powrót

Uwaga! Trwa kampania złośliwego oprogramowania

Szanowni Państwo,

 

Ostrzegamy przed kampanią wykorzystującą fałszywe wiadomości e-mail, skierowaną do Klientów korporacyjnych.

 

W szczególności przestrzegamy przed wiadomościami e-mail, wskazującymi na informację o rzekomo:

1. Zaległej fakturze, bądź szczegółach faktury.

Popularne tytuły oszukańczej korespondencji, to: „zamówienie”, „pilne zamówienie”. Wiadomość zawiera załącznik, najczęściej w postaci pliku Excel (.xls) z makrem, którego uruchomienie skutkuje zainstalowaniem złośliwego oprogramowania na stacji użytkownika.

2. Szczegółach dotyczących przesyłki kurierskiej.

Odnotowane zostały już przypadki podszywania się pod: DHL Express.

Wiadomość zawiera link, po którego kliknięciu użytkownik zachęcany jest do pobrania spakowanego pliku .zip Przy próbie uruchomienia jego zawartości, zainfekowane zostaje urządzenie użytkownika.

Wskazane powyżej typy maili, generowanych przez oszustów stanowią jedynie przykłady. Możliwa jest większa ich różnorodność. Apelujemy o zachowanie czujności, przy wszystkich wiadomościach, których otrzymania użytkownik się nie spodziewał lub nadawca jest mu nieznany.

Działanie wirusa może prowadzić do prezentowania użytkownikowi fałszywych danych na stronach logowania banków lub stron łudząco podobnych do stron banków, w celu wyłudzenia danych uwierzytelniających. Przestrzegamy, jak chronić się przed zagrożeniem.

 

mBank przypomina:

Jeśli podczas logowania system zachowuje się w nietypowy sposób:

• strona się zawiesza,

• pojawia się komunikat „proszę czekać”, „chwilowa przerwa techniczna”, itp.,

• system nie przyjmuje danych do logowania i prosi o ponowne wpisanie Identyfikatora i kodu z tokena,

należy jak najszybciej skontaktować się z bankiem.

Inne symptomy, przed którymi w szczególnie przestrzegamy:

• na stronie logowania wyświetlane są przestarzałe komunikaty i grafiki (np. opatrzone datą 2016r.),

• nie wyświetlają się obrazki i inne elementy graficzne,

• zmieniony jest numer telefonu na infolinię (Przypominamy, iż numery na Contact Center mają niezmienną wartość: 0 801 273 273, 22 6 273 273 Warto jest zapisać je w telefonie już dziś),

• okno logowania jest zniekształcone lub wygląda inaczej niż zwykle.

W przypadku odnotowania tych lub innych podejrzanych objawów, prosimy o pilny kontakt z bankiem.

Kategorie:

MSP i Korporacje