Oszuści często dzwonią, podszywając się pod pracowników banku, aby wyłudzić Twoje dane i pieniądze. Twierdzą, że Twoje konto jest zagrożone i proszą o szybkie działanie, takie jak: instalacja dodatkowych aplikacji, podanie danych do logowania lub wykonanie wskazanej przez nich transakcji. Takie działania mają na celu kradzież Twoich pieniędzy.
Jak działają oszuści?
- Podszywają się pod pracowników banków, aby zdobyć Twoje zaufanie.
- Mówią o rzekomym zagrożeniu na Twoim koncie.
- Proszą o instalację dodatkowej aplikacji, która ma przywrócić bezpieczeństwo Twojego konta, podanie kodu BLIK lub wykonanie przelewu.
- Wywołują presję czasu i strach, aby wymusić szybkie działania.
Jak się chronić?
- Nigdy nie podawaj kodów BLIK i nie zlecaj przelewów na prośbę kogoś kto podaje się za pracownika banku.
- Nie instaluj aplikacji zdalnego dostępu, jeśli ktoś prosi Ciebie o to podczas rozmowy telefonicznej (oszuści mogą je nazywać „aplikacjami bezpieczeństwa”).
- Nie podawaj nikomu danych do logowania ani danych Twojej karty płatniczej.
-Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwość co do wiarygodności rozmówcy, rozłącz się i skontaktuj się z nami.
Pracownik mBanku:
- przy każdej rozmowie wyśle Ci powiadomienie w aplikacji mobilnej którym potwierdzisz swoją tożsamość – tutaj piszemy więcej o tym rozwiązaniu – oszuści nie mają możliwości wysłać Ci takiego komunikatu. Nie kontynuuj rozmowy, dopóki nie otrzymasz potwierdzenia danych pracownika banku w swojej aplikacji bankowej. Gdy zapytasz dlaczego nie otrzymujesz powiadomienia w aplikacji, oszuści mogą mówić np. o problemach technicznych
- nigdy nie poprosi Cię o instalację dodatkowego oprogramowania,
- nigdy nie poprosi Cię o kod BLIK, wykonanie przelewu lub wypłatę pieniędzy.
Jeżeli przytrafi Ci się taka sytuacja, poinformuj nas o tym. Zadzwoń do nas pod numer: 42 6 300 800.