Cały czas rozwijamy naszą aplikację mobilną. Tym bardziej cieszy nas, że już niedługo oddamy do Waszej dyspozycji nową funkcję, która będzie alternatywą dla haseł SMS czy też jednorazowych haseł TAN. Nowe rozwiązanie będzie dostępne na razie dla chętnych. Mobilna autoryzacja będzie dostepna dla uzytkowników platformy iOS oraz Android.
Mamy nadzieję, że nowy sposób akceptacji operacji realizowanych w serwisie transakcyjnym spotka się z Waszym pozytywnym odbiorem. Czekamy na Wasze opinie i sugestie na temat nowego rozwiązania.
Czym jest mobilna autoryzacja?
Mobilna autoryzacja to nowy sposób autoryzacji operacji zlecanych w serwisie transakcyjnym mBanku. Zamiast SMSa ze szczegółami operacji i 8-cyfrowym kodem do przepisania w serwisie transakcyjnym, wyświetlimy Ci w aplikacji mobilnej powiadomienie autoryzacyjne.
W powiadomieniu autoryzacyjnym znajdziesz wszystkie szczegóły operacji zaprezentowane w przyjaznej i czytelnej formie, często wzbogacone o dodatkowe dane, których nie ma obecnie w SMSach. Żeby zaakceptować bądź odrzucić operację realizowaną w serwisie transakcyjnym, wystarczy tylko Twoje 1 kliknięcie w aplikacji mobilnej.
Działanie Mobilnej autoryzacji krok po kroku
1. Zlecasz operację w serwisie transakcyjnym mBanku. Na ostatniej stronie - tam gdzie do tej pory podawałeś hasło SMS - pojawi się literał:
„Powiadomienie autoryzacyjne zostało wysłane na urządzenie TELEFON ANDROID. Pozostań na tej stronie i potwierdź operację w aplikacji mobilnej”.
2. W tym samym czasie w aplikacji mobilnej, w której została aktywowana Mobilna autoryzacja
- pojawi się wiadomość push – kliknij w nią
- zaloguj się do aplikacji za pomocą kodu PIN
- zapoznaj się ze szczegółami operacji i wybierz „Zatwierdź"
3. Zweryfikuj poprawność wykonania operacji w serwisie transakcyjnym
To wszystko. Prawda że wygodnie? :)
Jeżeli będziesz realizować kolejne operacje w serwisie transakcyjnym, nie będzie już konieczne ponowne logowanie się do aplikacji bądź zatwierdzanie operacji PINem.
Jakie warunki trzeba spełnić żeby wziąć udział w pilotażu?
1. pobierz najnowszą wersję aplikacji mBanku na system Android 2.9.7 bądź iOS 2.11.2
2. złóż wniosek o udział w pilotażu
3. po maksymalnie 24h w aplikacji mobilnej pojawi się nowa opcja w menu – Mobilna autoryzacja.
Poinformujemy Cię o tym wiadomością push w aplikacji.
4. aktywuj Mobilną autoryzację i zacznij potwierdzać operacje zlecane w serwisie transakcyjnym w swojej aplikacji mobilnej.
Pilotaż usługi Mobilnej autoryzacji będzie trwał do momentu uruchomienia nowej aplikacji mobilnej mBanku w wersji 3.0, który planowany jest na początek 2017 r. Od tego momentu Mobilna autoryzacja będzie dostępna dla wszystkich klientów mBanku – bez konieczności wcześniejszego zapisywania się na pilotaż.
Dlaczego warto korzystać?
Mobilna autoryzacja to przede wszystkim:
- wygoda – nie musisz już przepisywać skomplikowanych haseł SMS do serwisu transakcyjnego, wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji mobilnej i operacja jest już potwierdzona
- czytelność powiadomień autoryzacyjnych – szczegóły operacji prezentowane są w jasnej i przejrzystej formie
- bezpieczeństwo - zaawansowane mechanizmy bezpieczeństwa gwarantują bezproblemową obsługę aplikacji i Mobilnej autoryzacji
Nowy sposób potwierdzania operacji
Jeżeli zdecydujesz się na potwierdzanie operacji za pomocą Mobilnej autoryzacji, Twój dotychczasowy proces potwierdzania transakcji - hasła SMS czy też jednorazowe hasła TAN zostaną wyłączone. Będzie można jednak do nich powrócić w każdej chwili, łącząc się z konsultantem mLinii.
Dowiedz się więcej na temat Mobilnej autoryzacji
Zapisz się na pilotaż Mobilnej autoryzacji
Pobierz aplikację mBanku