Oszuści coraz częściej przejmują konta na portalach społecznościowych i w wiadomościach prywatnych proszą, aby pożyczyć im pieniądze. Wiadomość przychodzi z konta znajomego lub członka rodziny. Nietypową prośbę tłumaczą nagłą potrzebą, np. zgubioną kartą płatniczą lub pilnym wydatkiem. Jeśli otrzymasz prośbę o wysłanie pieniędzy lub podanie kodu BLIK, zachowaj czujność. W przeciwnym razie Twoje pieniądze trafią do oszustów.
Zachowaj ostrożność, jeśli kupujący lub ktoś, kto podaje się za pracownika portalu sprzedażowego, prosi Cię o podanie kodu BLIK, by zweryfikować Twoje konto. Przestępcy w rozmowach telefonicznych mogą podszyć się również pod pracowników banku lub policjantów pod różnym pretekstem będą chcieli wyłudzić od Ciebie pieniądze lub kod BLIK. To jest oszustwo.
Pamiętaj!
- kod BLIK służy wyłącznie do wykonania transakcji z konta,
- zawsze, gdy dostaniesz prośbę o pożyczenie pieniędzy na komunikatorze, zadzwoń do nadawcy i upewnij się, że potrzebuje Twojej pomocy. W ten sposób zdemaskujesz oszusta,
- pracownik banku, policjant NIGDY nie poprosi Cię o podanie kodu BLIK,
- podczas każdej rozmowy z pracownikiem mBanku otrzymasz mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika – przeczytaj więcej o tym rozwiązaniu,
- zanim zaakceptujesz operację, czytaj z uwagą powiadomienie autoryzacyjne.