Trwa kampania phishingowa, której celem jest wyłudzenie poufnych danych (identyfikatora i hasła do serwisu transakcyjnego, telekodu, numerów kart oraz danych osobowych).
Dzięki wykupionej przez przestępców reklamie fałszywa strona może zostać wypromowana w poniższy sposób.
Reklama kieruje do fałszywej strony logowania do serwisu transakcyjnego mBanku, na której w pierwszym etapie użytkownik proszony jest o podanie identyfikatora i hasła. Stronę wyróżnia nieprawidłowy adres – w tym przypadku: mbank-zaloguj.pl, zamiast: online.mbank.pl/pl/Login.
Fałszywa strona posiada również inny certyfikat.
W kolejnym kroku wyświetlany jest komunikat informujący o rzekomej blokadzie konta oraz formularz z prośbą o podanie danych.
Celem przestępców jest przejęcie dostępu do Twojego konta bankowego i kradzież środków, dlatego jeśli:
- wpisałeś dane logowania bądź telekod - jak najszybciej zmień hasła dostępu!
- podałeś numer swojej karty - zastrzeż ją!
- podałeś dane dowodu osobistego - zgłoś do banku wniosek o zastrzeżenie dowodu w Systemie Dokumentów Zastrzeżonych i złóż wniosek o nowy dowód w urzędzie.
Pamiętaj!
Aby zalogować się do rachunku, przejdź na stronę banku: www.mbank.pl i znajdź przycisk „Zaloguj” lub wpisz ręcznie adres strony logowania: https://online.mbank.pl/pl/Login, a następnie sprawdź certyfikat.
Więcej informacji na naszej stronie: https://www.mbank.pl/bezpieczenstwo/
Pamiętaj również, że mBank nigdy:
- nie prosi o podanie danych osobowych w czasie logowania do serwisu transakcyjnego (w szczególności nazwiska panieńskiego matki, numeru pesel, danych dowodu, nr karty);
- nie wymaga podania telekodu w czasie logowania do serwisu transakcyjnego;
- nie prosi o aktywację usług lub zwrot środków podczas logowania do serwisu transakcyjnego;
- nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania;
- nie prosi o wykonanie przelewów testowych;
- nie wysyła do klientów wiadomości e-mail zawierających link do logowania do serwisu transakcyjnego.
Jeśli jakikolwiek komunikat, element serwisu transakcyjnego lub mobilnego bądź otrzymana z mBanku wiadomość e-mail wzbudzi Twoje wątpliwości – przerwij czynność i natychmiast skontaktuj się z konsultantem mLinii lub Ekspertem Online.