Obecnie na skrzynki pocztowe rozsyłane są fałszywe maile z informacją o rzekomym zablokowaniu rachunku w mBanku. Poniżej przykładowa treść wiadomości:
Fałszywa strona do której prowadzą zawarte w wiadomości odnośniki została przygotowana z myślą o wyłudzaniu identyfikatorów, haseł, danych kart płatniczych oraz kodów SMS służących do potwierdzenia przelewu lub jego definicji. Jak łatwo zauważyć połączenie ze stroną nie jest szyfrowane.
Powyższy scenariusz został już przez nas opisany tutaj
Pamiętaj!
Bank nigdy nie poprosi o podanie kodów autoryzacyjnych podczas logowania do serwisu transakcyjnego Banku.
Jeśli otworzyłeś wiadomość, kliknąłeś w link i wpisałeś dane, jak najszybciej skontaktuj się z nami dzwoniąc na mLinię pod numerem 801 300 800 oraz zmień hasła dostępu! Jeżeli podałeś kody SMS sprawdź jakich operacji dotyczyły hasła i anuluj je. W przypadku braku możliwości anulowania operacji, które nie Ty zlecałeś, jak najszybciej skontaktuj się z mLinią.
Przypominamy:
mBank nigdy nie prosi o podawanie żadnych danych poufnych, w szczególności: nie żąda podawania haseł jednorazowych podczas logowania do serwisu transakcyjnego; nie prosi o podanie telekodu, danych kart płatniczych i kredytowych; nie prosi o instalację dodatkowego oprogramowania; danych dotyczących Twojego telefonu (takich jak numer, marka i model) w czasie logowania;
sprawdzania stanu konta i przeglądania historii operacji; nie prosi o podanie kodu PIN do karty, aplikacji etc.; nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania;
nie wysyła do klientów wiadomości e-mail zawierających link do serwisu bankowości internetowej (czyli kierujących na stronę logowania do serwisu mBanku)