powrót

Zmiany zasad przyjmowania i rozpatrywania reklamacji

mBank S.A.  uprzejmie informuje, że z dnia 11 października 2015 r. wprowadza nowe „Zasady przyjmowania i rozpatrywania reklamacji dla klientów MSP i korporacji”, których tekst prezentuje poniżej:
 
Zasady przyjmowania i rozpatrywania 
reklamacji dla klientów MSP i korporacji
Reklamacja
Reklamacja to wystąpienie skierowane do banku przez jego klienta, w którym klient zgłasza zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez Bank, w szczególności zarzut niewywiązania się z przyjętych zobowiązań, wadliwego świadczenia usługi lub świadczenia usługi niskiej jakości, postępowania niezgodnego z przepisami prawa, z żądaniem wyjaśnienia zgłoszonej kwestii lub wypłaty odszkodowania za poniesioną szkodę.
Dostępne formy złożenia reklamacji
Klienci mogą składać reklamacje:
  • w formie pisemnej, osobiście albo przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt 21 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz.U. poz. 1529) - na adres placówki banku - lista placówek
  • ustnie – telefonicznie albo osobiście podczas wizyty klienta w placówce banku - lista placówek
  • w formie elektronicznej – w szczególności za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej mBank CompanyNet, z wykorzystaniem formularza komunikacyjnego "Wiadomość do Banku_Reklamacja"
Składanie reklamacji
Każda reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis zdarzenia budzącego zastrzeżenia, oczekiwania klienta dotyczące sposobu rozwiązania reklamacji oraz numer rachunku bankowego i nazwę oraz REGON klienta oraz dane osoby składającej reklamację (imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail).
 Terminy udzielenia odpowiedzi na reklamacje
Bank rozpatruje reklamacje niezwłocznie, w możliwie najkrótszym terminie, przy czym termin rozpatrzenie reklamacji  i udzielenia odpowiedzi nie powinien być dłuższy niż 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji przez Bank. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji
i udzielenie odpowiedzi w terminie wskazanym w zdaniu poprzedzającym, dopuszcza się możliwość wydłużenia terminu na rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi do maksymalnie 60 dni, o czym Bank informuje klienta.
 Formy odpowiedzi na reklamacje
Po rozpatrzeniu reklamacji Bank zawiadamia klienta o wyniku przeprowadzonego postępowania reklamacyjnego. Odpowiedź na reklamację przekazywana jest
w formie pisemnej, za pomocą innego trwałego nośnika informacji, albo -  w przypadku klienta będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej  - pocztą elektroniczną.
 
 Odwołanie od decyzji banku
W przypadku nieuwzględnienia roszczeń wynikających z reklamacji klienta, klient może wystąpić do Banku o ponowne rozpatrzenie sprawy w terminie 14 dni od daty otrzymania odpowiedzi na reklamację. Odwołanie powinno być złożone w formie pisemnej. Odwołanie powinno zawierać dane, o których mowa w punkcie „Składanie reklamacji”.
W przypadku negatywnego rozpatrzenia odwołania klientowi przysługuje prawo wystąpienia z powództwem do sądu powszechnego.
Organem nadzoru nad działalnością banku jest Komisja Nadzoru Finansowego.

Szczegółowe zasady dotyczące reklamacji transakcji kartowych

Zasady przyjmowania i rozpatrywania reklamacji transakcji dokonanych przy użyciu kart płatniczych i instrumentów pieniądza elektronicznego (IPE) szczegółowo określają Regulaminy produktowe.

 

Kategorie:

MSP i Korporacje

Tagi:

mBank, msp korpo