Dodatkowo, oszuści mówią o współpracy z KNF i w ten sposób próbują uwiarygodnić swoją tożsamość. W tym celu, wysyłają za pomocą znanych komunikatorów fałszywe pismo z KNF. Takie działania mają na celu kradzież Twoich pieniędzy.
Jak działają oszuści?
- Mówią o rzekomym zagrożeniu na Twoim koncie i wywierają presję by działać jak najszybciej.
- Dodatkowo mogą prosić o instalację aplikacji, która ma przywrócić bezpieczeństwo Twojego konta.
- Pod presją czasu nakłaniają do wykonania przelewu lub podania kodu BLIK.
- Oszuści, którzy podszywają się pod pracowników banku - dodatkowo informują o współpracy z KNF. Chcą w ten sposób zdobyć Twoje zaufanie. By się uwiarygodnić - wysyłają fałszywe pismo o współpracy z KNF.
Jak się chronić?
- Nigdy nie podawaj poufnych kodów BLIK i nie zlecaj przelewów na prośbę osoby dzwoniącej, która podaje się za pracownika banku.
- Nie podawaj w rozmowie telefonicznej swoich danych do logowania.
- Nie instaluj aplikacji zdalnego dostępu, jeśli ktoś prosi Cię o to podczas rozmowy telefonicznej.
- Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości co do wiarygodności Twojego rozmówcy, rozłącz się i skontaktuj z nami.
Pracownik mBanku
- Przy każdej rozmowie telefonicznej wyśle Ci powiadomienie w aplikacji mobilnej. Tym powiadomieniem potwierdzisz swoją tożsamość. Oszuści nie mają możliwości wysłać Ci takiego komunikatu.
- Nigdy nie poprosi Cię o wykonanie przelewu, podanie kodu BLIK oraz instalację dodatkowego oprogramowania.
- Jeżeli przydarzyła Ci się taka sytuacja, poinformuj nas o tym. Zadzwoń do nas pod numer: 42 6 300 800.