powrót

Uważaj na oszustów, którzy mogą do Ciebie zadzwonić i podawać się za pracownika banku lub pracownika działu bezpieczeństwa!

Oszuści mówią, że z Twojego rachunku został wykonany podejrzany przelew lub transakcja kartowa. Wszystkie szczegóły są zmyślone: przestępcy podają fikcyjną kwotę operacji finansowej i nieistniejące dane odbiorcy. Rozmowy mogą trwać długo, przestępcy przełączają rozmowę do innych „konsultantów”, żeby stworzyć pozory prawdziwego kontaktu z bankiem.
 

Oszuści przekonują, że Twoje pieniądze są w niebezpieczeństwie i musisz zainstalować na swoim komputerze lub smartfonie aplikację, która zwiększy bezpieczeństwo pieniędzy.
 

W rzeczywistości ten program/aplikacja umożliwi im przejęcie kontroli nad Twoim telefonem lub komputerem.
 

Nigdy tego nie rób i nie instaluj żadnych aplikacji, do których namawia Cię osoba, która do ciebie dzwoni! Jeśli to zrobisz, oszuści otrzymają nieuprawniony dostęp do Twojego komputera lub smartfonu.

Dodatkowo, oszuści będą chcieli nakłonić Cię do podania danych niezbędnych do logowania
na Twoje konto, danych karty płatniczej lub Twoich danych osobowych. Jeśli podasz dane karty, oszuści mogą dodać ją do portfela płatności np. Google Pay /Apple Pay.

Nigdy nie podawaj takich danych i nie potwierdzaj żadnych transakcji, które nie były przez Ciebie zlecone. Jeśli to zrobisz, oszuści przejmą dostęp do Twojego konta, a Ty możesz stracić pieniądze.

Nie daj się nabrać, zwróć uwagę kto naprawdę do ciebie dzwoni, dlatego PAMIĘTAJ:

  • Pracownik banku NIGDY nie będzie prosił Cię o zainstalowanie aplikacji np. AnyDesk lub TeamViewer Quick Support na Twoim komputerze lub smartfonie.
  • Pracownik banku NIGDY nie będzie Cię pytał o login i hasło do logowania na Twoje konto w banku.
  • Pracownik banku NIGDY nie będzie Cię pytał o pełny numer Twojej karty, jej daty ważności oraz kodu CVV2/CVC2.
  • Uważnie czytaj wszystkie wiadomości SMS przesłane z banku lub komunikaty autoryzacyjne w aplikacji mobilnej.
  • Nie potwierdzaj operacji, których sam nie zlecasz albo których do końca nie rozumiesz!
     

Oszuści będą próbować nakłonić Cię do potwierdzenia przelewów lub transakcji kartą.
 

Pamiętaj!
Autoryzując przelew, potwierdzasz chęć wysłania pieniędzy z Twojego konta na konto odbiorcy.

Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem banku, przerwij rozmowę i zadzwoń na Naszą infolinię, aby potwierdzić czy to pracownik banku Naszego banku się z Tobą kontaktował.
Skontaktuj się z mLinią pod numerem 801 300 800 lub 42 6 300 800.
 

Pamiętaj, że Twoje zachowanie ma wpływ na bezpieczeństwo Twoich pieniędzy.