Ostrzegamy przed oszustami, którzy będą przekonywać Cię do inwestycji w kryptowaluty lub będą podawać się za pracowników banku. Mogą kontaktować się z Tobą telefonicznie lub mailowo.
Zachowaj czujność. Oszuści pod pretekstem weryfikacji przelewu, zablokowanego rachunku lub pomocy w inwestycji w kryptowaluty będą próbować nakłonić Cię do podania danych osobowych, danych karty płatniczej, danych niezbędnych do korzystania z bankowości internetowej. Mogą też zachęcać do instalacji dodatkowego oprogramowania, które może kontrolować Twój komputer lub smartfon.
Nigdy tego nie rób! Nie podawaj takich danych i niczego nie instaluj. Żaden pracownik banku lub doradca, nie będzie nakłaniał Cię do inwestycji w kryptowaluty, a tym bardziej NIE BĘDZIE OD CIEBIE ŻĄDAĆ TAKICH DANYCH.
Jeśli to zrobisz oszuści otrzymają nieuprawniony dostęp do Twojego rachunku bankowego, a Ty możesz stracić pieniądze.
Nie daj się na to nabrać, zwróć uwagę kto naprawdę do ciebie dzwoni, dlatego PAMIĘTAJ:
- Pracownik banku NIGDY nie będzie prosił Cię o zainstalowanie aplikacji np. AnyDesk lub TeamViewer QuickSupport na Twoim komputerze lub smartfonie
- Pracownik banku NIGDY nie będzie się pytał o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej
- Nie podawaj nikomu danych karty płatniczej, jej daty ważności ani kodu CVV2
- Nie wierz w zapewnienia o świetnych inwestycjach w kryptowaluty z wysoką stopą zwrotu, w których pomoże Ci „doradca”
- Nie ufaj rzekomemu „inwestorowi” czy „doradcy” który nakłania cię do zainstalowania aplikacji np. AnyDesk lub TeamViewer QuickSupport
- Jeśli otrzymasz przelew od nieznajomego nadawcy, pod żadnym pozorem nie przekazuj środków dalej – nieświadomie możesz brać udział w przestępstwie
- Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do legalności inwestycji, nie bierz w niej udziału
Jeśli przytrafi Ci się taka sytuacja, poinformuj Nas o tym. Skontaktuj się z mLinią pod numerem
801 300 800 lub 42 6 300 800.
Pamiętaj, że Twoje zachowanie ma wpływ na bezpieczeństwo Twoich pieniędzy.