprogramowanie do podglądu i zdalnej kontroli (np. Teamviewer, Anydesk itp.), nie będą mogli podejrzeć haseł, salda, historii przelewów, ani przejąć kontroli nad Twoim kontem w aplikacji mobilnej.
włącz usługę CyberRescue
Na bieżąco będziesz dostawać informacje o aktualnych zagrożeniach w sieci oraz będziesz mieć bezpłatne i całodobowe wsparcie specjalistów od bezpieczeństwa, którzy odpowiedzą na Twoje pytania i udzielą wsparcia w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu.
potwierdzaj operacje za pomocą mobilnej autoryzacji
Nie musisz obawiać się, że ktoś przejmie Twoje hasło SMS i wykorzysta je, aby zatwierdzić nieuczciwą transakcję.
pobieraj aplikację mBanku z oficjalnego sklepu (Google Play, App Store, App Gallery)
Aplikacja z nieznanego źródła jest niebezpieczna dla Twoich pieniędzy i danych.
korzystaj z najnowszej wersji aplikacji
Na bieżąco będziesz mieć dostęp do wszystkich nowych zabezpieczeń, które wprowadzamy.
włącz blokadę ekranu telefonu
Nawet, jeśli ktoś ukradnie Twój telefon, nie będzie mógł skorzystać z Twojej aplikacji mobilnej i nie będzie mieć dostępu do Twoich pieniędzy, nie dostanie się do SMS-ów i zdjęć oraz innych informacji, które masz na telefonie.
włącz powiadomienia o przelewach wychodzących i operacjach kartą
Będziesz dostawać powiadomienia (push) o wszystkich przelewach lub transakcjach kartą. Jeśli jakaś sytuacja Cię zaniepokoi, możesz od razu zareagować, np. zmienić hasła do konta, limity, zablokować kartę lub skontaktować się z mLinią.
zachowuj oryginalne zabezpieczenia systemu
Urządzenie, które nie ma oryginalnych zabezpieczeń jest łatwym celem ataków przestępców. Mogą je zainfekować wirusami i zainstalować złośliwe aplikacje, podejrzeć hasła, wykraść dane lub zmienić uprawnienia. Jeśli Twój telefon nie ma oryginalnych zabezpieczeń, radzimy – nie korzystaj na nim z aplikacji mobilnej.
blokuj podgląd danych aplikacji
Jeśli przestępcy zainstalują na Twoim telefonie oprogramowanie do podglądu i zdalnej kontroli (np. Teamviewer, Anydesk itp.), nie będą mogli podejrzeć haseł, salda, historii przelewów, ani przejąć kontroli nad Twoim kontem w aplikacji mobilnej.
włącz usługę CyberRescue
Na bieżąco będziesz dostawać informacje o aktualnych zagrożeniach w sieci oraz będziesz mieć bezpłatne i całodobowe wsparcie specjalistów od bezpieczeństwa, którzy odpowiedzą na Twoje pytania i udzielą wsparcia w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu.
wskazówka
Lista zaleceń może się różnić w zależności od modelu telefonu.
jak rozpoznać, czy dzwoni do Ciebie pracownik banku
Gdy zadzwoni do Ciebie nasz konsultant czy doradca z placówki, zamiast pytać o dane osobowe, by potwierdzić Twoją tożsamość, wyśle Ci powiadomienie w aplikacji mobilnej. Dzięki temu masz pewność, że rozmawiasz z pracownikiem banku, a nie oszustem, który się pod niego podszywa. A my – kiedy zatwierdzisz powiadomienie – wiemy, że dodzwoniliśmy się do Ciebie.
ważne
Nie wysyłamy SMS-ów, aby potwierdzić, że dzwonimy z mBanku. Takie potwierdzenie dostaniesz tylko w aplikacji mobilnej i tylko po zalogowaniu się do niej. Jeśli nie masz aplikacji lub nie korzystasz z mobilnej autoryzacji, podczas rozmowy potwierdzisz tożsamość w dotychczasowy sposób.
Gdy dostajesz telefon z mBanku i chcesz upewnić się, że nie dzwoni do Ciebie oszust, poproś o potwierdzenie rozmowy w aplikacji mobilnej.
co robić, jeśli nie dostaniesz powiadomienia w aplikacji
Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie i podaje się za pracownika mBanku, ale:
nie dostaniesz powiadomienia w aplikacji lub
rozmówca mówi, że nie może wysłać do Ciebie takiego powiadomienia, np. ze względu na problemy techniczne,
jak najszybciej rozłącz się, aby uniknąć oszustwa.
bezpieczeństwo telefonu
Przeczytaj, jak bezpiecznie korzystać z urządzenia, na którym masz zainstalowaną aplikację mobilną.
zawsze blokuj ekran telefonu – dzięki temu nieuprawnione osoby nie będą miały do niego dostępu
korzystaj z programu antywirusowego – ochroni Cię to przed złośliwym oprogramowaniem
aktualizuj system Android/IOS do najnowszej wersji
nie klikaj w linki z wiadomości SMS lub e-mail, jeśli nie masz pewności, że pochodzą z bezpiecznego i zaufanego źródła
nie loguj się do banku, gdy korzystasz z publicznej lub niezabezpieczonej sieci Wi-Fi
aplikacje na telefon pobieraj tylko z zaufanych źródeł
lista oficjalnych aplikacji
mBank
CompanyMobile
mBank Junior
mBank Giełda
mDM for Phone
mBank Token
To nie jest oferta.
Pamiętaj, że mBank udostępnia aplikację tylko za pomocą autoryzowanych sklepów – App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Do pobrania oraz aktualizacji aplikacji używaj zawsze tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo. Nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł! Nową aplikację możesz pobrać, jeśli Twoje urządzenie ma systemem operacyjny w wersji minimum Android 7.0 lub iOS 15.0 (lub nowsze).
Zapoznaj się z polityka prywatności aplikacji mobilnych. Szczegóły dotyczące usługi CyberRescue zawiera „Regulamin świadczenia usługi CyberRescue”. Podmiotem świadczącym Usługę CyberRescue jest CyberRescue Sp. z o.o.. z siedzibą w Warszawie. W celu zawarcia Umowy konieczne są akceptacja i złożenie Wniosku za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej Banku lub w drodze telefonicznej za pośrednictwem Banku. W celu zawarcia i wykonania Umowy niezbędne jest podanie przez Klienta danych w zakresie określonym w Polityce Prywatności. Warunkiem zawarcia Umowy jest: a. akceptacja wymaganych przez Bank oświadczeń Klienta oraz wyrażenie przez Klienta zgody na ujawnienie przez Bank na rzecz CyberRescue Sp. z o.o. informacji o Kliencie, w tym również informacji objętych tajemnicą bankową; b. zapoznanie się z niniejszym Regulaminem oraz jego akceptacja. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek.