Miło nam poinformować, że mamy dla Was kilka dobrych wiadomości, które szczególnie zainteresują użytkowników aplikacji mobilnych. Od samego początku uważnie śledzimy Wasze głosy i zbieramy sugestie. Wiemy, że brakowało Wam kilku udogodnień. Staramy się więc wyjść naprzeciw Waszym potrzebom.
Co nowego?
Dla użytkowników aplikacji mobilnej mBanku przebywających poza granicami naszego kraju, mamy odpowiedź na długo oczekiwane usprawnienie, umożliwiające sparowanie aplikacji mobilnej z numerem zagranicznym.
Kolejnym udogodnieniem dla posiadaczy systemu Android, jest udostępnienie poprzedniej wersji aplikacji mobilnej mBanku. To pozytywna wiadomość dla tych osób, które próbowały zainstalować nową aplikację, posiadając system niższy od wersji 4.03. Poprzednia wersja aplikacji, podobnie jak i nowa dostępna jest w tej samej lokalizacji tzn. w sklepie Google Play. Wybór instalowanej wersji aplikacji następuje automatycznie, w zależności od posiadanej wersji systemu operacyjnego Android.
Oprócz wyżej wspomnianych zmian, w aplikacjach mobilnych znalazło się dodatkowo kilka drobnych poprawek usprawniających ich działanie.
Potwierdzanie operacji
Przypominamy, że potwierdzanie operacji w aplikacji mobilnej odbywa się za pomocą kodu PIN, a nie przez hasło SMS
Podstawową różnicą w stosunku do poprzedniej aplikacji, jest potwierdzanie operacji za pomocą kodu PIN, a nie przez hasło SMS. Przykładowo: wybierz odbiorcę z książki kontaktów zapisanej w telefonie, wpisz kwotę przelewu, zatwierdź kodem PIN i już – zrobione. Tak proste przelewy możecie wykonywać w każdym miejscu, szybko
i bezproblemowo, bez zatwierdzania hasłem SMS.
Zaletą rozwiązania PIN jest fakt, że aby skorzystać z nowej aplikacjo mobilnej nie podajemy loginu ani hasła. Pod względem bezpieczeństwa oznacza to, że w przypadku cyber-ataku, haker nie może wydobyć z telefonu informacji niezbędnych do zalogowania się do pełnej wersji serwisu transakcyjnego. Tak więc jest to rozwiązanie bezpieczniejsze od standardowego loginu i hasła, tym bardziej, że zazwyczaj na jednym i tym samym urządzeniu odbywa się autentyfikacja i autoryzacja.
Również w przypadku fizycznej kradzieży urządzenia, ryzyko wyłudzenia jest zmniejszone do wysokości limitów mobilnych oraz ograniczone przez możliwość zablokowania danego urządzenia przez mLinię lub serwis transakcyjny.
Kod PIN przypisany jest do danego urządzenia, dlatego jego podejrzenie nie daje możliwości zalogowania się na konto wybranej osoby na innym urządzeniu. Kod PIN nie jest także przechowywany w pamięci urządzenia.
powrót
Aktualizacja aplikacji mobilnych mBanku