W Dzień Liczby Pi ruszają programy grantowe i stypendialne fundacji należącej do mBanku. To część strategii „M jak matematyka”, w ramach której mFundacja zamierza długotrwale wspierać edukację matematyczną oraz rozwijać u polskich uczniów umiejętność logicznego myślenia.
Funkcjonująca w przestrzeni publicznej od 20 lat Fundacja mBanku (dawniej BRE Banku) zyskała nie tylko nową nazwę, ale również strategię. Program „M jak matematyka” zakłada szereg działań społecznych skoncentrowanych na długotrwałym i kompleksowym wsparciu edukacji matematycznej w Polsce.
Organizacja będzie promować i dofinansowywać inicjatywy służące rozwijaniu myślenia matematycznego i kształtowaniu umiejętności stosowania matematyki w różnych dziedzinach codziennego życia, również nauki.
Jedną z kluczowych aktywności będą programy grantowe i stypendialne skierowane do środowisk zajmujących się matematyką: nauczycieli, pasjonatów nauki oraz rodziców zaangażowanych w efektywne kształcenie swoich dzieci.
Pierwsze konkursy startują 14 marca 2014 r. – w światowym Dniu Liczby Pi. O granty w programie „mPotęga” mogą ubiegać się m.in.: szkoły i organizacje pozarządowe z województwa mazowieckiego i łódzkiego, chcące w ciekawy i nieszablonowy sposób promować naukę matematyki wśród uczniów. Zdolni uczniowie i studenci mogą zaś wziąć udział w programie stypendialnym „Mistrzowie matematyki”.
Skupienie uwagi na problemie kształcenia matematyki to nowa i innowacyjna koncepcja działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. – Wspierając edukację matematyczną, mFundacja realizuje nie tylko zadania społeczne, ale również cel ważny z perspektywy mBanku – zauważa Iwona Ryniewicz, prezes fundacji. – Matematyka to podstawa ekonomii i finansów. Budowa solidnych fundamentów wiedzy w tym zakresie będzie skutkować w przyszłości efektywnym kształceniem świadomych klientów oraz kompetentnych pracowników instytucji finansowych – dodaje Ryniewicz.
Działalność Fundacji mBanku dotyka istotnego problemu społecznego. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez organizację Eurydice na piętnastolatkach, aż 20,5 proc. polskich uczniów osiąga słabe wyniki w matematyce. Jest to rezultat znacznie przewyższający średnią dla krajów OECD i niemal trzy razy gorszy niż w wypadku Finlandii, gdzie matematyki uczy się najskuteczniej.
– Działania mFundacji będą miały na celu zmianę sposobu postrzegania matematyki wśród uczniów – pokazanie, że nie jest nudna i trudna, ale intrygująca, ciekawa i niezmiernie przydatna – podsumowuje Iwona Ryniewicz.