Bezpowrotnie minęły czasy kiedy wystarczającym źródłem pozyskiwania najbardziej wartościowych kandydatów było opublikowanie ogłoszeń rekrutacyjnych. Dzisiaj, aby znaleźć tych najlepszych, pracodawcy muszą postawić na aktywne i wielotorowe poszukiwania. Dlatego też, dostrzegając aktualną sytuację na rynku pracy, postanowiliśmy - przy okazji rekrutacji do prestiżowego programu stażowego - zorganizować ogólnopolską kampanię promującą możliwości rozwoju w mBanku. Założenia programu stażowego, jak również samej kampanii są efektem przemyślanego działania, odpowiadającego na aktualne i prognozowane potrzeby rekrutacyjne banku. Poprzez kampanię chcieliśmy zainteresować studentów oraz absolwentów programem praktyk i staży, które oferujemy w ramach Programu Rozwoju Młodych Talentów. Była to jednocześnie okazja do pokazania jak wygląda praca w mBanku i jakie wartości są dla nas ważne. Przy okazji mogliśmy zakomunikować szerokiej grupie odbiorców, że od 25 listopada marki Multibank oraz BRE Banku zostaną zastąpione jedną, wspólną marką mBanku.
Program Rozwoju Młodych Talentów (PRMT) skierowany jest do studentów i absolwentów, którzy swoją przyszłość zawodową wiążą z bankowością. Praktyki odbywają się przez okres całego roku kalendarzowego, a ich program jest elastyczny. Oznacza to, że praktykant może z łatwością pogodzić pracę w mBanku z zajęciami na uczelni lub innymi zobowiązaniami.
Program stażowy mBanku skierowany jest do ludzi otwartych, pełnych entuzjazmu, lubiących wyzwania, którzy zdobyli już wcześniej doświadczenia w postaci praktyk czy aktywności w kołach naukowych i organizacjach studenckich. Współpraca w ramach stażu trwa od 9 do 12 miesięcy i ma wymiar pełnego etatu. Rotacyjne staże odbywają się w Łodzi oraz Warszawie i dają możliwość bezpośredniego poznania kilku obszarów banku.
Kampania promująca PRMT trwała cały październik i obejmowała zarówno działania stacjonarne jak i poprzez Internet.
Skierowana była w szczególności do studentów i absolwentów kierunków biznesowych (ekonomia, zarządzanie, bankowość, finanse i rachunkowość) oraz analitycznych (matematyka, informatyka i ekonometria, metody ilościowe w ekonomii i systemy informacyjne). Ze względu na charakter programu szukaliśmy osób otwartych na nowości, którzy nie boją się zmian i chcą sprawdzić się w różnych obszarach banku.
Kampania mBanku, bazując na motywach muzycznych, realizowana była pod hasłem „Zgraj się z karierą w mBanku”, a wykorzystywane hasła nawiązywały do uniwersalnego powiązania muzyki z rozwojem kariery. Zachęcaliśmy kandydatów aby „poczuli rytm innowacji i rozkręcili się zawodowo”, ”zaczęli przebojową karierę i tworzyli razem z nami hity bankowości” oraz „zobaczyli jak miksujemy najświeższe rozwiązania w wyjątkowym klimacie mBanku”. Postawiliśmy na skojarzenie rozwoju kariery z energetyczną, dynamiczną i inspirującą muzyką, biorąc tym samym pod uwagę profil i zainteresowania naszej grupy docelowej.
Na potrzeby kampanii odświeżyliśmy wygląd strony kariery, która w nowej odsłonie przypomina główną stronę mBanku. Umieściliśmy na niej najważniejsze informacje dotyczące praktyk i staży, aktualne oferty pracy oraz talent test, pokazujący dopasowanie kandydata do wartości, którymi kierujemy się w codziennej pracy. Na stronie pojawiła się również aplikacja, nawiązująca do siedmiu ścieżek rotacyjnych w ramach naszego programu stażowego. Każdy zainteresowany mógł wybrać interesujący go profil i za pomocą suwaków określić poziom kompetencji, które posiada, po czym otrzymywał indywidualną linię melodyczną.
Przy okazji postanowiliśmy przekazać najważniejsze zasady i warunki stażu za pomocą filmu, opublikowanego na stronie bankowych talentów oraz portalu youtube.pl. W filmie wystąpili tegoroczni stażyści, którzy są najbardziej wiarygodnym źródłem informacji w tym przypadku.
Wykorzystaliśmy ponadto inne kanały typu online, które pozwoliły nam dotrzeć do potencjalnych kandydatów na staż, m.in.: targetowane mailingi, reklamy na Facebooku, Goldenline, ogłoszenia na portalach internetowych i na stronach biur karier.
Aby nawiązać relację z potencjalnymi pracownikami komunikacja w świecie wirtualnym powinna być wzmocniona bezpośrednimi spotkaniami z reprezentantami firmy. Dlatego w ramach kampanii zorganizowaliśmy stoiska na największych uczelniach w Warszawie i w Łodzi. Byliśmy również obecni na targach pracy skierowanych do studentów, takich jak Dni Kariery AIESEC w Warszawie czy Uniwersyteckie Targi Pracy 2013 w Łodzi Na naszym nowoczesnym, interaktywnym stoisku można było m.in porozmawiać z pracownikami HR oraz otrzymać ulotkę w kształcie płyty CD z informacjami o PRMT oraz zdrapkami. Część z nich pozwalała otrzymać nagrody w postaci firmowych gadżetów.
Aby pokazać młodym ludziom w jak wielu obszarach tematycznych mogą się u nas rozwijać oraz jak inspirująca potrafi być praca w mBanku, zaprosiliśmy również studentów na warsztaty ze specjalistami. Finalnie odbyło się osiem spotkań, które zostały poprowadzone przez reprezentantów różnych jednostek organizacyjnych w naszej centrali.
W odpowiedzi na ogłoszenia zamieszczone na wiodących portalach pracy oraz w biurach karier największych uczelni w Polsce, łącznie wpłynęło do nas ponad 3000 aplikacji! Każdy student musiał przesłać nam swoje cv oraz wypełnić formularz online. Po wstępnej selekcji aplikacji pod kątem dopasowania do profilu przeprowadziliśmy wywiady telefoniczne z wybranymi kandydatami. W zależności od profilu, zapraszani byli oni do rozwiązywania biznesowych case studies, testów analitycznego myślenia lub udziału w spotkaniach z przedstawicielami jednostek zaangażowanych w program po stronie banku.
Końcowym efektem kampanii i działań rekrutacyjnych było pojawienie się na początku tego roku ambitnych i utalentowanych stażystów, którzy będą rozwijać swoje kompetencje pod okiem specjalistów. Już wkrótce przedstawimy Wam te młode osoby!