powrót

PSD2 i nie tylko, czyli sporo zmian przed nami, sprawdź szczegóły

Każdy dzień przynosi nowe technologie i innowacje w płatnościach. Ale jedno się nie zmienia: najważniejsze jest i zawsze będzie bezpieczeństwo Twoich pieniędzy. Dlatego uwzględniamy PSD2 – nową unijną dyrektywę – w naszych bankowych regulacjach.

Słyszałeś o PSD2? Nam to pojęcie towarzyszy już od dawna. Dla Ciebie te zmiany mogą być nowością. W serwisie transakcyjnym opisaliśmy je już krótko, tutaj możesz przeczytać więcej.

Warto, abyś już dziś wiedział, że od 20 grudnia 2018 r.:

1. Będziesz mieć większą kontrolę nad płatnościami. Często rezerwujesz pokoje hotelowe, wynajmujesz samochód lub skuter? Wtedy zdarza się, że dokładna kwota Twojej transakcji nie jest znana z góry. Zgodnie z nowymi zapisami ustawy o usługach płatniczych wynikającymi z PSD2, odbiorca płatności będzie mógł zablokować środki na Twojej karcie, dopiero po tym, jak zatwierdzisz dokładną kwotę transakcji.

2. Jeśli zgubisz kartę, telefon lub inne urządzenie, którym płacisz, zgłoś nam to jak najszybciej. To ważne, bo możesz odpowiadać za wykonane transakcje do 50 euro (do tej pory 150 euro). Niezależnie od tego czy jest to transakcja zbliżeniowa, czy inna. Jeżeli masz naszą kartę kredytową, my odpowiadamy już od pierwszej nieautoryzowanej transakcji.

3. Zmienimy zasady autoryzacji. Chcemy jeszcze mocniej promować bezpieczne formy potwierdzania transakcji, przede wszystkim mobilną autoryzację. Dlatego w 2019 r. będziemy wycofywać się z list haseł jednorazowych.
Zmiany w pierwszej kolejności (do końca lutego 2019 r.) obejmą serwis transakcyjny: nie będziesz w nim mógł już zamawiać i aktywować list haseł jednorazowych ani zamienić na nie formy autoryzacji.
Nadal zrobisz to na mLinii lub w naszej  placówce.
Poznaj bliżej mobilną autoryzację.

4. Z 30 dni kalendarzowych do 15 dni roboczych skróci się czas, w którym rozpatrzymy Twoją reklamację dotyczącą transakcji płatniczych. Jeśli sprawa będzie skomplikowana i będziemy potrzebować na nią więcej czasu, poinformujemy Cię o tym.

5. Zmienimy również OWU do ubezpieczenia „Bezpieczna Karta” AXA Ubezpieczenia TUiR S.A. Zmienimy tylko jeden zapis.
Jeśli zgubisz kartę, zgłoś nam to jak najszybciej. To ważne, bo możesz odpowiadać za wykonane transakcje do 50 euro (do tej pory 150 euro).
Pamiętaj, że w ramach tego ubezpieczenia, Ubezpieczyciel pokryje także koszty wydania nowej karty w miejsce zastrzeżonej oraz ewentualnych opłat, prowizji czy odsetek od nieuprawnionej transakcji.

Jeśli masz takie ubezpieczenie, co to dla Ciebie oznacza?
Jeśli akceptujesz zmianę, nie musisz nic robić.
Jeśli nie zgadzasz się na zmianę, możesz zrezygnować z automatycznego przedłużenia ochrony ubezpieczeniowej w każdym momencie. Nie pobierzemy za to żadnej opłaty. Jeśli zrezygnujesz z Umowy Ubezpieczenia, ochrona ubezpieczeniowa będzie trwała do końca okresu, za który zapłaciłeś składkę.

Dodatkowo:

1. Chcemy lepiej chronić klientów przed spiralą długów. Dlatego czasowo zablokujemy limit kredytu odnawialnego w koncie i na karcie kredytowej osobom, które nie spłacają kredytów.

2. Na koniec roku w serwisie znajdziesz podsumowanie opłat za konto i kartę. Dzięki temu będziesz mógł jeszcze lepiej np. zarządzać swoim budżetem domowym. 

3. Jeśli korzystasz z Invoobilla, zmień go na Qlipsa (Invoobill wygasa 31.12.2018 r.)
Z QLIPSem faktury za rachunki możesz mieć w jednym miejscu. Zapłacisz za nie wygodnie w serwisie transakcyjnym. Wybierz dostawców swoich usług i wyraź zgodę w systemie transakcyjnym. Od tego momentu w swojej bankowości internetowej będziesz otrzymywał gotowe, wypełnione już przez wystawcę dane z Twojej faktury.
Poznaj bliżej Qlipsa.  

Dodaliśmy również zmiany w cenniku


1.Obniżamy opłatę za polecenie zapłaty dla eKonta PRP z 2 zł na 0 zł.

2. Dodajemy usługę wielowalutową. Ta nowość może Cię zainteresować, szczególnie jeśli często podróżujesz lub robisz zakupy w zagranicznych sklepach internetowych. Na szczegóły musisz jednak chwilę poczekać. Więcej o usłudze wielowalutowej napiszemy już niebawem.

3. Visa Foto to karta debetowa, która wygląda tak, jak chcesz. Obecnie jest dostępna tylko dla kilku rachunków. Chcemy, by mogli z niej korzystać także posiadacze innych rachunków.
Zobacz jak może wyglądać Twoja karta.

4. Być może wiesz, że BZWBK S.A. zmienił nazwę na Santander Bank Polska S.A. (dawniej Bank Zachodni WBK). Dlatego i my dostosowujemy się do tej zmiany w naszych dokumentach.

O tych i innych zmianach przeczytasz w wykazie zmian. Więcej o nowej dyrektywie PSD2 oraz wdrażającej ją ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw, dowiesz się też z naszego bloga. Prosimy, zajrzyj tam, może któryś szczegół będzie dla Ciebie ważny.


Szczegółowy wykaz zmian w dokumentach
Szczegółowy wykaz zmian „Bezpieczna Karta”

Regulamin otwierania i prowadzenia bankowych rachunków
Regulamin podstawowego rachunku płatniczego
Regulamin kart kredytowych
Regulamin kart debetowych
Regulamin kart debetowych do podstawowego rachunku płatniczego
Regulamin kredytu odnawialnego
Regulamin usług płatniczych
Regulamin przyjmowania i rozpatrywania reklamacji
Tabela funkcjonalności
Ogóone warunki ubezpieczenia „Bezpieczna Karta”
Taryfa prowizji i opłat (cennik)
 

Kategorie:

Oferta indywidualna