Zakupy przez internet na dobre zagościły naszym życiu i stały się codziennością. Są oszczędnością czasu, łatwo można porównać ceny i wybrać najatrakcyjniejsza dla siebie ofertę.
Jak wynika z raportu „Zakupy online”, przygotowanego przez Mindshare Polska, Polscy internauci kupują online średnio raz w miesiącu lub rzadziej. Zdecydowanie częściej kupimy też odzież niż np. produkty spożywcze. W sieci kupujemy najczęściej produkty o wyższej wartości np. odzież i obuwie, zabawki i artykuły dla dzieci, kosmetyki i perfumy, a także sprzęt RTV/AGD i komputerowy. Produkty te dostępne są online w atrakcyjniejszej cenie niż w sklepach tradycyjnych, nie musimy ich też mieć od razu, dlatego chętniej poczekamy na dostawę.
Z kolei badanie „Konsument w sieci”, przeprowadzone przez home.pl wynika, że najbardziej preferowaną przez klientów formą płatności za usługi i produkty kupowane w sieci jest przelew elektroniczny. Odpowiedziało tak aż 63 proc. ankietowanych przedsiębiorców. Zdecydowanie mniej popularna jest płatność przy odbiorze (35 proc. wskazań), tradycyjny przelew (31 proc.) lub płatność kartą kredytową (24 proc.).
Zdecydowana większość internetowych klientów korzysta podczas zakupów w sieci z komputera lub laptopa (63 proc. wskazań). Mniej popularne są telefony komórkowe (25 proc.) oraz tablety (18 proc.).
Więcej dowiecie się z infografiki
Źródło: home.pl, Badanie „Konsument w sieci”; Mindshare Polska, raport „Zakupy online”