Posiadanie karty kredytowej ma niewątpliwie wiele zalet. Jej właściwe użytkowanie sprawi, że będzie nie tylko wygodnym dostępem do gotówki w każdej chwili – nawet wtedy, gdy na koncie jest pusto. Karta kredytowa to przede wszystkim wygoda w codziennych zakupach, zarówno w kraju jak i za granicą. To również szereg dodatkowych usług, o których bardzo często zapominamy.
Jak korzystać z karty?
Jak sama nazwa wskazuje, do karty kredytowej dopisane są środki w ramach limitu kredytowego. Przede wszystkim samo spłacanie takiego kredytu jest bardzo proste, obowiązuje tutaj tak zwany okres bezodsetkowy, w którym mamy szansę na spłatę wszystkich swoich zobowiązań bez naliczania do nich jakichkolwiek dodatkowych odsetek nawet do 54 dni.
Karta kredytowa jest przy tym po prostu wygodnym rozwiązaniem, bowiem korzystanie z niej może chociażby znacznie ułatwić niemal każde zakupy – możemy nią płacić, nie przejmując się przy okazji tym, czy w danym momencie na koncie znajdują się wystarczające środki. Dodatkowo możliwość korzystania z rabatów i usług takich jak Program rabatowy, mOkazje czy dedykowanych określonym kartom programów np. Miles & More czy World MasterCard Rewards znacznie podnoszą ich użyteczność.
Limit karty kredytowej można wykorzystać na wiele sposobów np. na szybką gotówkę z niskim oprocentowaniem. W tym celu należy złożyć wniosek o przelew z limitu karty w ramach usługi Spłaty na raty, a wskazana kwota trafi na konto.
Warto zadbać o spłatę wszystkich zobowiązań w terminie oraz aktywne korzystanie z karty, gdyż za komfort i wiele przywilejów nie będziemy ponosili żadnych opłat.
Chargeback
Chargeback to usługa umożliwiająca odzyskanie środków z tytułu kwestionowanej transakcji kartowej, w sytuacji, w której klient nie może dochodzić swoich praw bezpośrednio u sprzedawcy lub firmy obsługującej bankomat. Bank wydający kartę, w imieniu klienta przesyła za pośrednictwem systemu organizacji płatniczej reklamację, która automatycznie dokonuje obciążenia debetującego rachunek akceptanta karty.
Co zrobić jeżeli musimy skorzystać z usługi?
Wystarczy jeden telefon na mLinię by rozpocząć bezpłatną procedurę.
W tym celu należy przygotować dane, niezbędne podczas składania reklamacji (dane personalne, numer karty płatniczej, datę i ewentualnie przybliżoną godzinę przeprowadzonej transakcji, nazwę jednostki akceptującej transakcję lub dokładną lokalizację terminala akceptującego transakcję lub bankomatu, kwotę i walutę transakcji oraz powód wniesienia reklamacji. Dodatkowo należy określić czy jest się w posiadaniu karty.
Swoboda za granicą
Jadąc za granicę możemy zabrać ze sobą gotówkę lub kartę. Najlepiej jedno i drugie. Tak zabezpieczymy się przed niepotrzebnym szukaniem kantorów. Jeśli płacisz za granicą kartą do swojego rachunku lub kartą kredytową, warto zrozumieć proces podwójnych przewalutowań i oszacować wysokość wydatków.
Sprawdź Waluty rozliczeniowe kart kredytowych i debetowych w mBanku.
Ubezpieczenie do karty
Pakiet usług dodatkowych oferowanych Posiadaczom kart kredytowych dotyczy również ubezpieczeń. Do większości z nich można przystąpić w dowolnej chwili, podczas składania wniosku o kartę kredytową lub w trakcie trwania umowy kredytowej.
Ubezpieczenie Twoje OC i Twoja Podróż zdecydowanie przyda się osobom często podróżującym. Szeroki zakres ubezpieczenia dotyczy wszystkich krajów świata (z wyłączeniem państw i terytoriów objętych wojną), a ochrona obejmuje zarówno posiadacza karty oraz dwie osoby towarzyszące odbywające podróż zagraniczną.
Ubezpieczenie Spłaty Karty Plus, zabezpieczy najbliższych posiadaczy karty kredytowej przed koniecznością spłaty zobowiązania w przypadku nieprzewidzialnych zdarzeń losowych.
Nawet jeśli nie przewidujemy ciągłego wykorzystania karty kredytowej, to będzie ona doskonałym zabezpieczeniem w nieprzewidzianych wypadkach, w których istnieje konieczność zapłaty za produkty lub usługi, których nabycia nie zaplanowaliśmy w naszym budżecie.
powrót
Kompendium wiedzy o karcie kredytowej