Szanowni Państwo,
w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 11 maja 2017 roku, która wnosi zmiany do ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw, uprzejmie informujemy, iż od dnia 1 stycznia 2018 roku zmieniają się zasady dokonywania płatności w zakresie składek ZUS.
Zmiany w/w ustawie przewidują, że do dnia 31.12.2017 roku każdy płatnik ZUS otrzyma z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nowy, unikalny rachunek bankowy do opłacania wszystkich składek – tzw. indywidualny rachunek składkowy.
Od 1 stycznia 2018 roku wszystkie składki, niezależnie za jaki miesiąc i na jakie ubezpieczenie/fundusz, przedsiębiorca będzie opłacał jedną wpłatą w formie pojedynczego przelewu krajowego w walucie PLN na swój numer rachunku składkowego. Realizacja takiego przelewu możliwa będzie jedynie z rachunków prowadzonych przez mBank S.A. w walucie PLN.
Środki wpłacone na rachunek składkowy będą rozdzielane na określone tytuły przez ZUS, a następnie zostaną zaksięgowane na koncie płatnika składek.
Jeżeli do końca 2017 roku płatnik ZUS nie otrzyma informacji o numerze rachunku składkowego, powinien skontaktować się z oddziałem ZUS lub z Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem 22 560 16 00 w celu otrzymania numeru tego rachunku.
Każdy indywidualny numer rachunku płatnika składek ZUS będzie budowany zgodnie z następującymi zasadami:
Źródło: http://www.zus.pl/documents/10182/24106/e-Sk%C5%82adka+-+proste+p%C5%82atno%C5%9Bci/e98a5580-c2e8-40a1-9566-10daa0c61473
Jedocześnie informujemy, że dotychczasowa forma rozliczeń płatności na rzecz ZUS składanych w formie komunikatów SWIFT MT101 będzie dostępna do godziny 15:00 dnia 29.12.2017 roku.
Po godzinie 15:00, dnia 29.12.2017 roku nie będą przyjmowane do realizacji płatności do ZUS składane w formie komunikatów SWIFT MT101 wysyłane na dotychczasowe rachunki ZUS z danymi identyfikującymi wpłaty w treści przelewu.
Od dnia 30.12.2017 roku wszystkie płatności zobowiązań wobec ZUS, skutkujące realizacją w 2018 roku, będą przyjmowane jedynie jako przelewy krajowe kierowane na indywidualne, dostarczone przez ZUS, rachunki płatników składek.
Przypominamy, że godziną graniczną dla płatności na rzecz ZUS, otrzymanych w formie komunikatów SWIFT MT101 jest godzina 15:00.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Państwa Doradcą.
powrót
Zmiany w sposobie dokonywania przelewów do ZUS składanych w formie komunikatów SWIFT MT101