Jak wiecie, niedawno uruchomiliśmy nową usługę przelewów na numer telefonu w BLIK. Funkcja ta polega na natychmiastowym przesyłaniu pieniędzy z rachunku bankowego jednego użytkownika na rachunek innego, z wykorzystaniem numerów telefonu uczestników transakcji. Usługa dotyczy wszystkich osób, które są klientami banku będącego członkiem systemu BLIK.
Główną zaletą przelewów za pomocą numeru telefonu w BLIK są szybkość i wygoda. Przelewy bowiem działają na zasadzie zleceń ekspresowych.
Wiemy, że nowa usługa spotkała się z Waszym zainteresowaniem, dlatego poniżej zamieszczamy odpowiedzi, na nurtujące Was pytania.
Zapraszamy również, do pierwszego artykułu, w którym opisujemy podstawowe zasady korzystania z Przelewów na numer telefonu BLIK.
1. Czy muszę mieć aplikację mobilną banku, który jest Uczestnikiem systemu płatności mobilnych BLIK , żeby móc zarejestrować się w usłudze przelewów na telefon?
Tak.
2. Jak mam przystąpić do usługi przelewów na numer telefonu BLIK?
Aby przystąpić do usługi przelewów na numer telefonu BLIK zaloguj się do swojej aplikacji mobilnej. Następnie wejdź w Ustawienia i kliknij w opcję „Przelewy na telefon”. Wybierz rachunek do odbioru przelewów, zaakceptuj oświadczenie i kliknij „Zarejestruj”. Dowiedz się więcej TUTAJ.
3. Co, jeśli odbiorca do którego chcę wysłać przelew nie korzysta z usługi przelewów na numer telefonu BLIK?
Odbiorca niezarejestrowany w bazie powiązań BLIK otrzyma sms z linkiem do strony mBanku. Na tej stronie będzie mógł odebrać przelew, podając numer swojego rachunku, w dowolnym banku. Przelew taki będzie realizowany standardowo, jak dotychczasowe przelewy na numer telefonu, realizowane za pomocą systemu Elixir.
Dowiedz się więcej TUTAJ.
4. Co się stanie, jeśli odbiorca nie otrzyma kwoty przelewu na telefon?
W takiej sytuacji osoba, która robiła przelew otrzyma kwotę przelewu z powrotem na rachunek.
5. Skąd się dowiem, kiedy przelew będzie dostarczony do odbiorcy?
Na podsumowaniu przelewu pokażemy Ci czas dostarczenia przelewu do Twojego odbiorcy oraz informację, czy odbiorca korzysta z przelewów na numer telefonu BLIK
6. Jak mam powiązać numer telefonu w usłudze przelewów na numer telefonu BLIK?
Z usługą powiązany jest numer telefonu zarejestrowany w mBanku. Po aktywacji usługi w aplikacji mobilnej, w bazie Polskiego Standardu Płatności, tworzony jest tzw. alias. Na jeden numer telefonu może być przypisany tylko jeden numer rachunku. Użytkownik korzystający z dwóch numerów telefonu może przypisać do usługi dwa rachunki, jednak każdy w innym banku. Uwaga. Jeśli zmieni się numer telefonu podany do wiadomości banku, alias zostanie usunięty.
7. Czy są jakieś opłaty za korzystanie z przelewów na numer telefonu BLIK?
Nie, usługa jest bezpłatna.
8. Jaka jest maksymalna kwota przelewu BLIK na telefon?
Maksymalna kwota przelewu BLIK na telefon wynosi 200 zł i jest to limit jednorazowej transakcji.
9. Ile przelewów na numer telefonu BLIK mogę zlecić jednego dnia?
Standardowo po zainstalowaniu aplikacji mobilnej mBanku można wykonać 3 operacje.
10. Zmieniłem numer telefonu. Czy dane o zmianie są aktualizowane automatycznie?
Jeśli zmieni się Twój numer telefonu podany do wiadomości banku lub przestaniesz być posiadaczem rachunku, alias zostanie usunięty. Jeśli natomiast nadpiszesz alias w innym banku, zostaniesz powiadomiony o tym fakcie przez nas automatycznie, wiadomością sms.
11. Czy mogę zlecić przelew na numer telefonu w BLIK nie mając w mBanku powiązanego numeru telefonu?
Można zlecić przelew na numer telefonu nie mając w mBanku powiązanego numeru telefonu. W przypadku aplikacji mBanku, ważne jest aby odbiorca miał aktywną usługę przelewów na telefon w standardzie BLIK. Nadawca, który decyduje się na wysłanie przelewu na numer telefonu, bez względu czy ma aktywną opcję, czy nie, zawsze będzie widział taką samą formatkę przelewu. W drugim kroku otrzyma dodatkowo informację, czy numer telefonu odbiorcy jest zarejestrowany w BLIK. Jeśli tak - odbiorca otrzyma natychmiast przelew. A jeśli nie - odbiorca otrzyma smsem link do odebrania przelewu (tak jak obecnie działają przelewy na numer telefonu w mBanku).
12. Czy zobaczę w historii operacji mojego rachunku przelew na numer telefonu BLIK?
Tak, w historii rachunku mBanku pojawią się wszystkie operacje, nawet te wykonane za pomocą przelewu na telefon w BLIK.
13. Czy mogę zlecić przelew na zagraniczny numer telefonu?
Nie, nie można zlecić przelewu na numer zagraniczny.
14. W jakich porach mogę zlecić przelew na telefon BLIK?
Przelewy możesz zlecać 24/7, jednak to kiedy przelew będzie odebrany zależy od dostępności banku odbiorcy.
15. Skąd będę wiedział, że bank odbiorcy jest dostępny i że odbiorca otrzyma przelew natychmiast?
Jeżeli bank odbiorcy jest aktualnie niedostępny będziesz o tym poinformowany podczas zlecania przelewu, na ekranie podsumowania przed wysłaniem przelewu. Komunikat będzie również zawierał informację o spodziewanej godzinie dostarczenia przelewu do Twojego odbiorcy.
16. Czy przelew na telefon BLIK mogę wykonać na innym urządzeniu niż telefon?
Przelew na telefon możesz zrobić tylko za pośrednictwem aplikacji mobilnej mBanku dedykowanej telefonom z systemem Android oraz iOS. Usługa nie jest dostępna w serwisie transakcyjnym banku.
17. Czy przelew na telefon mogę zlecić w pełnej wersji serwisu transakcyjnego mBanku lub wersji lajt?
Przelew na telefon możesz zrobić tylko za pośrednictwem aplikacji mobilnej mBanku. Usługa nie jest dostępna w serwisie transakcyjnym banku.