powrót

Spotkanie w mBanku - podsumowanie

14 lutego 2009 roku odbyło się spotkanie pracowników mBanku z Klientami posiadającymi kredyty hipoteczne
w tzw. „starym portfelu". O szczegółach spotkania informowaliśmy już wcześnie na naszym blogu w artykułach „Spotkanie w siedzibie mBanku”  oraz  „Czasami warto spotkać się w realu” . Ponieważ do końca tygodnia zostanie opublikowany zapis ze spotkania, teraz przedstawiamy krótkie podsumowanie.

W tym miejscu chcielibyśmy gorąco podziękować, wszystkim osobom które pomimo mrozu, śnieżyc, białych dróg  przybyły na spotkanie i aktywnie uczestniczyły w rozmowach, wnosząc wiele wkładu w dyskusję.

Chęć przybycia na spotkanie zadeklarowało 17 osób, obecność do piątku potwierdziło 15, a ostatecznie pojawiło
6 osób. Na spotkaniu, wśród Klientów obecny był przedstawiciel mRady.  Ze względu na chęć udzielenia jak najbardziej wyczerpujących i merytorycznych odpowiedzi ze strony mBanku pojawili się przedstawiciele dyrekcji, główny ekonomista BRE banku a także osoby odpowiedzialne za ofertę hipoteczną, aspekty prawne oraz komunikację banku. Dyskusję zgodnie z ustaleniami moderował niezależny obserwator pan Dariusz Duma.

Spotkanie rozpoczęło się po godzinie 11, w jednej z łódzkich restauracji, od prezentacji stanowiska banku, która przerodziła się w rzeczową dyskusję z Klientami praktycznie przy każdym ze slajdów.  Po skończonej prezentacji przeszliśmy do poszukiwania wspólnych rozwiązań. W trakcie rozmowy pojawiły się propozycje rozwiązań które mogłyby poprawić sytuację osób posiadających „stare kredyty”:

  • Wakacje kredytowe.
  • Zmiana sposobu spłaty (raty równe lub malejące).
  • Zaproponowanie Klientom innych niż posiadają produktów mBanku na bardzo korzystnych warunkach,
    np. ubezpieczenie mieszkania, lokatę.
  • Obniżenie oprocentowania kredytu zgodnie z przedstawioną przez bank propozycją, ale bez konieczności przechodzenia na nową formułę umowy.
  • Przeprowadzenie interaktywnej ankiety dla Klientów, aby ustalić, jakie są ich oczekiwania w zakresie innych usług bankowych.
  • Zrezygnowanie przez bank z części marży.


Wspólnie doszliśmy do wniosku, że ilu jest Klientów tyle będzie oczekiwań, dlatego bank powinien przygotować wachlarz rozwiązań, tak aby Klienci mogli wybrać najlepsze dla siebie. Dodatkowo oferta ma obowiązywać także tych Klientów którzy w 2009 roku skorzystali ze styczniowej propozycji zmiany warunków wyznaczania oprocentowania.  Bank zobowiązał się, że do końca tygodnia wypowie się na temat możliwości wprowadzenia wybranych rozwiązań oraz orientacyjnego czasu ich wdrożenia.

Spotkanie trwało ponad 2 godziny.  Po części oficjalnej rozmowy trwały jeszcze około pół godziny w kuluarach.  Warto tutaj zauważyć, że całość odbyła się w bardzo dobrej atmosferze, dzięki merytorycznej i konstruktywnej dyskusji, co zapewne zobaczycie wkrótce na filmie.

Na zakończenie dwa materiały dla wszystkich zainteresowanych tematem: