Przestępcy maskują swój prawdziwy numer telefonu i w takiej sytuacji numer, wyświetlany na ekranie Twojego telefonu, może okazać się fałszywy. Chcą, żebyś uwierzył, że faktycznie rozmawiasz z pracownikiem banku.
Oszuści mogą próbować nakłonić Cię do podania danych osobowych, danych karty płatniczej lub danych niezbędnych do korzystania z bankowości internetowej lub mobilnej.
Dodatkowo będą nalegać, żebyś zainstalował oprogramowanie do zdalnego dostępu na Twoim urządzeniu. W ten sposób mogą starać się przejąć kontrolę nad komputerem lub smartfonem co może się skończyć utratą danych lub pieniędzy.
Pamiętaj, pracownik banku:
• nigdy nie powinien prosić Cię o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej;
• nigdy nie powinien prosić Cię o podanie pełnych danych Twojej karty płatniczej (numer karty, data ważności i trzycyfrowy kod z jej drugiej strony);
• nigdy nie powinien prosić Cię o potwierdzanie nieznanych transakcji np. poprzez podanie kodów SMS;
• nigdy nie będzie prosił abyś instalował dodatkowe aplikacje na komputerze lub smartfonie, które mają ułatwiać płatności.
Jeśli nie jesteś pewien czy rozmawiasz z pracownikiem banku, zadzwoń na infolinię i potwierdź, że osoba o danym imieniu i nazwisku pracuje w banku i próbowała się z Tobą skontaktować.