Ostrzegamy przed oszustami, którzy podszywają się pod infolinię banku. Potrafią wyświetlić na Twoim telefonie dowolny ciąg cyfr bo dzwonią z wirtualnego numeru telefonu. Klientom banku wyświetlają numer telefonu bankowej infolinii.
Jak działają oszuści?
Przekonują, że Twoje pieniądze są zagrożone i aby je ochronić przed kradzieżą chcą „zweryfikować konto”, wykonać „przelew testowy” lub „przelew na konto rezerwowe”. Oszuści mówią nawet, że z Twojego konta już zniknęły pieniądze i podają konkretną kwotę. Mogą Cię namawiać do instalacji oprogramowania np. TeamViewer QuickSupport lub AnyDesk na Twoim komputerze lub smartfonie. Przekonują, że ta aplikacja pomoże odzyskać skradzione pieniądze.
W rzeczywistości dzięki niej przejmą kontrolę nad Twoim telefonem lub komputerem. Uzyskają dostęp do Twoich prywatnych danych, w tym dostęp do Twojego konta bankowego.
Oszuści będą chcieli też od Ciebie dostać inne dane, np. login i hasło do konta w banku, PESEL, dane dowodu osobistego nazwisko panieńskie matki, pełny numer karty wraz kodem CVV2 oraz datą ważności itp.
Zapamiętaj:
- Nigdy NIKOMU nie podawaj swoich danych.
- Nigdy NIE INSTALUJ aplikacji, do których namawia Cię osoba, która do ciebie dzwoni.
- Uważnie przeczytaj komunikaty autoryzacyjne przed zatwierdzeniem transakcji płatniczej.
- Nigdy nie potwierdzaj transakcji, których nie zlecasz. Jeśli to zrobisz, oszuści otrzymają nieuprawniony dostęp do Twojego komputera lub smartfonu. Przejmą dostęp do Twojego konta bankowego, a Ty możesz stracić pieniądze.
Nie daj się nabrać, zwróć uwagę kto naprawdę do ciebie dzwoni, dlatego PAMIĘTAJ:
- Pracownik banku lub innej instytucji finansowej NIGDY nie poprosi Cię żebyś zainstalował aplikacje np. AnyDesk lub TeamViewer Quick Support.
- Pracownik banku lub innej instytucji finansowej NIGDY nie zapyta Cię o login i hasło do logowania na konto w banku.
- Pracownik banku lub innej instytucji finansowej NIGDY nie zapyta Cię o pełny numer karty, jej datę ważności oraz kod CVV2/CVC2.
- Uważnie czytaj wszystkie wiadomości SMS przesłane z banku lub komunikaty autoryzacyjne w aplikacji mobilnej.
- Nie potwierdzaj operacji, których nie zlecasz albo których do końca nie rozumiesz!
Oszuści będą przekonywać Cię, że są wiarygodni, bo dzwonią z banku lub instytucji finansowej. Po sposobie prowadzenia rozmowy rozpoznasz, że to nie jest żaden pracownik banku tylko zwykły oszust. UWAŻAJ !!!
Jeśli masz wątpliwości, przerwij rozmowę i zadzwoń na naszą infolinię 801 300 800 lub 42 6 300 800.