mBank włącza się w rozwiązywanie ważnych problemów środowiskowych, społecznych i związanych z odpowiedzialnym zarządzaniem w biznesie (ang. environmental, social, governance, ESG). Cele dotyczące tych zagadnień są częścią naszej strategii. Abyśmy mogli skutecznie je realizować, wyposażamy naszych pracowników w niezbędną wiedzę. Systematycznie poszerzamy ofertę szkoleniową dla nich – w tym miesiącu o dwa szkolenia online: z podstaw ESG i zagadnień etycznych. Są one obowiązkowe dla wszystkich naszych pracowników i pracowniczek.
Szkolenie pt. „ESG, czyli o wartościach w biznesie” jest poświęcone społecznej odpowiedzialności i zrównoważonemu rozwojowi. Obejmuje ono zagadnienia takie jak:
- co oznacza skrót ESG i jak to pojęcie wpływa na prowadzenie biznesu,
- z jakimi wyzwaniami klimatycznymi, społecznymi i gospodarczymi mierzymy się we współczesnym świecie i jaka jest rola biznesu, w tym banków, w radzeniu sobie z nimi,
- co to znaczy, że firmy mają rozwijać się w sposób odpowiedzialny i zrównoważony,
- dlaczego raportowanie ESG staje się równie ważne, jak sprawozdania finansowe.
Z kolei szkolenie pt. „Etyka w mBanku” jest elementem naszego programu etycznego, który wspiera realizację naszych zobowiązań i aspiracji w ramach strategii ESG. Dotyczy ono kwestii etycznych, które mogą pojawiać się w ramach wykonywania codziennych obowiązków służbowych. Dzięki szkoleniu nasi pracownicy mogą:
- dowiedzieć się, jak rozumiemy etykę w mBanku,
- zapoznać się z Kodeksem Etyki Bankowej ZBP,
- łatwiej rozwiązywać dylematy etyczne w praktyce,
- dowiedzieć się o uprzedzeniach i mechanizmach, które kierują naszymi działaniami,
- nauczyć się, jak reagować na zachowania nieetyczne.
Różnorodność, równość szans i inkluzywność są naturalnym elementem kultury, którą budujemy w mBanku. Wynikają wprost z naszej strategii i modelu wartości. Dlatego szkolenie przybliżające tę tematykę, które wprowadziliśmy w zeszłym roku, jest obowiązkowe dla wszystkich pracowniczek, pracowników i osób, które tworzą kulturę mBanku. Dzięki szkoleniu mogą dowiedzieć się więcej o:
- wielu wymiarach różnorodności,
- komunikacji włączającej,
- nieświadomych nastawieniach,
- mikroagresji,
- poczuciu przynależności,
- korzyściach, które daje różnorodność w organizacji.
Obowiązkowe szkolenia w formule e-learning uzupełniają inne formy poszerzania wiedzy. Nasi pracownicy mają do dyspozycji m.in. szkolenia jednorazowe prowadzone przez uznanych ekspertów, szkolenia specjalistyczne, a także cykliczne warsztaty w ramach tzw. Piątków z rozwojem.