W Internecie stale pojawiają się kolejne modyfikacje wirusa stanowiącego zagrożenie dla Klientów bankowości internetowej i telefonów komórkowych.
W pierwszej kolejności komputer lub telefon Klienta zostaje zainfekowany wirusem (szkodliwym oprogramowaniem), który może „podejrzeć” zarówno identyfikator Klienta jak i hasło wpisywane podczas logowania.
Wirus pokazuje komunikat z prośbą o wskazanie systemu operacyjnego telefonu i informuje o konieczności zainstalowanie na telefonie komórkowym dedykowanego oprogramowania np. programu antywirusowego lub certyfikatu bezpieczeństwa E-security:
Instalacja wirusa przejmującego kontrolę nad telefonem użytkownika przebiega pod pozorem instalacji np. programu antywirusowego:
W przypadku otrzymania z Banku SMS-kodu zainfekowany telefon nie informuje o tym użytkownika a otrzymaną widomość przekazuje przestępcom.
W związku z powyższym pragniemy poinformować, iż obecnie Bank nie dostarcza dodatkowego oprogramowania antywirusowego ani certyfikatów bezpieczeństwa.
Przypominamy także aby nie pobierać i nie instalować oprogramowania z nieznanego źródła!