powrót

Nowa aplikacja mobilna już dostępna!

W 2011 roku uruchomiliśmy naszą pierwszą aplikację mobilną. Logowanie do niej wymagało podania ID użytkownika i hasła, a zakres dostępnych operacji ograniczał się do sprawdzenia salda, historii rachunku, wykonania przelewu. W lutym 2014 opublikowaliśmy aplikację drugiej generacji. Do tego czasu bankowość mobilna zyskała na popularności, ale również zmienił się sposób korzystania ze smartfonów. Projektując aplikację 2.0 skoncentrowaliśmy się na upraszaniu (np. sposób logowania i autoryzacji operacji za pomocą PINu).  Finansowe aplikacje mobilne stanowiły jednak wtedy uzupełnienie głównego serwisu transakcyjnego i były wykorzystywane głównie w nagłych sytuacjach, gdy użytkownik nie miał dostępu do zwykłego komputera.

Kolejne 3 lata ponownie pokazały, jak bardzo zmienia się sposób korzystania z telefonu. Pomimo, że w pokoju obok stoi duży, wygodny komputer, to i tak wiadomości czy media społecznościowe przeglądamy na ekranie wielkości 4-5 cali, siedząc na kanapie. Podobne oczekiwania pojawiają się w zakresie dostępu do banku (w mBanku już ponad 220.000 klientów korzysta z naszych usług wyłącznie za pomocą aplikacji). Dlatego, projektując aplikację 3. generacji, kierowaliśmy się ideą, w której już niedługo, to telefon będzie podstawowym narzędziem korzystania z banku. Sugerowaliśmy się również Waszymi uwagami dotyczącymi usprawnień.

Co się zmienia w nowej aplikacji

Przede wszystkim logowanie będzie jeszcze prostsze. Od razu po uruchomieniu aplikacji możesz wpisać PIN, a dodatkowo, na telefonach z systemem Android, zalogujesz się za pomocą odcisku palca. Jednocześnie bez logowania pozostaje dostęp do informacji o środkach na rachunku i karcie kredytowej, możliwość skorzystania z usługi BLIK czy mapy z bankomatami, wpłatomatami i placówkami mBanku.

W wersji 3.0 aplikacji widocznie przebudowaliśmy nawigację, dzieląc ją na moduły (Pulpit, Płatności, Finanse, Profil). Dostęp do nich jest możliwy za pomocą dolnego menu, a pomiędzy poszczególnymi sekcjami przejdziesz po prostu przesuwając ekran w lewo/prawo.


 

Nowa aplikacja mobilna Nowa aplikacja mobilna



Moja aplikacja – mój asystent finansowy

Chcemy, by nowa aplikacja pełniła rolę asystenta finansowego i pomagała w kontrolowaniu wydatków. Dlatego gruntownie przebudowaliśmy funkcję powiadomień o transakcjach. Możesz dostosować typy powiadomień do swoich potrzeb w ustawieniach aplikacji: przelew przychodzący, przelew wychodzący (w momencie zlecania przelewu, a nie w momencie jego wykonania), transakcje kartą lub za pomocą usługi BLIK.

Całkowitą nowością jest wskaźnik tempa wydatków, dostępny na ekranie głównym. Dzięki niemu szybko sprawdzisz czy wydajesz mniej, czy więcej niż w poprzednich miesiącach. Aplikacja porównuje bowiem nasze bieżące wydatki z analogicznym okresem z 3 ostatnich miesięcy. Pokazuje czy oszczędzamy (wskaźnik na zielonym polu; suma wydatków jest niższa niż w ostatnim kwartale), czy raczej wydajemy za szybko (wskaźnik na czerwonym polu; suma naszych wydatków jest wyższa niż w ostatnich 3 miesiącach). Zobacz jak działa wskaźnik tempa wydatków.

Telefon do płacenia

Nowa aplikacja to również nowe rozwiązania płatnicze. Użytkownicy telefonów z systemem Android, od dzisiaj zapłacą za pomocą Androida Pay. mBank jako pierwszy w Europie (i jeden z pierwszych banków na świecie) udostępnił możliwość dodawania kart do Androida Pay bezpośrednio w aplikacji banku. Wystarczy wybrać jedną z posiadanych kart (na razie rozwiązanie to dostępne jest tylko dla kart MasterCard) i kliknąć „Dodaj do Android Pay” oraz zaakceptować oświadczenie. I już za chwilę karta będzie gotowa do płacenia zbliżeniowo telefonem. Również z poziomu aplikacji banku można zdecydować, która karta ma być domyślna przy płatnościach Android Pay.

Aplikacja 3.0 zyskała również dodatkowe opcje w ramach płatności BLIK. Transakcje wykonywane za pomocą BLIKa w Internecie lub w innych aplikacjach mobilnych, nie będą wymagały przepisywania kodu przy każdej operacji. Jeśli sklep udostępnia tę opcję płatności, na ekranie potwierdzenia transakcji pojawi się propozycja zapamiętania tej przeglądarki lub sklepu. Przy kolejnych transakcjach w „zapamiętanym” sklepie, po wybraniu płatności BLIK, wystarczy potwierdzić operację w aplikacji mobilnej mBanku. Przeczytaj więcej o szybkich płatnościach BLIK.

Mobilna autoryzacja dostępna dla wszystkich

Przez ostatnie 4 miesiące intensywnie testowaliście (jeszcze w starej wersji aplikacji) mobilną autoryzacje. Ten czas pozwolił nam na ocenę naszego pomysłu i wprowadzenie usprawnień. Cieszymy się, że ta forma autoryzacji transakcji realizowanych w serwisie transakcyjnym zdobyła Wasze zaufanie i przychylność.
Wraz z uruchomieniem nowej wersji aplikacji, mobilna autoryzacja będzie dostępna dla wszystkich klientów. Przeczytaj więcej o mobilnej autoryzacji.

To oczywiście nie koniec

W nowej wersji aplikacji uwzględniliśmy też Wasze uwagi i pomysły. Np. bezpośrednio z karty „Ostatnie operacje” można przejść do szczegółów danej operacji. Lista rachunków została rozszerzona o prezentowanie nazwy własnej rachunku, a na liście kart zobaczycie zdjęcie karty oraz imię i nazwisko posiadacza.
Oczywiście to nie koniec prac nad aplikacją mobilną. Będziemy ją rozwijać w taki sposób, aby korzystanie z mBanku było dla Was jeszcze wygodniejsze. Uważnie wsłuchujemy się w Wasze komentarze. Również i tym razem zachęcamy do przesyłania swoich spostrzeżeń dotyczących nowej aplikacji mBank PL 3.0.