Oszuści nie odpuszczają. Dzwonią pod pretekstem np. weryfikacji zmyślonej transakcji, zablokowanego rachunku, lub pomocy w inwestycji i zakupu kryptowaluty.
Będą próbowali Cię nakłonić do zainwestowania pieniędzy, obiecując wysokie i szybkie zyski bez ryzyka. Proponują pomoc przy inwestowaniu, dlatego zalecamy wysoką ostrożność przed podjęciem decyzji
o przeznaczeniu pieniędzy na taki cel.
Zachowaj ostrożność przed oszustami podających się za pracowników różnych banków lub instytucji (np. KNF, Policja, BIK) mogą mówić że doszło do kradzieży danych, środków pieniężnych lub tożsamości. Może się zdarzyć, że taki telefon poprzedza wysłanie fałszywego SMS-a np. z numeru 2279, rzekomo z mBanku:
Jednocześnie oszuści imitują połączenie z numerów 42 6 300 800, 783 300 800 lub 801 300 800, a w rzeczywistości korzystają z dostepnych aplikacji umożliwiających podszywanie się pod numery SMS lub dowolne numery telefonów.
Jeśli ktoś do Ciebie dzwoni z tych numerów telefonu, to znaczy że dzwoni oszust! mBank NIGDY nie dzwoni do klientów z tych numerów.
Co dokładnie mogą robią oszuści?
- mówią aby pod żadnym pozorem nie podawać danych wrażliwych przez telefon (stawiają się w roli obrońcy środków klienta, czym usypiają jego/jej czujność,
- przekonują do pilnej instalacji „aplikacji bezpieczeństwa” która w rzeczywistości jest oprogramowaniem dającym oszustowi zdalny dostęp do Twojego urządzenia,
- namawiają do zrobienia przelewu np. na „specjalne konto bezpieczeństwa” (nazwy mogą być bardzo różne). W rzeczywistości klient sam zleca przelew na rachunki przestępców!
- próbują wyłudzić od Ciebie kody BLIK pod pretekstem specjalnej „autoryzacji”.
Pamiętaj!!!
- pracownik banku, policjant, prokurator, funkcjonariusz CBA/CBŚP lub doradca inwestycyjny NIGDY NIE MOŻE ŻĄDAĆ instalacji aplikacji do zdalnego pulpitu np. AnyDesk lub QuickSupport TeamViewer na Twoim komputerze lub smartfonie,
- pracownik banku, policjant, prokurator, funkcjonariusz CBA/CBŚP lub doradca inwestycyjny NIGDY NIE MOŻE ŻĄDAĆ podania kodu BLIK lub loginu i hasła do logowania do serwisu bankowości internetowej lub danych do połączenia aplikacji bankowej,
- pracownik banku, policjant, prokurator, funkcjonariusz CBA/CBŚP lub doradca inwestycyjny NIGDY NIE MOŻE ŻĄDAĆ pełnych danych karty płatniczej, jej daty ważności oraz kodu CVV2/CVC2,
- pracownik banku, policjant, prokurator, funkcjonariusz CBA/CBŚP lub doradca inwestycyjny NIGDY NIE MOŻE OD CIEBIE ŻĄDAĆ wykonania jakiegokolwiek przelewu,
- nie wierz w opowieści o rzekomej akcji specjalnej pracowników banku, funkcjonariuszy Policji lub CBA mających na celu ochronę Twoich środków pieniężnych,
- jeśli otrzymasz przelew od nieznajomego nadawcy, pod żadnym pozorem nie przekazuj środków dalej – nieświadomie możesz brać udział w przestępstwie,
- jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do intencji osoby dzwoniącej, przerwij rozmowę i nie wykonuj żadnych czynności do których Cię nakłania.
Jeśli przytrafi Ci się taka sytuacja, poinformuj Nas o tym. Skontaktuj się z mLinią pod numerem: 42 6 300 800.