Cyberprzestępcy próbują wykorzystać sytuację związaną z zagrożeniem koronawirusem! Dlatego uważaj na fałszywe informacje. Na przykład takie jak ta, że „na mocy specjalnych rozporządzeń prawnych bank może przekazać część Twoich środków do rezerw państwowych” lub że musisz opłacić specjalne składki. Albo że możesz odebrać pieniądze od państwa…
W takich wiadomościach może znajdować się link, który skieruje Cię na fałszywą stronę internetową. W ten sposób cyberprzestępcy próbują przejąć Twoje dane do logowania do banków, w tym kody autoryzacyjne.
Pamiętaj!
- Nigdy nie loguj się do banku lub stron integratora płatności z linków wysłanych w mailach, SMS-ach lub na portalach społecznościowych. Zawsze wpisuj adres strony bankowej ręcznie.
- Uważnie czytaj wszystkie wiadomości SMS – nie tylko te z banku. Jeśli nie zlecałeś żadnego przelewu, nie dodawałeś zaufanego odbiorcy lub gdy dane przelewu są nieprawidłowe, nie wpisuj na stronie kodu autoryzacyjnego. Nikomu nie podawaj takiego kodu.
- Nie otwieraj wiadomości e-mail i nie korzystaj z przesłanych linków od nadawców, których nie znasz. Jeśli na podejrzanej stronie podałeś swoje dane do logowania – jak najszybciej zmień je.
Jeśli dodatkowo wpisałeś kody autoryzacyjne SMS, sprawdź czy z Twojego rachunku nie zlecono przelewu lub nie dodano odbiorcy zaufanego.
Jak najszybciej skontaktuj się z mLinią pod numerem 801 300 800 lub 42 6 300 800! Przeczytaj, jak bezpiecznie korzystać z bankowości elektronicznej: bezpieczny komputer. Sprawdź też, w jaki sposób potwierdzać operacje w serwisie transakcyjnym wprost z aplikacji mobilnej: mobilna autoryzacja.