Przestępcy przejmują konta znajomych np. na Facebooku i w wiadomościach prywatnych proszą, żeby przelać im pieniądze lub podać kod BLIK. Najczęściej próbują wyłudzić pieniądze na opłatę rachunków.
Jeżeli przelejesz pieniądze lub przekażesz kod BLIK – Twoje pieniądze trafią do oszustów.
Pamiętaj!
- Kody blik są tylko i wyłącznie do Twojego użytku – nie można ich przekazywać osobom trzecim,
- Zawsze telefonicznie potwierdź, czy osoba, z którą rozmawiasz przez komunikator, rzeczywiście potrzebuje pomocy.
W innym scenariuszu oszuści dzwonią i podszywają się pod pracowników banku. Osoba, z którą rozmawiasz chce potwierdzić, że zablokowała przelew z Twojego rachunku do nieznanej Ci osoby. Oszust prosi później o instalację aplikacji po to, żeby przelew nie wyszedł. Link do zainstalowania wysyła SMS-em i mówi, że jeśli tego nie zrobisz, bank zablokuje Twoje konto.To oszustwo!
Pamiętaj!
- Pracownik banku NIGDY nie będzie Cię prosił o zainstalowanie aplikacji wysłanej SMSem, nie będzie się też pytał o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej
- Dzwoniąc na mLinię zawsze możesz potwierdzić tożsamość pracownika banku. Jeżeli masz wątpliwości – zadzwoń do nas.