powrót

Stanowisko mBanku w sprawie zablokowanych kart

W odniesieniu do informacji, o zablokowanych kartach, informujemy, że Klienci mBanku mogą bez obaw korzystać ze swoich kart, pamiętając jedynie o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.

Problem skopiowanych kart dotyczy bardzo wąskiej liczby użytkowników różnych banków, którzy w grudniu ubiegłego roku skorzystali z jednego z trzech bankomatów (2 w Warszawie i 1 w Trójmieście) Sieci Euronet, w których zostały zamontowane urządzenia skanujące. Próby wykorzystania pozyskanych danych kart miały miejsce dopiero w lutym. mBank po zaobserwowaniu kilku nieprawidłowości w transakcjach, dla bezpieczeństwa Klientów, rozpoczął procedurę wymiany kart, które mogły zostać skopiowane. Pierwszym krokiem jest założenie odmowy autoryzacji dla karty, następnie pracownik banku kontaktuje się z Klientem w celu poinformowania o konieczności zastrzeżenia karty i o wydaniu bezpłatnie nowej karty.

Jednocześnie mBank przypomina Klientom o zasadach korzystania z bankomatów. Należy zwracać uwagę, czy bankomat nie różni się wyglądem od tych, z których dotychczas Klient korzystał - czy na klawiaturze lub na szczelinie do wkładania karty nie ma jakichś nietypowych nakładek.