Operacje możesz autoryzować w aplikacji mobilnej od wersji 3.45 np. odciskiem palca, skanem twarzy. W zależności od technologii dostępnej na urządzeniu możesz skorzystać z Touch ID i Face ID, Fingerprint i Face Unlock.
Cechy biometryczne
-
Jakie operacje mogę autoryzować odciskiem palca, skanem twarzy?
-
- Operacje, które autoryzujesz odciskiem palca czy skanem twarzy to:
- Przelewy ELIXIR, na telefon, ZUS/OneZUS/US, SEPA, podatkowy, podzielony itd.)
- Potwierdzanie operacji BLIK
- Doładowanie telefonu
- mTransfer
- GooglePay/ApplePay -płatności, aktywacja
- Spłata faktury / Przedłużenie faktury
- Prośba o przelew
- Zmiana ustawień BLIK
- Ustawienia przelewu na telefon BLIK
- Odłączanie urządzenia od konta w mBanku
- Zakładanie i modyfikacja celu WOŚP
- Limity karty - ustawienie limitu czasowy, dziennego i zablokowanie
- Ubezpieczenia Kart
- Uruchomienie na karcie usługi wielowalutowej
- Blokada transakcji zbliżeniowych na karcie
- Blokada transakcji zagranicznych na karcie
- Tymczasowa blokada karty
- Zamówienie karty
- Zakup ubezpieczenia
-
-
Czy mogę autoryzować operacje w aplikacji mobilnej odciskiem palca, skanem twarzy?
-
Tak, aby korzystać z autoryzacji przy pomocy odcisku palca, skanu twarzy Twoje urządzenie musi posiadać czytnik linii papilarnych lub twarzy. Z autoryzacji skorzystasz, jeśli masz aplikację w wersji minimum 3.45
-
-
Jak mogę aktywować autoryzację operacji odciskiem palca, skanem twarzy?
-
Zdefiniuj na swoim urządzeniu wybraną cechę biometryczną.
Aby aktywować logowanie np. odciskiem palca lub skanem twarzy w aplikacji:
- Przejdź do Menu > Ustawienia > Logowanie i autoryzacja
- W sekcji logowanie wybierz aktywuj.
- Podaj PIN do aplikacji.
- Potwierdź wybraną metodą, np. odciskiem palca lub skanem twarzy
Po aktywacji logowania przy użyciu cech biometrycznych, możesz zamiennie stosować metody dostępne na Twoim urządzeniu.
-
-
Za pomocą jakich cech biometrycznych mogę logować się do aplikacji?
-
Na wybranych telefonach z systemem Android możesz używać odcisku palca, rozpoznawania twarzy oraz tęczówki.
Na wybranych telefonach z systemem iOS możesz używać odcisku palca oraz faceID.
-
-
Jak mogę aktywować logowanie biometrią?
-
Aby aktywować logowanie biometrią:
1. Przejdź do Usługi > Ustawienia (prawy, górny róg) > Logowanie biometrią.
2. Kliknij Aktywuj.
3. Podaj PIN do aplikacji.
4. Potwierdź dowolną dostępną metodą biometryczną
Po aktywacji logowania biometrycznego, możesz zamiennie stosować wszystkie metody dostępne na Twoim urządzeniu.
-
-
Mój telefon posiada system rozpoznawania twarzy / tęczówki, ale aplikacja pozwala mi użyć wyłącznie odcisku palca. Dlaczego?
-
Aby używać metod biometrycznych wymagany jest system Android w wersji co najmniej 10.
Dodatkowo ze względów bezpieczeństwa, wyłączyliśmy możliwość logowania się za pomocą rozpoznawania twarzy na niektórych urządzeniach. W aplikacji zobaczysz wtedy komunikat: Nie możemy aktywować wybranej metody biometrii dla tego urządzenia.
-
-
Przy próbie włączenia logowania biometrią pojawia się komunikat: Twoje urządzenie ma nieoryginalny lub modyfikowany system operacyjny. Co to oznacza?
-
Ze względów bezpieczeństwa, logowanie z użyciem odcisku palca, skanu twarzy do aplikacji nie jest możliwe na telefonach zrootowanych/z jailbreak’iem. Jeżeli używasz takiego telefonu, niektóre funkcje w aplikacji będą dla Ciebie niedostępne.
-
-
Podałem błędne dane do logowania zbyt wiele razy. Jak odzyskać możliwość logowania z użyciem biometrii?
-
Na telefonach z systemem Android:
- po 5 nieudanych próbach logowania z użyciem odcisku palca lub skanu twarzy należy użyć PINu do aplikacji,
- po 20 nieudanych próbach logowania przy użyciu odcisku palca lub skanu twarzy należy najpierw zablokować telefon, a następnie podać kod (wzór lub hasło), które masz ustawione jako zabezpieczenie telefonu.
Na telefonach z systemem iOS:
- należy odczekać 30 sekund, aby móc ponownie korzystać z logowania odciskiem palca lub skanem twarzy.
-
-
Po otworzeniu aplikacji, funkcja logowania za pomocą biometrii sama się wyłączyła. Dlaczego?
-
Najczęstszą przyczyną wyłączenia się funkcji logowania za pomocą np. odcisku palca lub skanu twarzy jest dodanie lub zmiana danych biometrycznych na urządzeniu. Jeżeli dodałeś/usunąłeś odcisk palca, skan twarzy lub tęczówki na urządzeniu, konieczne będzie ponowne aktywowanie możliwości logowania odciskiem palca w aplikacji Funkcja ta jest dostępna w Ustawieniach aplikacji.
-