powrót

PSD2 i nie tylko, czyli sporo zmian przed nami, sprawdź szczegóły

Każdy dzień przynosi nowe technologie i innowacje w płatnościach. Ale jedno się nie zmienia: najważniejsze jest i zawsze będzie bezpieczeństwo Twoich pieniędzy. Dlatego uwzględniamy PSD2 – nową unijną dyrektywę i wdrażające ją przepisy zmieniające ustawę o usługach płatniczych - w naszych bankowych regulacjach.

Słyszałeś o PSD2? Nam to pojęcie towarzyszy już od dawna. Dla Ciebie te zmiany mogą  być nowością. W serwisie transakcyjnym opisaliśmy je już krótko, tutaj możesz przeczytać więcej.

Warto, abyś już dziś wiedział, że od 20 grudnia 2018 r.:

1. Musimy, niestety, wyłączyć mCompanyNet klientom indywidualnym. Transakcje walutowe zlecisz u opiekuna lub dealera.

2. Będziesz mieć większą kontrolę nad płatnościami. Często rezerwujesz pokoje hotelowe, wynajmujesz samochód lub skuter? Wtedy zdarza się, że dokładna kwota Twojej transakcji nie jest znana z góry. Zgodnie z nowymi zapisami ustawy o usługach płatniczych wynikającymi z PSD2, odbiorca płatności będzie mógł zablokować środki na Twojej karcie, dopiero po tym, jak zatwierdzisz dokładną kwotę transakcji.

3. Zmienimy zasady autoryzacji. Chcemy jeszcze mocniej promować bezpieczne formy potwierdzania transakcji, przede wszystkim mobilną autoryzację. Dlatego w 2019 r. będziemy wycofywać się z list haseł jednorazowych.
Zmiany w pierwszej kolejności (do końca lutego) obejmą serwis transakcyjny: nie będziesz w nim mógł już zamawiać i aktywować list haseł jednorazowych ani zamienić na nie formy autoryzacji.
Nadal zrobisz to na mLinii lub w naszej  placówce.
Poznaj bliżej mobilną autoryzację.

4. Jeśli zgubisz kartę, telefon lub inne urządzenie, którym płacisz, zgłoś nam to jak najszybciej. To ważne, bo możesz odpowiadać za wykonane transakcje do 50 euro (do tej pory 150 euro). Niezależnie od tego czy jest to transakcja zbliżeniowa, czy inna. Jeżeli masz naszą kartę kredytową, my odpowiadamy już od pierwszej nieautoryzowanej transakcji.

5. Z 30 dni kalendarzowych do 15 dni roboczych skróci się czas, w którym rozpatrzymy Twoją reklamację dotyczącą transakcji płatniczych. Jeśli sprawa będzie skomplikowana i będziemy potrzebować na nią więcej czasu, poinformujemy Cię o tym.

Dodatkowo:

1. Chcemy lepiej chronić klientów przed spiralą długów. Dlatego czasowo zablokujemy limit kredytu odnawialnego w koncie i na karcie kredytowej osobom, które nie spłacają kredytów.

2. Na koniec roku, w serwisie znajdziesz podsumowanie opłat za konto i kartę. Dzięki temu będziesz mógł jeszcze lepiej np. zarządzać swoim budżetem domowym.  

3. Jeśli korzystasz z Invoobilla, zmień go na Qlipsa (Invoobill wygasa 31.12.2018 r.)
Z QLIPSem faktury za rachunki możesz mieć w jednym miejscu. Zapłacisz za nie wygodnie w serwisie transakcyjnym. Wybierz dostawców swoich usług i wyraź zgodę w systemie transakcyjnym. Od tego momentu w swojej bankowości internetowej będziesz otrzymywał gotowe, wypełnione już przez wystawcę dane z Twojej faktury.
Poznaj bliżej Qlipsa.

4. Od 20 grudnia 2018 nie uruchomisz już usługi mechanizm bilansujący (mBilans). mBilans będzie dostępny tylko dla klientów, którzy uruchomili do 19 grudnia 2018 r.

O tych i innych zmianach przeczytasz w wykazie zmian. Więcej o nowej dyrektywie PSD2 oraz wdrażającej ją ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw, dowiesz się też z naszego bloga. Prosimy, zajrzyj tam, może któryś szczegół będzie dla Ciebie ważny.

Szczegółowy wykaz zmian w dokumentach
Regulamin otwierania i prowadzenia bankowych rachunków dla klientów private banking
Regulamin świadczenia usług dla klientów private banking
Warunki udzielania kredytu odnawialnego
Regulamin kart kredytowych
Regulamin debetowych kart płatniczych
Regulamin przyjmowania i rozpatrywania reklamacji
Tabela funkcjonalności

Kategorie:

Private Banking