Jeśli obawiasz się, że możesz mieć problem ze spłatą swoich zobowiązań kredytowych, skontaktuj się z nami – zadzwoń na mLinię lub porozmawiaj z doradcą w placówce. Możemy Ci zaproponować różnego rodzaju rozwiązania, które pozwalają na zawieszenie płatności.
Nasza oferta pomocowa jest zgodna z moratorium pozaustawowym sektora bankowego dla powodzian, przygotowanym pod egidą ZBP i KZBS. Przeczytaj więcej na ten temat.
Do części z Was, tych u których już teraz widzimy problem z terminową płatnością, wyślemy wiadomość mailową oraz komunikat w serwisie transakcyjnym z propozycją wsparcia.
Możesz też skorzystać z pomocy z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców*, finansowanego ze składek banków. Możesz z niego skorzystać od poniedziałku – 7 października. W ramach tego wsparcia osoby poszkodowane w wyniku powodzi mogą być zwolnione z płacenia rat kredytu hipotecznego nawet przez 12 miesięcy. Wniosek o wsparcie z FWK możesz złożyć w dowolnej placówce mBanku.
Aktualną listę znajdziecie tutaj.
Nieczynne placówki
Niektóre placówki i bankomaty na terenach dotkniętych przez powódź są chwilowo niedostępne - dotyczy to przede wszystkim Kłodzka i Nysy. Postaramy się je otworzyć jak najszybciej, gdy tylko sytuacja w tym obszarze się uspokoi.
Aktualną listę oddziałów, które działają bez utrudnień, znajdziecie tutaj.
Jeżeli placówka, z której wsparcia korzystałeś jest zamknięta, a Ty nie masz jeszcze dostępu do serwisu transakcyjnego czy aplikacji mobilnej, w których możesz samodzielnie wykonać większość czynności bankowych, tutaj sprawdzisz, jak to zrobić:
Większość operacji możesz też zlecić za pomocą konsultanta mLinii.
Zgłoszenie szkody dotyczące samochodu lub nieruchomości
Przede wszystkim zrób zdjęcie uszkodzeń i przygotuj ich listę – ta dokumentacja będzie Ci potrzebna do zgłoszenia szkody. Gdy już ją będziesz miał, możesz zacząć sprzątanie nieruchomości czy jej remont. Podobnie w przypadku samochodu – jeśli nie został całkowicie zniszczony - możesz rozpocząć naprawę. Nie musisz z tym czekać do czasu zgłoszenia szkody ani wizyty likwidatora. Dokumentacją dla ubezpieczyciela będą zdjęcia.
Do zgłoszenia szkody przygotuj:
- numer polisy,
- numer rachunku bankowego,
- dokumentację zdjęciową.
Gdzie zgłosić szkodę – dotyczy ubezpieczeń kupionych w mBanku
UNIQA
- wypełnij formularz
- zadzwoń pod numer: 22 589 9263
(numer przeznaczony do zgłaszania szkód, które wynikają z sytuacji pogodowej)
GENERALI
- wypełnij formularz na stronie: www.generali.pl
- zadzwoń pod numer: 913 913 913
- prześlij zgłoszenie mailem: szkody@generali.pl
- zgłoś szkodę w placówce Generali
Zgłaszając szkodę powiedz, że jest to ubezpieczenie do kredytu w mBanku.
ALLIANZ
- wypełnij formularz na stronie www.allianz.pl
- zadzwoń pod numer: 224 224 224
- zdjęcia możesz przesłać przez aplikację Asystent Szkody (jeśli w trakcie rejestracji szkody otrzymasz link) lub mailem na: szkody@allianz.pl - w temacie wpisz numer szkody)
Co, gdy ubezpieczenie jest zabezpieczone cesją.
Nie musisz dodatkowo kontaktować się z nami. Ubezpieczyciel zrobi to za Ciebie. W zależności od stopnia uszkodzenia nieruchomości, podejmowane są dalsze działania, które mogą polegać na spłacie kredytu z pieniędzy z ubezpieczenia lub przelaniu pieniędzy na Twoje konto, by mógł rozpocząć się remont.
*Podstawą prawną tych działań jest ustawa z 1 października 2024 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2024 r. poz. 1473).