• 1.  

    Webinar 1 – 29 lipca

    • Pierwsze kroki w sieci. Jakich narzędzi potrzebujesz na start? E-sklep, dropshipping i szybkie płatności w pigułce.

      • Jak łatwo uruchomić e-sklep w modelu abonamentowym (Maciej Cebertowicz, Sky-Shop)
      • Dropshipping: Jak w 3 dni rozpocząć sprzedaż w Internecie nie mając własnych produktów? (Tomasz Cincio, RedCart)
      • Jak rozwiązanie płatności w Twoim sklepie wpływa na jego sukces. (Jarosław Stefański, mBank/payNow)

       

      Oglądaj

       


       

  • 2.  

    Webinar 2 – 12 sierpnia

    • Prawo i podatki w e-commerce

      • Formy prawne prowadzenia działalności w e-commerce (Katarzyna Zimolzak, Lex Secure)
      • RODO i ochrona danych osobowych w e-commerce (Marcin Maciejak, Gessel)
      • Podatki – co musisz o nich wiedzieć prowadząc biznes w internecie (Małgorzata Breda, Akademia MDDP)

       

      Oglądaj

       


       

  • 3.  

    Webinar 3 – 26 sierpnia

    •  Finansowanie rozwoju. Skąd pozyskać pieniądze?

      • W internecie trzeba najpierw zainwestować, aby sprzedać. Skąd wziąć pieniądze? (Piotr Teodorczyk, mBank)
      • Finansowanie venture capital dla Twojego biznesu (Wojciech Chmielewski, mAccelerator)
      • Dane o zachowaniach użytkowników - czyli jak poznać swojego klienta i zarabiać więcej (Maciej Żak, Dirlango oraz Tomasz Chłodecki, Justtag)

       

      oglądaj

       


       

  • 4.  

    Webinar 4 – 9 września

    • Strategia marketingowa w e-commerce. Jak zbudować markę online? Czego się wystrzegać a o co zadbać?

      • Skuteczne strategie w social media - 7 podpowiedzi na 2021 rok (Joanna Ceplin)
      • Przygotuj się na drugą falę COVID i przenieś swój biznes do online'u, nawet jeśli nie masz e-commerce! (Klaudia Hernik, Anna Gromańska)
      • Moja firma w sieci: jaką strategię działań przyjąć? (Tomasz Gomółka)

       

      Oglądaj

       


       

  • 5.  

    Webinar 5 – 23 września

    • Narzędzia marketingu online. Jak zacząć zdobywać klientów w sieci? Jak zarabiać na ich opiniach? Jak wykorzystać nowoczesne technologie w marketingu online?

      • Jak zarabiać na opiniach? (Paweł Kubiak, TrustMate)
      • Dlaczego Customer Journey jest kluczowe do pozyskiwania klientów w Internecie? ( Wojtek Szymański, Ideo Force)
      • Automatyzacja marketingu na pomoc! (Marta Sarnecka i Michał Lewandowski, Samito)

       

      Oglądaj

       


       

  • 6.  

    Webinar 6 – 7 października

    • Bezpieczeństwo w sieci. Co musisz wiedzieć żeby bezpiecznie prowadzić swój biznes w sieci?

      • Hosting stron (Artur Pajkert)
      • Bezpieczeństwo cybernetyczne w handlu elektronicznym - zabezpieczanie danych milionów klientów (Michał Myśliński)

       

      Oglądaj

       


       

  • 7.  

    Pytania i odpowiedzi

    • Webinar 1. Pierwsze kroki w sieci. Jakich narzędzi potrzebujesz na start? E-sklep, dropshipping i szybkie płatności w pigułce.

       

      • Jak łatwo uruchomić e-sklep w modelu abonamentowym, Maciej Cebertowicz, Sky-Shop

       

      Jak sprzedawać online, gdy nie mam założonej firmy? Czy należy mieć działalność gospodarczą? Czy jest na to jakieś inne rozwiązanie?

      Nie trzeba prowadzić działalności gospodarczej, aby sprzedawać online. Takie rozwiązanie to działalność nierejestrowa – pozwala ona na sprzedaż bez rejestracji firmy do maksymalnej kwoty 1300 zł brutto miesięcznie. Taką sprzedaż można prowadzić za pomocą platformy sklepów internetowych Sky-Shop.pl

       

      Czy warto zakładać sklep, kiedy klient nie kupuje online fizycznego produktu tylko usługę?

      Oprogramowanie sklepu internetowego jest narzędziem pozwalającym sprzedawać przez internet. Przez „sklep internetowy” można sprzedawać standardowe fizyczne produkty, ale także produkty cyfrowe jak ebooki, MP3 oraz dowolne usługi — w tej sytuacji sklep internetowy posłuży jako narzędzie umożliwiające zakup usług. W końcu oprogramowanie sklepu to system do składania zamówień, przyjmowania płatności oraz dalszej obsługi tych zamówień, to także mały CRM.

       

      Dropshipping: Czy hurtownie wysyłają produkty za granicę?

      To zależy wyłącznie od profilu działalności konkretnej hurtowni. Pewna część hurtowni zapewne wysyła towar za granicę, jednak należy takie pytania zadać bezpośrednio w hurtowni, z którą się współpracuje.

       

      Dropshipping: Przy integracji z hurtownią chciałbym pobrać produkty, ale stworzyć własną strukturę kategorii. Jest to możliwe?

      Tak, jest to jak najbardziej możliwe. W platformie Sky-Shop można pobrać produkty z hurtowni i przypisać je do własnych kategorii w sklepie. Te produktu mogą być dalej aktualizowane z hurtowni, jeżeli chodzi o ceny, stany magazynowe itp.

       

      Jak w przypadku sklepu online w modelu abonamentowym wygląda integracja z systemami księgowymi?

      Oprogramowanie posiada swój własny system księgowy oraz gotowe integracje zarówno z systemami księgowymi online, jak i z tradycyjnymi systemami księgowo-magazynowymi oraz ERP. Jeżeli Twój system nie jest zintegrowany z platformą, to istnieje również możliwość samodzielnej integracji z dowolnym systemem księgowym dzięki otwartemu API, które służy do integracji takich systemów.

       

      Czy brak zarejestrowanej działalności gospodarczej stanowi jakąkolwiek przeszkodę w którejkolwiek z wymienionych integracji (np. z hurtownią, płatnościami, opcjami dostawy)?

      Może się zdarzyć, że niektóre firmy, np. hurtownie lub bramki płatnicze, odmówią ponieważ nie współpracują z klientami indywidualnymi.

       

      Jakie miesięcznie obroty generują sklepy działające w modelu abonamentowym w Sky-shop?

      Średnio – od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie.

       

      Czy posiadacie statystyki na temat tego, ile jest sklepów w poszczególnych branżach? Które branże są aktualnie najpopularniejsze?

      Aktualnie najpopularniejsze są: branża dziecięca, fashion, elektronika.

       

       

      • Dropshipping: Jak w 3 dni rozpocząć sprzedaż w internecie nie mając własnych produktów? Tomasz Cincio, RedCart

       

      Czy muszę zakładać działalność gospodarczą przy dropshippingu?

      Dzięki Konstytucji Biznesu nie jest to już konieczne. Wprowadza ona pojęcie działalności nierejestrowanej, która pozwala m.in. na sprzedaż produktów do określonej kwoty — bez konieczności zakładania działalności gospodarczej. To idealne rozwiązanie do dropshippingu, a jego zaletą jest możliwość sprawdzenia, czy wybrany przez nas pomysł na biznes online jest trafiony, nie ponosząc przy tym dużych kosztów początkowych. Należy jednak wziąć pod uwagę, że nie każda hurtownia dropshippingowa podejmie współpracę z osobą fizyczną, co może zawęzić dostępny do sprzedaży asortyment.

       

      Czy na starcie dropshippingu dostajemy na początku konkurencyjne ceny?

      Każda hurtownia prowadzi własną politykę cenową i zarządza systemem rabatowania. Niektórzy dostawcy oferują rabaty na start na określone grupy produktów. Rozpoczynając współpracę z hurtownią, warto już na początku wynegocjować rabaty obrotowe, które będą obowiązywały po przekroczeniu określonego progu sprzedaży. To właśnie one będą jednym z głównych czynników wpływających na osiągane w przyszłości zyski.

       

      Czy oprócz zdjęć importowanych od hurtowni można dodać własne?

      Tak, można dodać własne zdjęcia, chociaż nie jest to konieczne. Zwykle zdjęcia udostępniane przez hurtownie, przygotowane zostały w profesjonalny sposób i własnymi siłami trudno byłoby uzyskać podobny efekt. Warto też zauważyć, że w dropshippingu, nie mamy fizycznie kontaktu z towarem, więc wysokiej jakości zdjęcia dostarczane przez dostawcę są bardzo ważne przy sprzedaży internetowej.

       

      Ile kosztuje dla laika stworzenie strony z Waszą pomocą i ile miesięcznie muszę płacić, aby pozycjonować działalność itp.?

      Dzięki dostępnym w RedCart narzędziom, sklep internetowy można pozycjonować samodzielnie i osiągać przy tym znakomite efekty w postaci pierwszych pozycji w Google. Wymaga to poświęcenia nieco pracy oraz zdobycia choćby podstawowej wiedzy z zakresu SEO, ale jest to  jak najbardziej wykonalne.

      Jeśli chodzi o koszty, to wszystko zależy od samodzielności klienta i jego zaangażowania w proces uruchamiania sklepu. Może zlecić wszystko firmie RedCart i na końcu otrzymać gotowy do sprzedaży sklep z produktami. Jest także możliwość uruchomienia sklepu samodzielnie – przy wsparciu konsultantów RedCart. W drugim wariancie ceny abonamentów zaczynają się od 99 zł netto miesięcznie.

       

      Jak wygląda sprawa rabatów w hurtowniach w dropshippingu? Czy od cen, które widnieją w hurtowni, są rabaty? Czy kupujemy w cenie jak na stronie hurtowni?

      Niektóre hurtownie prowadzą własne sklepy internetowe i w związku z tym, ceny widoczne na ich stronach internetowych są cenami detalicznymi. Właściciel sklepu internetowego współpracujący z hurtownią ma inne cenniki i nabywa towar w cenach hurtowych, które są od kilkunastu do kilkudziesięciu procent niższe od cen na stronie internetowej.

      Wysokość cen zależy oczywiście w dużej mierze od branży i asortymentu. Dla nowych kontrahentów hurtownie często przygotowują dodatkowe akcje promocyjne lub rabaty na wybraną część asortymentu.

       

      Macie możliwość sprzedaży subskrypcyjnej?

      Tak, mamy obsługę sprzedaży w modelu subskrypcyjnym. Opcja nie jest dostępna w podstawowych pakietach i instalowana jest indywidualnie na życzenie klienta.

       

      Czy można podpiąć kilka sklepów do jednej usługi?

      Tak, w RedCart dostępna jest opcja multisklepu. Multisklep to oddzielne konto, zawierające własny adres URL, oddzielny magazyn, własne zamówienia i ustawienia. Dzięki temu możemy prowadzić wiele sklepów, np. połączonych z innymi dostawcami, a przy tym zarządzać nimi z poziomu jednego panelu administracyjnego. To bardzo wygodne rozwiązanie i często wykorzystywane przez naszych klientów.

       

      Czy integrując się z jakąś hurtownią, trzeba płacić też jakieś miesięczne opłaty?

      W większości przypadków dostęp do bazy produktowej i możliwość sprzedaży produktów od wybranego dostawy są bezpłatne. Oczywiście są wyjątki od tej reguły i niektóre hurtownie życzą sobie dodatkowych opłat.

       

      Czy jest możliwość wyciągnięcia raportów od was, np. jaki produkt sprzedaje się najczęściej itd.?

      Tak, oprogramowanie RedCart ma wbudowane, gotowe raporty, dzięki którym można analizować na bieżąco sprzedaż, śledzić najlepiej sprzedające się produkty i na tej podstawie podejmować decyzje o zmianach w asortymencie.

       

      Czy mogę mieć w jednym sklepie zintegrowanych kilka hurtowni z tej samej branży? Jak później wygląda wysyłka, jeśli klient zamówiłby produkty z 2-3 różnych hurtowni? Dostanie 3 przesyłki? Zapłaci za 3 kurierów?

      Tak, w RedCart można do jednego sklepu podłączyć dowolną liczbę hurtowni. Dodatkowo, system ma wbudowane narzędzia, pozwalające na prezentację kosztów wysyłki w koszyku zakupowym. Jeśli klient wybierze towar od 3 różnych dostawców, otrzyma 3 osobne paczki z produktami. Kwestia kosztów wysyłki jest indywidualna i właściciel sklepu powinien ją uwzględnić przy kalkulacji biznesowej.

      Możliwe są różne warianty: kupujący może zapłacić za 3 wysyłki lub zapłacić najwyższy koszt, jeśli towar jest od wielu dostawców. Można także ustawić dopłaty za dodatkowe produkty w zamówieniu.

       

      Kto w dropshippingu płaci za zwroty, np. w odzieżówce?

      Branża fashion obciążona jest dużym odsetkiem zwrotów i należy wziąć to pod uwagę przy kalkulacjach biznesowych. Ważne jest, że zwrot jest prawnym przywilejem kupującego i ma on do niego pełne prawo.

      Z drugiej strony marże w branży odzieżowej są na tyle wysokie, że w skali całego biznesu – uwzględniając koszty zwrotów, które najczęściej są po stronie właściciela sklepu internetowego – warto zainteresować się sprzedażą tych produktów. Co ważne, w drophippingu część dostawców przyjmuje zwroty.

       

      Jak aktualna sytuacja związana z COVID-19 ma się do dropshippingu?

      Wygląda na to, że branża e-commerce jest jednym z głównych beneficjentów pandemii koronawirusa. Sklepy internetowe, dzięki czasowemu zamknięciu sprzedaży stacjonarnej, odnotowały wzrosty przekraczające 300% w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku. Klienci pokochali zakupy w internecie do tego stopnia, że obecnie kupują online także artykuły pierwszej potrzeby. Prognozy są bardzo optymistyczne – poziom sprzedaży internetowej utrzymuje się na wysokim poziomie.

       

      Mam własnych producentów. Co musi zrobić mój producent, żebym mógł sprzedawać jego produkty?

      Wystarczy przekazać do nas kontakt, a my zajmiemy się wszystkim. Przygotujemy integrację z dostawcą całkowicie bezpłatnie. Jedynym wymogiem jest to, aby dostawca miał ofertę w formie elektronicznej, np. XML lub CSV.

       

      Jak wyglądają kwestie reklamacji w dropshippingu?

      Reklamacje obsługiwane są przez hurtownie lub bezpośrednio przez producentów.

       

      Jak zorganizować wysyłkę w dropshippingu? Kto płaci za kuriera?

      Dropshipping to dosłownie „przeniesienie wysyłki” na inny podmiot. W dropshippingu wysyłkę realizuje hurtownia i to ona zajmuje się wszystkimi kwestiami logistycznymi. Od strony technicznej wygląda to mniej więcej tak: w sklepie internetowym pojawia się nowe zamówienie, klient za nie płaci i w tym momencie z RedCart wysłana jest informacja do systemu dostawcy. Dzięki temu dostawca wie, jaki produkt został wysłany oraz na jaki adres powinien wysłać paczkę. Podobnie jak w przypadku tradycyjnego zakupu w sklepie internetowym, koszty wysyłki pokrywa kupujący.

       

      Większość hurtowni dropshipingowych posiada swoje sklepy internetowe. Jak to się ma do klientów w dropshipingu? Konkurują?

      Niektórzy dostawcy prowadzą sprzedaż przez sklep internetowy i najczęściej kierują ofertę do stałej grupy odbiorców – swoich kontrahentów. W przypadku nowego biznesu internetowego otwiera się bardzo wiele możliwości i kanałów prowadzenia sprzedaży – sklep internetowy, Allegro, eBay, Amazon, social media. Rynek e-commerce stale się powiększa, przybywa nowych kupujących, a cena nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe Polaków.

       

       

      • Jak rozwiązanie płatności w Twoim sklepie wpływa na jego sukces. Jarosław Stefański, mBank/payNow

       

      Jakie są dostępne możliwości płatności w bramce PayNow?

      BLIK, szybkie przelewy internetowe, a już niedługo karta oraz Google Pay.

       

      Czy usługi PayNow spełniają wymagania dotyczące przyjazności dla klienta?

      Tak. Rozwiązanie od pierwszego dnia tworzone jest w bardzo ścisłej współpracy z kupującymi, którzy aktywnie uczestniczą w opiniowaniu rozwiązań oraz biorą udział w testach użyteczności procesów płatności, komunikatów, sposobu zachowania się bramki w kanale mobilnym.

       

      Czy mogę zautomatyzować płatności i w kwocie od 5 do 20 zł przez systemy płatnicze na działalności nierejestrowanej? Chodzi mi o sprzedaż e-booka w sklepie online. Jak to zrobić?

      W ramach usługi PayNow obsługujemy tylko przedsiębiorców, a więc działalność gospodarcza jest wymagana.

       

      Czy są dostępne raty 0% w PayNow?

      Raty 0% nie są jeszcze dostępne do wyboru jako metoda na "paywallu (czyli miejscu, gdzie kupujący wybiera czym płaci), ale mogą już teraz być integrowane przez sprzedawcę w koszyku. Z perspektywy efektu biznesowego, jaki raty 0% mają przynosić (wzrost wartości koszyka), jest  to rozwiązanie lepsze i bardziej widoczne dla klienta. 

       

      Czy jest możliwy dostęp do koszyków zakupowych z innych sklepów?

      Nie, możliwy jest dostęp tylko do koszyka danego sprzedawcy.

       

Ten materiał ma charakter wyłącznie informacyjny. Upowszechniamy go w celu reklamy i promocji mBanku S.A. Nie można traktować go jako wiążącego zobowiązania jakiejkolwiek osoby, w tym mBanku S.A. z jakiegokolwiek tytułu. Materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Szczegółowe informacje na temat konkursu Cyfrowe rewolucje znajdują się w regulaminie