powrót

Nowa kampania z fałszywymi mailami

Trwa kampania phishingowa, której celem jest wyłudzenie poufnych danych (identyfikator i hasło do serwisu transakcyjnego, numeru PESEL oraz nazwiska panieńskiego matki). Wiadomość e-mail zawiera : krótki komunikat sugerujący, że dotyczy nowej wiadomości z banku.

 

Przycisk "Zaloguj się" kieruje do fałszywej strony mBanku. Połączenie z tą stroną nie jest szyfrowane, co przekłada się na brak certyfikatu (do sprawdzenia w zaznaczonym miejscu na obrazku).

 

Po zalogowaniu się na witrynie podszywającej się pod serwis transakcyjny mBanku proszeni jesteśmy o aktualizacje danych.

 

Celem przestępców jest przejęcie dostępu do Twojego konta bankowego i kradzież środków, dlatego jeśli wpisałeś dane logowania bądź telekod - jak najszybciej zmień hasła dostępu!

 

Uwaga! Podanie poufnych danych umożliwia przestępcom nieuprawniony dostęp do Twojego konta w systemie bankowości internetowej i kradzież pieniędzy.

 

Pamiętaj! mBank:

• nie wysyła wiadomości e-mail zawierających link do logowania do serwisu transakcyjnego (czyli kierujących na stronę logowania do serwisu mBanku);

• nie prosi o podanie danych osobowych w czasie logowania do serwisu transakcyjnego (w szczególności nazwiska panieńskiego matki, numeru pesel, danych dowodu, nr karty, telekodu);

• nie prosi o aktywację usług lub zwrot środków podczas logowania do serwisu transakcyjnego;

• nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania;

 

Uwaga!

Jeśli jakikolwiek komunikat, element serwisu transakcyjnego lub mobilnego bądź otrzymana z mBanku wiadomość e-mail wzbudzi Twoje wątpliwości – przerwij czynność i natychmiast skontaktuj się z konsultantem mLinii lub Ekspertem Online. Przeczytaj jak bezpiecznie korzystać z bankowości elektronicznej: Bezpieczny komputer oraz w jaki sposób potwierdzać operacje wykonywane w serwisie transakcyjnym kliknięciem w aplikacji mobilnej: Mobilna autoryzacja.