powrót

mFundacja przyznała kwietniowe dotacje

Zarząd Fundacji mBanku ocenił wnioski o dotacje na matematyczne projekty edukacyjne, zgłoszone od 27 marca do 30 kwietnia 2018 r. Dofinansowanie otrzymały cztery projekty.

Decyzją zarządu fundacji, dotacje otrzymają: 

Szkoła Podstawowa nr 162 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Łodzi na projekt „Rozwijanie kompetencji obserwacji i analizy zjawisk zachodzących w świecie”

Zajęcia pozalekcyjne dla uczniów klas V i VI ukierunkowane na rozwijanie kompetencji matematycznych, szczególnie w zakresie liczenia, posługiwania się własnościami liczb, szacowania oraz analizy danych i wyników. Jednym z celów jest również integracja matematyki z naukami przyrodniczymi oraz ukazanie jej zastosowania w życiu codziennym. Uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach warsztatowych opartych na metodach badawczych, eksperymentu, projektu oraz wykorzystujących gry edukacyjne i terenowe. Zajęcia będą odbywały się w oparciu o program przygotowany przez specjalistów różnych dziedzin, przy wsparciu pracowników naukowych Uniwersytetu Łódzkiego, co pozwoli zintegrować treści z różnych obszarów matematyczno–przyrodniczych. Podsumowaniem rocznej pracy będzie udział uczniów w grze terenowej, podczas której będą stosować ukształtowane umiejętności w sytuacjach praktycznych.

Stowarzyszenie Tarnowskie Forum Edukacyjne „Iluminacja” na realizację projektu „Matematyczne podróże w czasie i przestrzeni”
Projekt skierowany do nauczycieli przedszkolnych i ich wychowanków. Na początku projekty nauczyciele Przedszkola nr 34 w Tarnowie na warsztatach metodycznych poznają innowacyjne metody i narzędzia służące do praktycznego poznania przez dzieci pojęć oraz wielkości związanych z czasem i przestrzenią. Następnie starsze przedszkolaki będą uczestniczyć w 84-godz. dodatkowych zajęciach „Matematyczne podróże w czasie”, podczas których poznają orientację przestrzenną w schemacie swojego ciała i przestrzeni, odkryją magię matematycznych rytmów, a także sztukę tworzenia „Kalendarzy przedszkolaka”. W czerwcu ogród przedszkolny zamieni się w piknik „Podróż w czasie”, a dzieci zaprezentują opiekunom w formie konkursu swoje interaktywne kalendarze. Autorzy najciekawszych prac otrzymają medale i maskotki. Po wakacjach przeprowadzone będą zajęcia „Matematyczne podróże w przestrzeni”, które wprowadzą dzieci do świata pojęć geometrycznych. Na zajęciach tych będą kształtowane u przedszkolaków umiejętności: liczenia, dodawania, odejmowania i mierzenia. Podsumowaniem projektu będzie mikołajkowy konkurs „Podróż w przestrzeni”, na którym dzieci zaprezentują różne rodzaje opakowań na prezenty gwiazdkowe.

Fundacja Rozwoju Edukacji Matematycznej na organizację drugiej edycji projektu „Wakacje z Matzoo”


Projekt zaprasza dzieci do podjęcia wyzwania rozwiązywania w trakcie wakacji jednego zadania matematycznego dziennie. Począwszy od 1 lipca na uczestnika projektu będą czekały 62 zadania do rozwiązania w serwisie internetowym Matematyczne Zoo, o stopniu trudności odpowiednim do jego wieku (klasy 1-7). Każde zadanie będzie dostępne tylko przez jeden dzień. Po wakacjach każdy uczestnik projektu, który rozwiąże prawidłowo co najmniej 20 zadań dostanie dyplom (w wersji elektronicznej), a każdy uczestnik, który rozwiąże co najmniej 40 zadań - elektroniczny dyplom z wyróżnieniem.

Projekt ma być dla uczniów przede wszystkim dobrą zabawą. Organizatorzy chcą urozmaicić dzieciom wakacje, a także pomóc w wyrobieniu nawyku systematycznej nauki. Obok zadań uczestnicy będą mogli oglądać wyniki swoje i innych w dostępnym dla nich rankingu.


Stowarzyszenie Sercem Malowane na Międzydzielnicowy Turniej „Liczę na Malowniczej” o tytuł „Asa Matematycznego”

Konkurs międzyszkolny, w którym daną szkołę reprezentuje po trzech uczniów. Turniej składa się z dwóch etapów: indywidualnego, w którym uczniowie rozwiązują test składający się z 15 zadań i finału przygotowanego i prowadzonego przez studentów Politechniki Warszawskiej z „Koła naukowego matematyków”. Dziesięciu najlepszych uczniów będzie uczestniczyło w grze na wzór teleturnieju „Jeden z dziesięciu”. Dwie serie pytań dla wszystkich – dwie pomyłki eliminują z dalszej gry; zawodnicy nawzajem wyznaczają się do odpowiedzi dotąd, aż zostanie jeden zawodnik – „Matematyczny As”.

W ramach projektu zostaną zorganizowane wydarzenia towarzyszące takie jak: „Magiczna matematyka” - pokaz iluzjonisty oraz wystawa plastyczna pt.: „Asy Matematyczne czyli Wielcy Matematycy”

Odbiorcami bezpośrednimi projektu jest 150 uczniów warszawskich szkół podstawowych z dzielnicy Włochy i siedmiu sąsiadujących dzielnic: Bemowa, Ursusa, Woli, Ochoty, Mokotowa i Ursynowa.